/  /  /  / Ford cywilizuje rynek aut używanych
Ford

Ford

Zmień
Ford to jeden z największych i najbardziej znanych koncernów na całym świecie. Mająca swoja siedzibę w Dearborn, na przedmieściach Detroit w stanie Michigan w USA, firma w swoim profilu działalności oprócz samochodów ma również oddziały zajmujące się maszynami rolniczymi, czy też sprzętem informatycznym.
Dowiedz się więcej o marce
 

Ford cywilizuje rynek aut używanych

Ford Polska|
null
nullnullnullnullnull

Od wejścia Polski do Unii Europejskiej do naszego kraju wjechało ok. 7 milionów używanych samochodów osobowych. W większości są to pojazdy zaawansowane wiekowo, mocno wyeksploatowane oraz powypadkowe. Każda inicjatywa, która umożliwia zakup pojazdu używanego o znanej historii, sprawnego technicznie i wolnego od wad prawnych to ważny krok w kierunku poprawy sytuacji. Jedną z nich podjął właśnie Ford Polska, uruchamiając program „Ford Używane”.

Program „Ford Używane” ma według firmy Ford Polska dwa zasadnicze cele. Pierwszy to rozwój profesjonalnego biznesu dilerskiej sprzedaży pojazdów używanych, przejmowanie samochodów używanych marki Ford z rynku krajowego, wzrost wielkości sprzedaży pojazdów używanych w sieci oraz najwyższą jakość produktu. Drugim celem jest utrzymanie lojalności klientów Forda poprzez profesjonalną obsługę serwisową i blacharsko – lakierniczą, sprzedaż wiązaną (samochód używany-samochód nowy) a także poprzez produkty finansowe przyjazne klientom.

Istotnym elementem programu jest certyfikat jakości pojazdu wystawiony przez serwis dilera w oparciu o standardy Stowarzyszenia Rzeczoznawców Pojazdów DEKRA. W samych Niemczech DEKRA przeprowadza co roku kilka milionów obowiązkowych badań technicznych, dopuszczających pojazdy do ruchu. Każdy samochód wyceniany jest zgodnie z danymi zawartymi w publikacjach firmy EurotaxGlass. Nie mniej istotnym elementem programu jest gwarancja „Ford Używane”, składająca się z dwóch segmentów:

•    ubezpieczenia kosztów naprawy, zabezpieczającego klienta przez 12 miesięcy w przypadku wystąpienia awarii podczas eksploatacji samochodu używanego. Jeśli pojawi się taka potrzeba pojazd może być naprawiony w każdym serwisie sieci Ford Polska.

•     „assistance drogowego”, zabezpieczającego klienta podczas awarii w podróży, zapewniającego też samochód zastępczy, nocleg a nawet zwrot kosztów podróży.

Samochody trafiające do programu „Ford Używane” pochodzą z bardzo różnych źródeł. Po części są to auta od klientów indywidualnych, po części zaś z firm branży leasingowej oraz wypożyczalni samochodów, firm windykacyjnych i FCE Bank Polska należącego do grupy Ford. W programie znajdują się również samochody własne dilerów i auta importowane z innych krajów Unii Europejskiej. W przyszłości program będzie również zasilany samochodami z sieci Forda w Europie.

Pewne auta
Według Forda program „Ford Używane” to przede wszystkim korzyść dla klientów, kupujących auta pewne pod względem technicznym, z wiarygodnym przebiegiem i bezpieczne od strony formalnej. Beneficjentami programu są również firmy dostarczające samochody, co najlepiej widać na przykładzie firm branży leasingowej. Wiążą się one z wiarygodnym odbiorcą pojazdów, otrzymując dodatkowy, szeroki kanał dystrybucyjny. Mogą też zwiększać rotację sprzedaży samochodów używanych bez obaw o spekulacje stanem technicznym i przebiegiem podczas odsprzedaży do klienta finalnego. Nie bez znaczenia są też większe możliwości w zakresie oferowania samochodów nowych z gwarantowanym odkupem po zakończeniu transakcji. Docelowo program „Ford Używane” ma być ochroną wartości rezydualnej samochodów marki Ford na polskim rynku, a autoryzowana sieć Ford Polska przejmie część dystrybucji samochodów Forda. Informacja o samochodach dostępnych w programie „Ford Używane” dostępna jest dla klientów na stronie internetowej www.ford.pl, gdzie dla każdego z pojazdów przedstawiana jest kompleksowa dokumentacja w tym także wynik badania Dekra jak również Certyfikat Jakość Pojazdu.

„Ford Używane” – uczestnicy
W nowym przedsięwzięciu Forda biorą dzisiaj udział 24 punkty dilerskie na terenie całej Polski, stanowiące dwie pierwsze grupy programu. Do grupy pierwszej należą 24 punkty w Warszawie, Włocławku, Tychach, Białymstoku, Gliwicach, Gdyni, Częstochowie, Wrocławiu, Elblągu, Starogardzie Gd. i Rzeszowie, Bielsku Białej, Chorzowie, Łodzi, Koszalinie, Opłotkach, Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku, Lublinie i Nowym Sączu.

W grudniu 2013 r. zostanie włączona do programu druga grupa 12 punktów dilerskich w Płocku, Tarnowie, Bydgoszczy, Lublinie, Opolu, Koninie, Zielonej Górze, Wrocławiu, Radomiu, Rybniku, Piasecznie i Toruniu. Trzecia grupa zasili system w pierwszym kwartale 2014 r. Będzie to 14 dilerów z Sosnowca, Piły, Poznania, Olsztyna, Lublina, Ostrołęki, Krakowa, Warszawy, Katowic, Siedlec, Kalisza i Leszna. Łącznie w programie, docelowo będzie uczestniczyć 50 dilerów Forda.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Najnowsze wiadomości - Ford

Reklama