/  /  / Galaxy
Ford Galaxy

Ford Galaxy

Zmień
SegmentVany / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Ford Galaxy
© IBRM Samar, autor Jakub Ziąbka
Ford GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxySystem BLISFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord GalaxyFord Galaxy - model przed i po liftinguFord Galaxy - model przed i po liftingu
Ford Galaxy to przedstawiciel amerykańskiej marki w grupie dużych aut typu van, a sklasyfikowanych w klasie średniej (segment D). Pierwsza generacja tego auta, która na rynek weszła w 1995 roku była efektem współpracy z Volkswagenem oraz Seatem, czego wynikiem oprócz Galaxy były modele Volkswagen Sharan i Seat Alhambra. Wszystkie trzy modele były produkowane w tej samej fabryce w Portugalii oraz ich budowa była oparta na tych samych rozwiązaniach technologicznych. Nowa generacja Galaxy, która powstała w 2006 roku jest już samodzielną konstrukcją Forda i kompletnie różni się z poprzednikiem. Przede wszystkim jest większy od poprzednika, długość wzrosła o blisko 18 cm, szerokość o 6 cm, rozstaw osi o 59 mm z przodu i 81 mm z tyłu, a zmniejszono jedynie wysokość o 14 mm. Zastosowano w nim również technologię Fold Flat System, który pozwala dowolnie kształtować przestrzeń wewnątrz auta, a po złożeniu 2 i 3 rzędu siedzeń uzyskuje się zupełnie płaską podłogę. Niemal równolegle z nieco mniejszym modelem S-Max zaprezentowano w 2010 roku odświeżoną wersję Galaxy. Produkcja modelu Galaxy odbywa się w fabryce Forda w Genk w Belgii.

Nową generację Forda Galaxy zaprojektowanie zgodnie ze stylistyką amerykańskiego producenta o nazwie „Kinetic Design”. Był to pierwszy model, który przybrał szaty tej linii. Nadwozia jest więc dynamiczne, a przy okazji nadaje autu wrażenie solidności. Facelifting z 2010 roku nadał za to jeszcze więcej sportowego charakteru i drapieżności. Zastosowano nowe reflektory, poszerzone nadkola oraz charakterystyczna dla Forda atrapę chłodnicy z dużym logo producenta. Samochód dostępny jest w 5-drzwiowej wersji MPV, a pod jego maską spotkać można jeden z 7 silników. Gama jednostek wysokoprężnych opiera się na 2 jednostkach, o pojemności 2 i 2.2 litra. Pierwszy z nich występuje w trzech wariantach mocy :115 KM, 140KM, 163KM, zaś drugi dysponuje mocą 200KM. Ofertę uzupełniają trzy jednostki benzynowe. Najsłabszy z nich o pojemności 2 litrów, dysponuję mocą 145 KM,  mniejszy o pojemności 1.6 litra dzięki zastosowaniu turbosprężarki osiąga 160 KM.  Ten sam typ doładowania znalazł się w topowym 2 litrowym silniku, dzięki czemu moc wynosi 203 KM.

Systemy zapewniające bezpieczeństwo czynne i bierne w modelu Galaxy są bardzo rozbudowane. Już w podstawowej wersji seryjnie montowane są poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne, poduszki kurtynowe dla 1,2 i 3 rzędu, a także poduszka kolanowa dla kierowcy. Ponadto standardowo montowany jest system antypoślizgowy ABS z rozdziałem siły hamowania EBD, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz system kontroli trakcji TCS i system wspomagania hamowania EBD. Na życzenie dostępny jest także interaktywny system zwiększający bezpieczeństwo czynne IVDC. Jest to przede wszystkim aktywne zawieszenie z systemem kontroli tłumienia w zawieszeniu (CDC) oraz aktywny tempomat z funkcją ostrzegania o przeszkodzie. Wszytskei te elementy przyczyniły się do otrzymania przez Forda Galaxy maksymalnej ilości 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.

Wśród głównych konkurentów Forda Galaxy znajduje się Renault Espace, Volkswagen Sharan, Peugeot 807 i co ciekawe mniejszy brat Ford S-Max.
 

Galaxy najczęściej porównywany z

Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Ford C-Max
Ford C-Max
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Tourer
Peugeot 5008
Peugeot 5008
SEAT Mii
SEAT Mii
SEAT Alhambra
SEAT Alhambra
Ssangyong Rodius
Ssangyong Rodius
Reklama