/  /  / Ranger
Ford Ranger

Ford Ranger

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Pick-up
Cena98 277 zł - 168 879 zł (aktualizacja: 2016-05-30)
Emisja CO2173 g/km - 231 g/km
Żużycie paliwa6,5 L/100km - 8,9 L/100km
 
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Ford Ranger to przedstawiciel lekkich pick-upów w grupie aut dostawczych (segment T). Jego historia rozpoczęła się w 1983 roku jednak wtedy dostępny był tylko na rynku północnoamerykańskim. Datowanie europejskiej edycji rozpoczęło się w 1999 roku, kiedy to model ten zadebiutował na salonie samochodowym w Barcelonie. Mimo, że dzieli z amerykańską wersją nazwę to nie ma z nią nic wspólnego. Druga generacja została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Bangkoku w roku 2006 i była to pierwszym pick-upem amerykańskiego producenta dostępnym w Polsce. Nie zmieniło się jej miejsce produkcji, które znajduje się w Tajlandii w Bangkoku, gdzie równolegle buduje się bliźniaczy model Mazda BT-50. Niedługo po rozpoczęciu produkcji drugiej generacji została otwarta kolejna linia montażowa tego modelu w Pretorii w Republice Południowej Afryki. Na początku 2009 roku nastąpiła gruntowna modernizacja Rangera, która dotyczyła jednak tylko zmian stylistycznych.

Ford Ranger zaprezentowany w 2010 roku w Sydney jest już trzecią generacją tego modelu. Pojazd ten doskonale wpisuje się zarówno w otoczenie placu budowy, jak i trudny dojazd do farmy. Nowa stylizacja podkreśla wymiary które wynoszą: długość 5274mm, szerokość 1850mm i wysokość 1800mm. Oprócz swoich swoich możliwości dostawczych ford sprawdza się w trudnym terenie. W podstawowej wersji samochód ma 229 mm prześwitu i potrafi brodzić do głębokości 800mm. Warto wspomnieć o możliwości holowania przyczepy o masie nawet 3350 kg, która jest najwyższą wartością w tym segmencie. Nowy „Strażnik” pod względem wyglądu znacząco różni się od swoich poprzedników. Przedni pas otrzymał nowe chromowane wloty powietrza znajdujące się poniżej przedniego grilla.  Przednia szyba została pochylona pod większym kątem w celu nadania nadwoziu bardziej sportowej i dynamicznej sylwetki. W 2016 r. do oferty wprowadzono Rangera po face-liftingu, w wyniku którego zmieniony został przód samochodu oraz wnętrze. Wszystkie zmiany przeprowadzono zgodnie obecnymi trendami stylistycznymi marki.

W 2014 roku Ranger wziął udział w rajdzie Dakar. Rajdowa wersja dostała: nazwę Ford Dakar Ranger, w pełni kompozytowe nadwozie, zaawansowane komponenty o niewielkiej masie oraz 5-litrowy silnik V8 o mocy 350 KM.

W przeciwieństwie do swoich poprzedników w Rangerze III generacji inżynierowie położyli nacisk na bezpieczeństwo. Ford jest pierwszym wozem w historii pick-upów z notą 5 gwiazdek bezpieczeństwa Euro NCAP. Struktura nadwozia wraz z nową ramą pochłaniającą energię zderzenia została zoptymalizowana w taki sposób, aby chronić podróżujących w przypadku uderzenia z każdej strony.


Konkurenci: Nissan NP300 Navara, Mitsubishi L200, Toyota Hilux, Volkswagen Amarok.

 

Ranger najczęściej porównywany z

Ford Focus
Ford Focus
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Nissan NP300 Navara
Nissan NP300 Navara
Ssangyong Actyon Sports
Ssangyong Actyon Sports
Toyota Hilux
Toyota Hilux
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Reklama