/  /  /  /  / Najbardziej oszczędna wersja Forda Mondeo
Ford Ka

Ford Ka

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Cena30 900 zł - 37 650 zł (aktualizacja: 2016-01-01)
Emisja CO2115 g/km
Żużycie paliwa4,9 L/100km
 

Najbardziej oszczędna wersja Forda Mondeo

Producent|

Ford podejmuje dalsze wysiłki ku zmniejszeniu zużycia paliwa w całej gamie oferowanych pojazdów, wprowadziwszy podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu dwa ważne modele serii Ford ECOnetic.

Ford of Europe podejmuje dalsze wysiłki ku zmniejszeniu zużycia paliwa w całej gamie oferowanych pojazdów, wprowadziwszy podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu dwa ważne modele Ford ECOnetic: to Ford Mondeo ECOnetic oraz Ford Ka TDCi, wyposażony standardowo w system Ford Auto-Start-Stop.

Wprowadzenie tych nowych modeli oznacza kontynuację znaczącego wkładu w obniżenie emisji CO2, jaki zapewniły już pojazdy dostarczone europejskim klientom w 2010 roku. W tym roku firma wprowadziła już nową gamę silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem Ford EcoBoost, a także znacznie udoskonalone i nowe wersje mocnych i jednocześnie zużywających niewiele paliwa silników wysokoprężnych Duratorq TDCi we wszystkich modelach.

Do nowości należy także grupa elementów wyposażenia Ford ECOnetic, które zaprojektowano, by umożliwić klientom wyposażenie swoich samochodów tak, by stały się bardziej przyjazne dla środowiska i zużywały mniej paliwa. W ofercie Forda wprowadzono funkcje takie jak Ford Eco Mode i ładowanie akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii. Dzięki zastosowaniu ich w Fordzie Ka TDCi i specjalnej wersji Forda Mondeo ECOnetic, Ford of Europe jest na dobrej drodze do przekroczenia celu polegającego na zmniejszeniu o 30% emisji CO2 z nowych pojazdów do 2020 r. (w porównaniu z rokiem modelowym 2006).

Ford Mondeo ECOnetic
Ford Mondeo ECOnetic będzie najbardziej jak do tej pory oszczędną wersją tego modelu. Pojawi się w sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Mondeo ECOnetic jest wyposażony w specjalnie skalibrowaną wersję silnika Ford Duratorq TDCi o mocy 115 KM i pojemności 1,6 l ze standardowym filtrem cząstek stałych, zestawioną z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów Ford Durashift o dłuższym przełożeniu przekładni głównej, wynoszącym 1:3,69 (w porównaniu z 1:4,06 w standardowym Mondeo) i specjalnie dostosowanymi przełożeniami wszystkich biegów.

Kluczem do osiągów Mondeo ECOnetic jest należący do wyposażenia standardowego system Ford Auto-Start-Stop, który umożliwia redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 o pięć procent w mieszanych warunkach jazdy. W środowisku miejskim i dużym natężeniu ruchu drogowego z częstym zatrzymywaniem oszczędność może wzrosnąć nawet do 10 procent.

System Ford Auto-Start-Stop obejmuje ulepszony i bardzo trwały rozrusznik umożliwiający zwiększoną liczbę rozruchów silnika oraz mocniejszy mechanizm włączania zębnika o zmniejszonej emisji hałasu.

Do systemu należy także wysokowydajny udoskonalony akumulator (IF) z modułem jakości napięcia (VQM). Podtrzymuje on zasilanie energią elementów elektrycznych takich jak system audio-wideo podczas fazy ponownego uruchamiania silnika. Ponadto układ monitorowania akumulatora (BMS) stale kontroluje stan akumulatora i komunikuje się z systemem Ford Auto-Start-Stop, wiec system ten nie wyłączy silnika, jeśli akumulator nie jest wystarczająco naładowany.

Zintegrowany układ czujników wykrywa, kiedy kierowca wykonuje działania sygnalizujące, że ma zamiar ruszyć, na przykład wciska pedał przyspiesznika lub pedał sprzęgła.

Gdy kierowca zaczyna się szykować do ruszenia, cicho i prawie natychmiast uruchamia się silnik: trwa to jedynie około 0,3 s. Procedura ta jest prawie niedostrzegalna i odbywa się przed zakończeniem wybierania biegu.

Mondeo ECOnetic jest wyposażony w specjalny zestaw aerodynamiczny, obejmujący obniżone zawieszenie i opony o niskich oporach toczenia. Dzięki wprowadzeniu wszystkich tych szczegółowych zmian Mondeo ECOnetic ma zapewniać zużycie paliwa w cyklu mieszanym poniżej 4,3 l/100 km, co przekłada się na średnią emisję CO2 na poziomie 115 g/km – co ważne, stanowi to granicę uprawniającą do zwolnienia podatkowego w niektórych krajach Europy.

Traktowanie wydajności paliwa priorytetowo nie odbywa się kosztem luksusu. Mondeo ECOnetic będzie dostępny z wszystkimi rodzajami nadwozia i we wszystkich wersjach wyposażeniowych z wyjątkiem Titanium S.

Gama odnowionego Mondeo obejmuje także wiele rozwiązań Ford ECOnetic, takich jak ładowanie akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii, system informacji dla kierowcy Ford Eco Mode i aktywna przesłona kraty wlotu powietrza do chłodnicy.

Ka z systemem Ford Auto-Start-Stop
Dzięki systemowi Ford Auto-Start-Stop model Ka stał się jeszcze bardziej efektywnym samochodem do jazdy po mieście, gdzie częste zatrzymywanie się na światłach i korki są regułą.

Ford zaopatruje teraz obydwa silniki dostępne do Ka w system Ford Auto-Start-Stop, dostępny jako wyposażenie standardowe od listopada 2010 r. Obydwa silniki będą także spełniały normę emisji spalin Euro V.

Zmiana to zapewnia zmniejszenie nominalnego zużycia paliwa i emisji CO2 o 3 procent w obydwu silnikach. Silnik benzynowy Ford Duratec o pojemności 1,2 l zapewnia zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,9 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 115 g/km, natomiast silnik wysokoprężny TDCi o pojemności 1,3 l uzyskuje zużycie paliwa na poziomie 4,1 l/100 km, a emisja CO2 to 109 g/km.
 
System Ford Auto-Start-Stop w Fordzie Ka obejmuje nowoczesny akumulator, wzmocniony rozrusznik i mocniejszy alternator. Moduł stabilizacji napięcia i czujnik akumulatora kontrolują stan naładowania akumulatora i zasilanie elementów elektrycznych podczas fazy rozruchu silnika.

Aby ułatwić kierowcy jak największe zmniejszenie zużycia paliwa w realnych warunkach jazdy, zestaw wskaźników Forda Ka zawiera teraz lampkę kontrolną zmiany biegów.

Ford EcoBoost
Transformacja gamy silników benzynowych Forda rozpoczyna się od wprowadzenia dwóch nowoczesnych 4-cylindrowych silników jako członków globalnej rodziny Ford EcoBoost.

Silniki te reprezentują zupełnie nową generację wysokowydajnych silników o zmniejszonej pojemności i niskiej emisji dwutlenku węgla. Zaprojektowane przez inżynierów Forda w Europie 4-cylindrowe silniki EcoBoost są wyposażone w wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni, nowoczesne turbodoładowanie i układ zmiennych faz rozrządu w celu maksymalnego zwiększenia wydajności spalania.

Główne zalety konstrukcji stosowanej w silnikach Ford EcoBoost to między innymi:
• optymalna efektywność silnika: zużycie paliwa i emisja CO2 zmniejszone o 20 procent w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami o większej pojemności
• większa przyjemność z jazdy: wysoki moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej i dynamiczne osiągi w całym zakresie prędkości obrotowej
• możliwość zmniejszenia pojemności oznacza zachowanie wysokich osiągów silnika przy rozmiarze, ciężarze i zużyciu paliwa na poziomie dużo mniejszej jednostki

Czterocylindrowe silniki Ford EcoBoost są dostępne w wersji o pojemności 1,6 l i mocy 150 KM lub 180 KM bądź w wersji o pojemności 2,0 l i mocy 203 KM lub więcej.

Silnik Ford EcoBoost o pojemności 1,6 l zostanie wprowadzony we wszystkich nowych C-Max i Grand C-Max pod koniec tego roku oraz nowym Fordzie Focus na początku 2011 r. Dwulitrowy silnik o mocy 203 KM wprowadzono w odnowionych S-Max, Galaxy i Mondeo, a wersja 240 KM jest dostępna w Mondeo i S-Max.

Silniki Ford EcoBoost stanowią centralny element globalnej strategii firmy dotyczącej zespołów napędowych. Oczekuje się, że sprzedaż roczna tych silników przekroczy 1,3 miliona jednostek do 2013 r. Oprócz dwóch silników 4-cylindrowych liczba ta uwzględnia także silnik V6 o pojemności 3,5 l, który już jest dostępny w większych samochodach w Ameryce Północnej, a także przyszły silnik o małej pojemności, który będzie produkowany w Europie.

„Zużycie paliwa jest dla klientów jednym z najważniejszych czynników wyboru samochodu. Dzięki nowym wydajnym zespołom napędowym i zastosowaniu technologii Ford ECOnetic w różnych pojazdach z naszej oferty możemy zaoferować rozwiązania dostępne finansowo dla szerokiego zakresu klientów, które przyczynią się do zmniejszenia emisji związków węgla przez transport samochodowy - powiedział Stephen Odell, prezes zarządu i dyrektor zarządzający, Ford of Europe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama