/  /  /  / Aż 3 modele elektryczne Forda na rok 2014
Ford

Ford

Zmień
Ford to jeden z największych i najbardziej znanych koncernów na całym świecie. Mająca swoja siedzibę w Dearborn, na przedmieściach Detroit w stanie Michigan w USA, firma w swoim profilu działalności oprócz samochodów ma również oddziały zajmujące się maszynami rolniczymi, czy też sprzętem informatycznym.
Dowiedz się więcej o marce
 

Aż 3 modele elektryczne Forda na rok 2014

Ford|
null
© Ford
nullnullnull

Do 2014 roku w europejskich salonach Forda pojawią się trzy modele elektryczne z różnych segmentów. Pojazdy te stanowić będą uzupełnienie gamy oszczędnych wersji benzynowych i wysokoprężnych marki z błękitnym owalem na masce.

W przyszłym roku w salonach sprzedaży pojawi się Ford C-Max Energi (hybryda typu Plug-in) oraz Ford Mondeo Hybrid. Nowe modele dołączą do Forda Focus Electric, czyli bezemisyjnego pojazdu elektrycznego produkowanego w niemieckim Saarlouis, który będzie wprowadzony do sprzedaży na niektórych rynkach w Europie Zachodniej.

"Opierając się na swym globalnym doświadczeniu i wiedzy, firma Ford planuje wprowadzenie bogatej oferty modeli elektrycznych, dzięki czemu będziemy mogli zaoferować szeroki wybór konfiguracji układów napędowych - przekonuje Barb Samardzich, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe.

"Europejscy nabywcy wykazują ogromną dbałość o środowisko naturalne i w coraz większym stopniu postrzegają pojazdy elektryczne jako rozwiązanie pozwalające na zmianę trybu życia na bardziej ekologiczny, bez konieczności rezygnacji z posiadania samochodu".

Ford jest drugim co do wielkości globalnym producentem samochodów z napędem hybrydowym, a w zeszłym roku udział firmy w segmencie modeli elektrycznych w USA zwiększył się czterokrotnie.

Z niedawno ujawnionych danych sprzedaży samochodów elektrycznych marki Ford w USA za rok bieżący wynika, iż do czerwca nabywców znalazło tam około 46 000 tego typu pojazdów, co oznacza 400% wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Gama modeli elektrycznych firmy obejmować będzie:
- Forda Focus Electric wyposażonego w układ napędowy składający się z silnika elektrycznego oraz najnowszych akumulatorów litowo-jonowych, który generuje 142 KM mocy, pozwala rozpędzić pojazd do 137 km/h oraz zapewnia zasięg 162 kilometrów.
W pełni zintegrowana ładowarka pokładowa (6,6 kW) może naładować chłodzone cieczą, litowo-jonowe baterie (23 kWh) w czasie od 3 do 4 godzin, jeśli samochód zostanie podłączony do gniazda 32 Amp.

- Forda C-Max Energi, czyli pierwszą seryjną hybrydę typu Plug-in marki z wysokonapięciowymi akumulatorami litowo-jonowymi (7,6 kWh). Model ma emitować poniżej 50 g CO2 na kilometr oraz umożliwiać jazdę w bezemisyjnym trybie elektrycznym na odcinku do 30 kilometrów.
Po podłączeniu do stacji ładowania akumulatory pojazdu można w pełni naładować w czasie nieprzekraczającym 3 godzin.

- Forda Fusion Hybrid, który wyposażono w silnik spalinowy, elektryczny oraz zespół akumulatorów. W trybie elektrycznym pojazd może poruszać się z maksymalną prędkością wynoszącą 136 km/h.
Jednostka benzynowa załącza się w chwilach bardzo wysokiego zapotrzebowania na moc i energię i doładowuje akumulatory, a ruszanie oraz jazda przy niższych prędkościach odbywa się z wykorzystaniem motoru elektrycznego.
W Europie Ford Fusion Hybrid sprzedawany będzie jako Mondeo Hybrid i ma zapewniać spalanie na poziomie nieprzekraczającym 4,5 l/100 km oraz emisję CO2 poniżej 99 g/km.

Focus Electric oraz Ford C-Max Energi zostały już zintegrowane z infrastrukturą transportową Kolonii, wspierając wart 13,2 EUR projekt badawczy o nazwie "colognE-mobil", który ma pomóc stworzyć podwaliny pod rozbudowę infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w innych niemieckich miastach.

Elektryczne pojazdy stanowić mają uzupełnienie europejskiej gamy oszczędnych modeli benzynowych i wysokoprężnych marki Ford, która obejmuje:
- Forda Focus ECOnetic (spalanie: 3,4 l/100 km, emisja 88 g/km)
- Forda Focus 1.0 EcoBoost (100 KM), który pojawi się w salonach w nowej wersji na początku przyszłego roku i będzie zużywać 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów, emitując 99 g CO2 na kilometr
- siedem konfiguracji napędowych Forda Fiesty, z których każda emituje poniżej 100 g CO2 na kilometr.

Silnik 1.0 EcoBoost, który już dwukrotnie wyróżniono tytułem International Engine of the Year, posiada bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie oraz układ zmiennych faz rozrządu. Rozwiązania te pozwalają na znaczną oszczędność paliwa, która nie odbywa się jednak kosztem osiągów i dynamiki jazdy.

Badanie przeprowadzone pod patronatem firmy Ford pokazuje, iż Europejscy nabywcy chcą dbać o środowisko naturalne i uważają zmiany klimatyczne za największy problem współczesnego świata. Jednak wyniki pokazują również, że wśród 6 000 europejskich respondentów wiele jest osób nie bardzo zorientowanych, w jaki sposób mogliby wieść bardziej przyjazny środowisku tryb życia.

Wyniki dowodzą również, że większość respondentów nie chce rezygnować z posiadania samochodu, a ich znakomita większość postrzega pojazdy elektryczne jako bardziej przyjazne środowisku naturalnemu.

Zlecone przez firmę Ford badanie przeprowadzone przez wiodącą firmę konsultingową The Futures Company, które miało na celu lepsze poznanie opinii publicznej oraz nastrojów związanych z szerokim zakresem zagadnień motoryzacyjnych, pokazuje, iż:
- 72% respondentów postrzega pojazdy elektryczne jako bardziej przyjazne środowisku
- 54% respondentów uważa zmiany klimatyczne za największy problem współczesnego świata
- 52% respondentów nie wyobraża sobie życia bez samochodu
- 38% respondentów nie wie, w jaki sposób mogłoby uczynić swój styl życia bardziej przyjaznym środowisku
- 28% respondentów rozważyłoby zakup pojazdu z elektrycznym układem napędowym
- 23% respondentów pragnie w przyszłości zmienić swe nawyki transportowe na bardziej ekologiczne

Dokładnie 100 lat temu powstał pierwszy samochód elektryczny marki Ford. Mowa tu o nieprodukcyjnej wersji Forda Model T, która była owocem współpracy założyciela firmy Ford, Henriego Forda, oraz słynnego wynalazcy Thomasa Edisona.

Celem kooperacji obu panów miało być stworzenie „taniego i praktycznego… pojazdu elektrycznego”. Jednak na drodze do sukcesu stanęły wówczas ograniczone możliwości technologiczne ówczesnych akumulatorów.

"Firma Ford jest dumna ze swego dziedzictwa w dziedzinie tworzenia innowacyjnych technologii i udostępniania ich szerokiemu gronu odbiorców. Obecnie Ford będzie mógł swoim klientom zaoferować wyjątkowo bogatą gamę modeli emitujących poniżej 100 g CO2 na kilometr i gwarantujących różnorodność oraz praktyczność użytkowania odpowiadające potrzebom wszystkich europejskich nabywców - przekonuje Samardzich.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Najnowsze wiadomości - Ford

Reklama