/  /  /  /  / Ford poszerza rodzinę Fiesty i Ka
Ford Ka

Ford Ka

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Cena30 900 zł - 37 650 zł (aktualizacja: 2016-01-01)
Emisja CO2115 g/km
Żużycie paliwa4,9 L/100km
 

Ford poszerza rodzinę Fiesty i Ka

Ford|
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Salon w Genewie jest dla Ford of Europe doskonałą okazją do zaanonsowania nowości, które poszerzą bardzo popularną na rynku rodzinę małych modeli Forda. Wśród nowości znajdą się: nowe wersje Ka, rozszerzenie kluczowych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo na wszystkie wersje tego modelu, a także premiera nowej, efektownej Fiesty Sport+.

Salon Samochodowy Genewa 2010 jest dla Ford of Europe doskonałą okazją do zaanonsowania nowości, które poszerzą bardzo popularną na rynku rodzinę małych modeli Forda. Wśród nowości znajdą się: nowe wersje Forda Ka, rozszerzenie kluczowych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo na wszystkie wersje tego modelu, a także premiera nowego, efektownego Forda Fiesta Sport+. Ten ostatni model będzie na razie oferowany tylko na niektórych rynkach europejskich. Oprócz tego, w Fordzie Fiesta pojawi się udoskonalona wersja 1,6-litrowego silnika diesel Duratorq TDCi, która będzie spalała mniej paliwa i emitowała mniej CO2, spełniając w pełni wymogi normy emisji spalin Euro 5.

Nowe wersje Forda Ka
Popularny Ford Ka, który jest obecnie najmniejszym modelem oferowanym przez Forda na rynku europejskim, od wiosny 2010 roku przyciągnie nabywców jeszcze większą różnorodnością oferty. Dzięki nowej wersji Titanium+ oraz trzem kolejnym odmianom w oryginalnych i bardzo charakterystycznych wykończeniach z katalogu Ford Individual, rodzina Forda Ka daje obecnie nabywcy bardzo szeroki wybór w swoim segmencie rynkowym.

Debiutująca podczas salonu genewskiego nowa wersja Titanium+ jest jak dotąd najbardziej luksusowym wykończeniem miejskiego Forda Ka. Przygotowane specjalnie dla tego modelu trzy pakiety opcji wyposażenia z katalogu Ford Individual umożliwiają nabywcom dodatkową stylizację Forda Ka.

Dodatkowym efektem tego wzbogacenia i uporządkowania oferty modelowej Forda Ka jest włączenie kluczowych elementów i układów bezpieczeństwa do wyposażenia wszystkich bez wyjątku wersji Forda Ka.

Nowe wersje na każdy gust
„Nowa gama modelowa Forda Ka daje wiele korzyści. Przede wszystkim, oferuje bardzo szeroką paletę wyposażenia oraz walory jezdne i użytkowe, zamknięte w samochodzie o jednej z najciekawszych szat stylistycznych dostępnych obecnie na rynku - wyjaśnia Salvatore Campolo, menedżer marki, odpowiedzialny w Ford of Europe za samochody małe.

Podstawową wersją wyposażeniową jest w tym przypadku Ford Ka Trend, przy czym specyfikacja wyposażenia tego samochodu jest bardzo daleka od podstawowej, gdyż obejmuje między innymi: pełne zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia, komputer pokładowy, czy opóźniacz wygaszania świateł, które po zamknięciu pojazdu oświetlają jeszcze ścieżkę do drzwi domu czy garażu.

Ford Ka Trend jest oczywiście standardowo wyposażony w czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, a także w zagłówki oraz mocowania fotelików dziecięcych typu Isofix przy tylnych fotelach. Na życzenie jako opcja dostępne są również poduszki boczne, boczne kurtyny powietrzne oraz elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP (standard na niektórych rynkach).

„W tej chwili Ford Ka we wszystkich wersjach oferuje użytkownikom bardzo szeroki wachlarz rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo. Niektóre z nich do tej pory było dostępnych wyłącznie w samochodach znacznie większych - dodaje Salvatore Campolo.

Nowo wprowadzona wersja, Ford Ka Trend+, jest jeszcze bardziej efektowna i dysponuje bogatszym wyposażeniem. Klamki drzwi i uchwyt drzwi tyłu są lakierowane w kolorze nadwozia, podobnie jak obudowy zewnętrznych, ogrzewanych elektrycznie lusterek. Detale te wydobywają urok sylwetki Forda Ka. Z kolei takie rozwiązania jak: standardowy centralny zamek uruchamiany pilotem, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, czy symetrycznie dzielone oparcie tylnej kanapy zwiększają walory użytkowe i funkcjonalność tego samochodu.

W wyposażeniu Forda Ka Titanium nabywca znajdzie wiele przydatnych elementów i funkcji zwiększających funkcjonalność i wygodę użytkowania, w tym: między innymi: komputer pokładowy dysponujący bardziej rozbudowanymi funkcjami, klimatyzację oraz standardowo montowane światła przeciwmgielne. Wersja Titanium+ dodatkowo wyróżnia się aluminiowymi obręczami kół, chromowanymi akcentami na klamkach drzwi i uchwycie tylnej klapy oraz chromowanym zakończeniem rury wydechowej. We wnętrzu charakterystyczny styl wykończenia wieńczy kierownica pokryta elegancką skórą.

Ford Individual podkreśla indywidualność nabywcy
Obok bogatej gamy wersji wyposażeniowych i silnikowych, nowy Ford Ka może otrzymać specjalne, indywidualne wykończenie w jednym z trzech dostępnych pakietów stylizacyjnych: Digital, Tattoo oraz Grand Prix.

Wszystkie trzy komplety wyposażenia zostały oparte na wersji Forda Ka Titanium z jej bogatym wyposażeniem standardowym. Każda z trzech wersji wykończeniowych wyróżnia się swoim indywidualnym stylem. Wygląd każdej z nich dodatkowo zyskuje dzięki standardowym 16-calowym aluminiowym obręczom kół, które świetnie pasują do młodzieńczego charakteru Forda Ka.

Pasmo sukcesów Forda Ka
Najnowszy model jest modną i nowoczesną interpretacją oryginalnego pomysłu stylistycznego z pierwszej, mającej legendarny wręcz status, generacji Forda Ka. Nie jest więc żadnym zaskoczeniem, że nowy model szybko zdobył sobie bardzo mocną pozycję w europejskim segmencie samochodów miejskich. Dzięki ponad 150 tys. egzemplarzy wyprodukowanych i sprzedanych w Europie od chwili swojej premiery na początku 2009 roku, nowy Ford Ka uzyskał wynik dwukrotnie lepszy niż poprzedni model rok wcześniej (w 2008 r.).

„Niełatwo było zastąpić oryginalnego Forda Ka, o nadwoziu mającym status prawdziwej ikony wzornictwa, zupełnie nowym samochodem - tłumaczy Salvatore Campolo. „Jednakże docierają do nas opinie naszych klientów, z których wynika, że nowy Ford Ka, dzięki wyjątkowemu połączeniu finezyjnego stylu, najnowszych rozwiązań konstrukcyjnych i świetnych własności jezdnych, okazuje się bardziej niż godnym następcą swojego znakomitego poprzednika”.

Ford Fiesta Sport+
Ford of Europe zdecydował się wprowadzić na niektóre rynki nową, usportowioną wersję Ford Fiesta Sport+. Odmiana ta jeszcze pełniej podkreśla wrodzoną dynamikę oraz sportowe walory i wyjątkowe własności jezdne nowego i już bardzo popularnego Forda Fiesta.

Źródłem napędu tej nowej 3-drzwiowej wersji może być silnik benzynowy Duratec TiVCT o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM, bądź udoskonalony silnik diesel Duratorq TDCi, także o pojemności 1,6 litra, rozwijający moc 95 KM. Fiord Fiesta Sport+ otrzymuje pełny zestaw dodatków stylizujących nadwozie, łącznie ze specjalnie zaprojektowanym pełnym przednim zderzakiem, sportowymi bocznymi spojlerami progowymi, dużym tylnym spojlerem oraz tylnym zderzakiem z integralnie uformowaną wnęką dyfuzora.

Nabywca ma do wyboru dwa wykonania kolorystyczne, zaprojektowane specjalnie dla podkreślenia sportowego charakteru samochodu. Nadwozie lakierowane w kolorze białym Frozen White ma typowe dla aut GT kontrastujące sportowe paski w niebieskim kolorze „Performance Blue” na dachu, masce silnika i bokach. Z kolei nadwozie lakierowane w kolorze niebieskim „Performance Blue” ma identyczne dynamiczne paski, tyle że w kolorze białym. Całość świetnie uzupełniają standardowo dostępne duże koła z aluminiowymi obręczami, lakierowanymi na biało w odcieniu „Frozen White” (wersje z silnikiem benzynowym mają koła o wymiarach 7J x 17 z oponami 205/40 R17, zaś samochody z silnikiem diesel otrzymują koła 6 ½ J x 16 z ogumieniem 195/45 R16).

Również wykończenie wnętrza zdecydowanie wskazuje na sportowy charakter. Podgrzewane sportowe fotele ze standardowo montowanymi poduszkami bocznymi są pokryte skórą. Także kierownica oraz uchwyt dźwigni zmiany biegów i obudowa podstawy hamulca ręcznego są wykończone czarną skórą. Dodatkowym akcentem zdobiącym fotele i kierownicę są doskonale widoczne niebieskie szwy. Podobne niebieskie przeszycia pojawiają się na dywanikach podłogowych z przodu i z tyłu. Wszystkie dywaniki oraz nakładki chroniące progi otrzymały specjalnie zaprojektowane logo.

„Od oficjalnej premiery pod koniec 2008 roku do tej pory w Europie wyprodukowano ponad 526 tys. egzemplarzy najnowszego Forda Fiesta, który szybko stał się najchętniej kupowanym małym samochodem w Europie i który zajął drugie miejsce w rankingu modeli osiągających najwyższe wyniki sprzedaży na rynku europejskim w 2009 roku - podsumowuje Salvatore Campolo, menedżer marki w dziale samochodów małych Ford of Europe. „Dzięki nowej, pełnej świeżości linii nadwozia i powszechnie znanym doskonałym własnościom jezdnym Ford Fiesta zrobił także bardzo dużo dla umocnienia ogólnego wizerunku Forda jako marki. W związku z tym, postanowiliśmy zrobić sobie i naszym klientom mały prezent oferując jeszcze jedną usportowioną wersję tego udanego modelu. W tym celu wykorzystaliśmy znany już z Forda Ka specjalny pakiet wyposażenia Grand Prix i zaoferowaliśmy go także w wersji Forda Fiesta Sport+. Dzięki temu, wszystkie dobrze znane atuty Forda Fiesta, które stawiają go na czele swojego segmentu, otrzymały teraz jeszcze bardziej rasową, sportową szatę, zarówno na zewnątrz nadwozia, jak i w atrakcyjnie wystylizowanym wnętrzu”.

Na początku Ford Fiesta Sport+ będzie oferowany tylko na rynkach Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Szwajcarii i Austrii, gdzie szczególnie popularne są małe modele o zdecydowanie sportowym charakterze.

1,6-litrowy diesel Duratorq TDCi
Pod koniec marca 2010 r. w Fordzie Fiesta pojawi się zmodyfikowana wersja 1,6-litrowego silnika diesel Duratorq TDCi, dzięki czemu zmniejszy się zużycie paliwa i obniżona zostanie emisja CO2. We wszystkich wersjach Forda Fiesta silnik ten będzie rozwijał moc 95 KM i będzie dysponował maksymalnym momentem obrotowym 205 Nm. W standardowym wyposażeniu znajdzie się filtr cząsteczek stałych DPF, będący jednym z elementów umożliwiających spełnienie normy czystości spalin Euro 5.

Średnie zużycie paliwa i średni poziom emisji CO2 dla udoskonalonego silnika wynoszą teraz odpowiednio: 4,1 l/100 km i 107 g/km. Pod tym względem zanotowano poprawę w porównaniu z 90-konnym silnikiem poprzedniej generacji dostosowanym do wymogów normy emisji spalin Euro 4, który zużywał 4,2 l/100 km i emitował 110 g CO2 na 1 km. W przypadku Forda Fiesta ECOnetic wskaźniki zużycia paliwa i emisji CO2 pozostają niezmienione i wynoszą 3,7 l/100 km oraz 98 g/km.

Obecnie cała gama silników stosowanych do napędu Forda Fiesta i oferowanych na najważniejszych rynkach Europy odpowiada w całości wymogom normy emisji spalin Euro V.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama