/  /  /  / Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat

Fiat

Zmień
Fiat to największy producent samochodów we Włoszech, a także jeden z sześciu największych na świecie. Mająca swoją siedzibę w Turynie firma jest właścicielem wielu innych marek, w tym Alfy Romeo i Abarth, czy też Ferrari. Znana jest jednak przede wszystkim za sprawą swoich niewielkich, popularnych samochodów osobowych oraz samochodów dostawczych.
Dowiedz się więcej o marce
 

Fiat Panda 4x4 Antartica

FIAT|
null
© FIAT
nullnull

Fiat Panda 4x4 Antartica to seria specjalna w hołdzie 30 lat sukcesu jedynego pojazdu 4x4 w segmencie samochodów miejskich. Wóz będzie atrakcją wystawy motoryzacyjnej we Frankfurcie.

Ponad 400 000 sprzedanych samochodów trzech kolejnych generacji i szereg cieszących się wielkim powodzeniem serii specjalnych: od momentu premiery w roku 1983 do dziś Panda 4x4 stanowi wciąż unikalną koncepcję pojazdu wyróżniającego się na tle konkurencji.

Frankfurcki debiut Pandy 4x4 Antartica to hołd z okazji 30-tej rocznicy jej narodzin: seria limitowana bazująca na wersji modelowej 4x4 Rock, czyli pojazdu bijącego wszelkie rekordy sprzedaży poprzednich generacji i posiadający 15-procentowy udział na swoim rynku w Europie.

Wyróżnikiem serii specjalnej od zewnątrz jest dwutonowa kolorystka nadwozia (kombinacja bieli z czarnym dachem) oraz szereg innych elementów, dzięki którym ten poręczny Fiat zyskuje na osobowości: szare, 15-calowe felgi z lekkiego stopu o wzorze rombowym, pomarańczowe kołpaki kół, lampy przeciwmgielne, „dyskretne" szyby tylne typu Privacy, pomarańczowe obudowy lusterek bocznych i specjalna plakietka na słupku środkowym.

We wnętrzu dominuje tapicerka szaro-pomarańczowa, a gwarancją tak cenionego, praktycznego komfortu przedziału pasażerskiego jest niezmiennie 3-miejscowa kanapa tylna z oparciami dzielonymi/składanymi 40/60 oraz regulacja wysokości fotela kierowcy w wyposażeniu standardowym.

Nowości SUV prosto z Frankfurtu

Wchodząca do sprzedaży pod koniec bieżącego roku Panda 4x4 Antartica edycji limitowanej dostępna będzie z 85-konnym silnikiem benzynowym 0.9 TwinAir Turbo albo 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II (oba motory wyposażone w system oszczędnościowy paliwa Start&Stop).

Panda 4x4 Antartica posiada wszelkie zalety Pandy 4x4, która w roku ubiegłym otrzymała prestiżowy tytuł SUV roku 2012, przyznany przez brytyjski magazyn motoryzacyjny Top Gear. Jest to również zasługa aktywowanego automatycznie w razie potrzeby, układu napędowego Torque-on-Demand, który pozwala spokojnie radzić sobie z każdą sytuacją w ruchu drogowym i nie tylko.

Seryjne wyposażenie Pandy 4x4 obejmuje ponadto ESC (elektroniczny system stabilizacji jazdy) i ELD (elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy), wspomagający ruszanie i jazdę na podłożach luźnych lub śliskich.

Komfort i dynamikę jazdy, niezbędną dla dalszych, trudniejszych podróży zapewnia odpowiednio zestrojone zawieszenie kół przednich na kolumnach McPherson i tylnych w układzie belki skrętnej, w połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów o niskim przełożeniu "jedynki".

W parze z silnikiem TwinAir Turbo poprawia to znacząco sprawność off-road i ruszanie na wzniesieniach.

Celem zachowania maksymalnej trakcji na każdym podłożu, Panda 4x4 Antartica jako jedyny samochód w swej kategorii wyposażona jest seryjnie w specjalne ogumienie błotno-śniegowe 175/65 R15 M+S. Opony typu Snow Flake nadają się do użytku nie tylko na lodzie czy śniegu, lecz także na drodze gruntowej i normalnej szosie.

Warto podkreślić, iż w porównaniu z poprzednim modelem Pandy polepszenie trakcji na podłożu o niskiej przyczepności sięga 20%, a tak szeroka swoboda użytkowania opon nie pociąga za sobą wzrostu zużycia paliwa czy kosztów eksploatacji.

Zgodnie ze znanym hasłem "Po prostu więcej" kierowca Pandy 4x4 Antartica nie musi już więcej myśleć o zmianie ogumienia na sezon letni i zimowy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama