/  /  / C-Max
Ford C-Max

Ford C-Max

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Cena68 700 zł - 117 500 zł (aktualizacja: 2016-09-19)
Emisja CO299 g/km - 159 g/km
Żużycie paliwa3,8 L/100km - 6,8 L/100km
 
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Ford C-Max to samochód osobowy należący do klasy niższej średniej w grupie aut typu van, czyli potocznie rzecz ujmując jest to minivan. Po raz pierwszy został zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2003 roku i w tym samym roku trafił do sprzedaży. Auto zostało zbudowane na bazie modelu Focus drugiej generacji i początkowo nawet nazywał się Ford Focus C-Max, jednak po przeprowadzeniu modernizacji w 2006 roku z jego nazwy zniknął wyraz Focus i stał się samodzielnym modelem. Od samochodu bazowego różnił się tym, że był szerszy o 12 cm oraz wyższy o 16 cm, a od konkurencji tym, że nie posiada trzeciego rzędu siedzeń. Pozwala za to na dowolne ułożenie tylnych foteli, w których można rozłożyć środkowe siedzenie, a fotele po stronach zewnętrznych przesunąć na pod kątem do tyłu stwarzając tym samym większy komfort dla dwóch osób. Po przejściu liftingu C-Max stał się bardziej podobny, a przez to i częściej porównywalny do swojego większego brata, modelu S-Max. Produkcja tego modelu odbywa się w niemieckich zakładach Forda w Saarlouis.

C-Max po faceliftingu pod względem stylistycznym posiadał wiele wspólnych elementów z większym Fordem S-Max. Zbliżył się więc bardziej do wymogów narzuconych w nowej linii stylistycznej Forda nazywanej „Kinetic Design”. Z przodu zmieniono reflektory, atrapę chłodnicy oraz wstawiono nowe światła przeciwmgielne. Z tyłu zmieniono zderzak oraz zastosowano światła bazujące na diodach LED. Ford C-Max dostępny był tylko w jednej wersji nadwozia, czyli 5-drzwiowym MPV (multi-purpose vehicle). Pod maską znaleźć się mogło 8 silników, po 4 benzynowe i wysokoprężne. Najmniejsza jednostka z tej pierwszej grupy miała pojemność 1.6 litra i moc 100 KM, zaś kolejne dwie o pojemności 1.8 litra miały taką samą moc 125 KM, lecz jeden z nich jest ekologiczną odmianą i mógł być zasilany bioetanolem E85. Ostatnim silnik benzynowy miał pojemność 2 litrów i rozwija moc 145 KM. Gama jednostek wysokoprężnych również rozpoczynała się od pojemności 1.6 litra. Większa o pojemności 1.8 charakteryzowała się mocą 115 KM, zaś dwa największe mają pojemność 2 litrów i taką samą moc 136 KM, lecz jeden z nich wyposażony został w filtr cząstek stałych zmniejszający emisję zanieczyszczeń.

Ford C-max drugiej generacji został zaprezentowany po raz pierwszy podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku, a na rynku zadebiutował rok później. Samochód  dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, jako pięcio-, lub siedmiomiejscowy  MPV (multi-purpose vehicle). Większa wersja oznaczona jako Grand C-Max ma o 140 mm większy rozstaw osi, jest również o 58 mm wyższa od Forda C-MAX. Została również wyposażona w odsuwane drzwi boczne po obu stronach nadwozia.  Jak przystało na samochód rodzinny, Ford C-max może pochwalić się wielkością bagażnika wynosząca do 1723 litry w przypadku rozłożonych jedynie przednich foteli, natomiast bagażnik Grand C-Maxa w takiej samej konfiguracji siedzeń posiada 1742 litry. Stylistycznie samochód kontynuuje styl zapoczątkowany przez swojego poprzednika. Przód samochodu otrzymał większą dolną kratę wlotu powietrza w kształcie trapezu, oraz przednie lampy zachodzące na boki. Pod koniec 2014 zaprezentowany został odświeżony C-Max po face-liftingu.

Wyposażenie w elementy zapewniające bezpieczeństwo jest standardowe dla aut tej klasy. Zawierają się w nim seryjnie montowane poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie, kurtyny powietrzne w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń, a także takie systemy jak ABS zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania, EBD rozdzielający siłę hamowania na koła, EBA wspomagający nagłe hamowanie, ESP stabilizujący tor jazdy oraz TCS dbający o kontrolę trakcji. Za dodatkową opłatą otrzymać można już tylko poduszki kurtynowe chroniące głowy.

Konkurenci: Kia Carens, Citroen C4 Picasso, Renault Scenic, Toyota Verso oraz Volkswagen Touran.
 

C-Max najczęściej porównywany z

Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Kia Carens
Kia Carens
Mercedes B
Mercedes B
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Tourer
Opel Mokka
Opel Mokka
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Toyota Verso
Toyota Verso
Reklama