/  /  / Mondeo
Ford Mondeo

Ford Mondeo

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
01.jpg
© Ford
01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg30.jpg31.jpg32.jpg33.jpgtył.JPGlewy tył.JPGprawy tył.JPGprawy przód.JPGlewy przód.JPGprawy bok.JPGlewy bok.JPGdeska rozdzielcza.jpgdźwignia zmiany biegów.JPGelektryczne szyby.JPGfotel kierowcy.JPGkanapa.JPGklimatyzacja.JPGkomora silnika.JPGkomputer pokładowy.JPGlusterko wsteczne.JPGpodłokietnik p.JPGpodłokietnik t.JPGregulacja kierownicy.JPGschowek w desce.JPGzestaw audio.JPGzestaw zegarów.JPGdeska k.JPGdeska p.JPGdeska b.JPGprzód.JPGbagażnik.JPGzagłówek.JPGprzeciwmgielne.jpgwlot powietrza.jpgreflektor.jpgzderzak p.JPGlampa t.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGzderzak t.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGlusterko boczne.JPGwlew paliwa.JPGpas przód.JPGosłona przeciwsłoneczna.JPG
Ford Mondeo to samochód należący do klasy średniej (segment D), który zadebiutował na rynku w 1993 roku jako następca Forda Sierra. Od tego czasu doczekaliśmy się już 4 generacji auta, a najnowsza została zaprezentowana po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Genewie w 2007 roku. Auto oferuje dużo przestrzeni jak na swoją klasę, a to za sprawą zastosowania płyty podłogowej zbudowanej przy współpracy z Volvo, która jest tą samą co w modelu S-MAX. Wymiary wynoszące ponad 4,77 metra długości i 1,88 metra szerokości zapewniają komfort porównywalny z limuzynami. W całej swojej historii Ford Mondeo zdobywał wiele tytułów, ale ten najważniejszy „Europejski Samochód Roku” zdobył tylko raz w roku 1994. Później zawsze był w czołówce (2 miejsce w 2001 roku, 3 miejsce w 2008 roku, a także 2 miejsce w światowym konkursie na samochód roku w 2008 roku) ale nigdy nie stanął ponownie na podium. Na pocieszenie w sierpniu 2009 roku czytelnicy magazynu „Auto Test” wybrali go najlepszym samochodem w swojej klasie. Jedynym jak dotychczas miejscem produkcji jest fabryka Forda w Genk w Belgii, choć były plany uruchomienia w 2009 roku produkcji w Sankt Petersburgu w Rosji.

Nowy Ford Mondeo jest przedstawicielem nowego kierunku stylistycznego nazywającego się „Kinetic Design”. Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów tej linii są wloty powietrza z przodu auta, reflektory zachodzące na nadkola oraz mocno uwidoczniona krawędź nadkoli. „Muskularny” charakter sylwetki nadaje z kolei unosząca się linia dachu. Model ten dostępny jest w trzech wersjach nadwozia, jako 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan lub też 5-drzwiowe kombi. Podobnie jak w modelu Focus tak i tu gama silników jest bardzo bogata i obejmuje 6 jednostek benzynowych oraz 5 wysokoprężnych. Dwa pierwsze z grupy benzynowych mają pojemność 1.6 litra, a ich moc to odpowiednio 110 i 125 KM. Kolejne dwa o pojemności 2 litrów mają taką samą moc 145 KM, lecz jeden z nich, o nazwie Flexi Fuel, może być zasilane bioetanolem E85. Jednostki o pojemności 2.3 i 2.5 litra rozwijają odpowiednio moc 161 i 220 KM. Z silników diesla dostępne są dwa o pojemności 1.8 litra, których moc w zależności od wersji wynosi 100 i 125 KM. Kolejne dwa silniki również mają taką samą pojemność 2 litrów i mogą rozwijać moc 115 lub 145 KM. Ostatnią możliwością jest jednostka wysokoprężna o pojemności 2.2 litra i mocy 175 KM. Ostatnie trzy z wymienionych silników wyposażone są w filtr cząstek stałych.

Nowy Ford Mondeo jest bardzo bogato wyposażony w rozwiązania czuwające nad bezpieczeństwem. W standardzie znajduje się aż 7 poduszek powietrznych, system antypoślizgowy ABS z rozdziałem siły hamowania EBD oraz układ stabilizacji toru ESP z kontrolą trakcji TCS i układem wspomagania nagłego hamowania EBD. Za dodatkową opłatą możliwe jest otrzymanie zaawansowanego systemu ESP ze sportowym zawieszeniem. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną możliwą ilość 5 gwiazdek.

Konkurencją dla nowego Forda Mondeo jest Opel Insignia, Citroean C5, Renault Laguna, Mazda 6, Honda Accord, Toyota Avensis, Peugeot 407, a także Skoda Superb i Volkswagen Passat.
 

Mondeo najczęściej porównywany z

Citroen C5
Citroen C5
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Volvo V60
Volvo V60
Reklama