/  /  /  /  / Nowy Fiat Strada już w sprzedaży
Fiat Strada

Fiat Strada

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Pick-up
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Fiat Strada już w sprzedaży

Fiat Auto Poland|
null
© FIAT
nullnullnullnullnullnullnullnull

W ofercie polskich dealerów pojawił się już nowy Fiat Strada. To europejska wersja najpopularniejszego w Ameryce Południowej lekkiego samochodu dostawczego, którego producentem jest brazylijski zakład FIASA w Betim.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W roku 2011 Fiat Strada, zaraz po renomowanym modelu Ducato, był drugim co do popularności samochodem użytkowym gamy Fiat Professional, osiągając w skali światowej sprzedaż 127 800 sztuk.

Nowy Fiat Strada oferowany jest w trzech poziomach wyposażenia (Working, Trekking i Adventure) oraz trzech wersjach nadwoziowych (standardowej krótka kabina, wydłużonej długa kabina oraz ciężarowo-osobowej podwójna kabina).

Istotną nowością jest wersja podwójna kabina (dostępna w modelach Working i Adventure), pozwalająca na przewóz czterech osób przy ładowności użytkowej 650 kg.

Napędzany 16-zaworowym silnikiem wysokoprężnym 1.3 MultiJet Euro V o mocy 95 KM, Nowy Fiat Strada, to wielofunkcyjny pojazd roboczy uniwersalnego zastosowania. I tak, wersja Working z pojedynczą kabiną (krótka kabina) przeznaczona jest dla profesjonalistów, poszukujących samochodu czysto użytkowego, wersja podwójna kabina z kolei pomieści czteroosobową ekipę serwisową, czy remontową wraz z niezbędnymi narzędziami i materiałami.

Dla szczególnie wymagających użytkowników dostępny jest elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy E-Locker, ułatwiający jazdę na śliskich podłożach.

Zobacz polskie moto nowości Fiata na rok 2012

Nowy Fiat Strada może więc śmiało konkurować nawet z większymi pick-upami, wykorzystując swe atuty w postaci niższej ceny zakupu i kosztów eksploatacji, w tym także niskiego zużycia paliwa.

Ceny detaliczne (netto) wahają się od 47 900 zł netto za wersję Working krótka kabina do 59 900 zł netto za wersję Adventure podwójna kabina: obie napędzane 95-konnym silnikiem 1.3 MultiJet 16v.

Styl
Styl i estetyka nowego Fiata Strada koncentruje się na wizerunku pojazdu solidnego, dynamicznego i funkcjonalnego o dobrych osiągach przy wyjątkowo niskich kosztach eksploatacyjnych. Jedną z najbardziej zauważalnych modyfikacji zewnętrznych jest przód nowej Strady. Potężniejszy, lecz prosty stylizacyjnie pas przedni, został wizualnie odświeżony poprzez zamknięcie obu wlotów powietrza w jednym prostokątnym obrysie i nowy kształt świateł głównych (reflektory pojedyncze dla wersji Working, podwójne dla wersji Trekking).

Jeszcze większej wyrazistości nabrał przód topowej wersji Adventure: dzięki skontrastowaniu koloru nadwozia z czarnym grillem i chromowanymi listwami w masywnym obramowaniu, które z obu swych stron przechodzi w system ochronnych nakładek błotników i burt karoserii. Zintegrowane lampy przeciwmgielne umieszczono w dolnej części pasa przedniego.

Wersje długa kabina i podwójna kabina posiadają wzdłużne relingi dachowe oraz spojler na tylnej krawędzi kabiny mieszczący trzecie światło STOP. W porównaniu z poprzednią serią Strady wymiary nowego modelu pozostają praktycznie niezmienione: długość 4409 mm (4457 w wersji Adventure), szerokość 1664 mm (1740 w wersji Adventure) i rozstaw osi 2718 mm.

Starannie zaprojektowane, obszerne wnętrze kabiny nowego Fiata Strada zapewnia wysoki komfort jazdy. Wprowadzone zmiany obejmują m.in. nową tapicerkę siedzeń i boczków drzwi oraz nowy design deski rozdzielczej z przejrzystymi i łatwymi w odczycie wskaźnikami. Przyjemność i bezpieczeństwo podróżowania, (a więc i pracy) zwiększają ergonomiczne, "dobrze trzymające" siedzenia, regulowana w pionie kolumna kierownicy (standard w wersjach Trekking i Adventure) oraz manualna klimatyzacja (standard w wersji Adventure).

Przestrzeń ładunkowa
Do cenionych zalet nowego Fiata Strada należy wielkość i regularny kształt skrzyni ładunkowej, która przy długości 1685 mm (1332 mm w wersji długa kabina oraz 1082 mm w wersji podwójna kabina) i szerokości 1300 mm (1070 mm pomiędzy nadkolami) pozwala maksymalnie wykorzystywać ładowność pojazdu. Odporna na zadrapania i różnice temperatur wykładzina ochronna pomaga utrzymać czystość i porządek. Zagłębione w obu wewnętrznych ścianach skrzyni i jej podłodze zaczepy ładunkowe nie przeszkadzają w za- i wyładunku.

Dostęp do skrzyni ułatwia pokryta materiałem przeciwślizgowym, odchylana o 900 tylna klapa o nośności 300 kg, którą teraz można całkowicie zdemontować. Ładowność użytkowa nowej Strady wynosi, zależnie od wersji, od 630 do 706 kg, dopuszczalna masa całkowita 1915 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy to 1000 kg.

Silnik
Napędzany 16-zaworowym silnikiem 1.3 MultiJet Euro V o mocy 95 KM i momencie obrotowym 200 Nm przy 1500 obr/min, nowy Fiat Strada gotów jest na każde wyzwanie. Jednostka ta, wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz chłodnicę powietrza doładowującego (intercooler) zapewnia doskonale osiągi przy niskich kosztach eksploatacyjnych, a pod względem zużycia paliwa (rzędu 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym), nie różni się od poprzednio stosowanego silnika Euro IV o mocy 85 KM.

Jest to godne podkreślenia w porównaniu z podobnymi pojazdami typu pick-up oferowanymi przez konkurencję, których znaczne zużycie paliwa przypisywane jest często wysokiej mocy napędu.

Wyposażenie
Bogate wyposażenie seryjne nowego Fiata Strada obejmuje m.in. nowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym, regulowaną na wysokość kolumnę kierownicy (w wersjach Trekking i Adventure), czy regulowane ręcznie od wewnątrz kabiny lusterka zewnętrzne. Do wyposażenia standardowego nowej Strady Adventure należą ponadto: manualna klimatyzacja, lampy przeciwmgielne oraz aluminiowe felgi z „wysokimi" oponami rozmiaru 205/65 R15 o bardziej dynamicznym bieżniku.

Celem zwiększenia własności trakcyjnych w trudniejszych warunkach jazdy, nowa Strada Adventure posiada w standardzie elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy E-Locker, który skutecznie wspomaga mobilność pojazdu na śliskim podłożu tam, gdzie typowy napęd 4x4 nie byłby potrzebny.

System E-Locker daje możliwość przeniesienia całej mocy na koło zachowujące najwyższą przyczepność, aby „wyciągnąć" samochód z opresji; łączy więc pewien stopień "dzielności typu off-road" z zaletami napędu 4x2. Nie powoduje konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów napędu na cztery koła ani zwiększenia masy pojazdu kosztem ładowności, nie ma także wpływu na koszty eksploatacji, (ponieważ wyłączony E-Locker nie podnosi normalnego zużycia paliwa). Symbolem off-roadowych skłonności wyposażonego w mechanizm E-Locker Fiata Strada Adventure jest widoczny na tablicy przyrządów kompas oraz wskaźniki przechyłu wzdłużnego i poprzecznego pojazdu.

Na bogatej liście opcjonalnych elementów komfortowych i indywidualizujących dla każdej z wersji nowego Fiata Strada znaleźć można m.in. radioodtwarzacze CD/MP3, klimatyzację, okno dachowe, kierownicę z obszyciem skórzanym (tylko dla wersji Adventure) oraz obręcze kół ze stopów lekkich.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Fiat Strada