/  /  /  /  / Reaktywacja Fiata 500 okazała się strzałem w 10!
Fiat Sedici

Fiat Sedici

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Reaktywacja Fiata 500 okazała się strzałem w 10!

FIAT|
null
© FIAT
null

Debiutujący na rynku 4 lipca 2007 roku nowy Fiat 500 jest samochodem, który podbił świat swym radosnym stylem i zachętą do korzystania z życia. Nic więc dziwnego, że jest to najpopularniejszy model Fiata poza Włochami.

Spośród ponad 1,1 mln samochodów łącznie sprzedanych do dziś od roku 2007 około 65% znalazło nabywców poza granicami Italii.

Produkowany w Polsce od samego początku, a od roku 2010 w meksykańskiej fabryce Toluca, Fiat 500 sprzedawany jest w ponad 100 krajach świata: od Włoch do Brazylii, poprzez Polskę i RPA, aż po USA i Japonię. Jest to również samochód, który wyznaczył powrót marki Fiat na rynek USA, gdzie od 15 miesięcy bije własne rekordy sprzedaży, a liczba jego nabywców przekroczyła niedawno 100 000.

Model ten został równie dobrze przyjęty przez krytyków i specjalistów na świecie, zdobywając dotąd ponad 40 międzynarodowych nagród, m.in. prestiżowy tytuł Car of the Year 2008, posiada także 357 000 wiernych fanów zarejestrowanych na oficjalnej Facebook Fan Page.

Do jakże bogatej kolekcji wyróżnień dodać można jeszcze klika rekordów należących do Fiata 500 w tym segmencie aut: był to pierwszy samochód miejski wyposażony seryjnie w 7 poduszek powietrznych i pierwszy zdobywca 5-gwiazdkowej klasyfikacji według Euro NCAP, pierwszy samochód w tej klasie z opcją ESP we wszystkich wersjach modelowych, jak również pierwszy samochód marki Fiat napędzany gamą dwucylindrowych silników TwinAir.

Jedną z tajemnic światowego sukcesu jest bez wątpienia posiadana przez rodzinę 500-ki zdolność stałego rozwijania i przeobrażania się w nowych wcieleniach: wystarczy wspomnieć wersje 500 Abarth (marzec 2008), 500 by Diesel (wrzesień 2008), 500 Pink (czerwiec 2009), 500C (lipiec 2009), 500C Abarth (marzec 2010), 500C by Diesel (czerwiec 2010), 500 TwinAir (lipiec 2010), 500 Matt Black (wrzesień 2010), dwubarwny 500 Two-Tone (grudzień 2010), 500 i 500C by Gucci (kwiecień i sierpień 2011), 500 America Limited Edition (luty 2012) 500S i 500 Color Therapy Lounge (grudzień 2012) oraz model 500 GQ z czerwca tego roku.

Na bazie światowego sukcesu ikony w roku 2007, rodzina 500 postawiła w roku ubiegłym na podbój nowych terytoriów i stworzyła 500L, który łączy cechy uważane zazwyczaj za wzajemnie się wykluczające: typowe dla segmentu B kompaktowe wymiary nadwozia z przestrzenią wnętrza i bogatym wyposażeniem godnym wyższego segmentu.

Niedawno jeszcze uatrakcyjniony dzięki wprowadzeniu dwóch nowych silników (105-konny turbodiesel 1.6 MultiJet II i benzyny, także 105-konny 0.9 TwinAir Turbo), Fiat 500L charakteryzuje się obniżoną emisją spalin i niskim zużyciem paliwa oraz możliwością rozlicznych konfiguracji przestrzeni pasażerskiej (najlepszy indeks porównawczy w swej klasie) i bagażowej.

Panoramiczne okna zapewniają niezrównaną w tym segmencie widoczność. Do wiodących w tej kategorii samochodów należą także osiągi dynamiczne i ekonomika codziennej eksploatacji.

Właśnie za sprawą swych cech specjalnych, w połączeniu z wysokim stopniem bezpieczeństwa potwierdzonym 5-gwiazdkową klasyfikacją Euro NCAP, Fiat 500L jest jedynym modelem w tym segmencie samochodów o stale rosnącej sprzedaży w Europie pomimo ogólnie skomplikowanej sytuacji gospodarczej.

Od czasu premiery rynkowej liczba sprzedanych i zarejestrowanych aut sięga 41 000 sztuk. Co ciekawe, około 52% nabywców 500L to poprzedni właściciele samochodów innej marki, a 61% migrowało z innej klasy modelowej: 35% z segmentu B, 15% z segmentu C i 10% z segmentu A.

Z uwagi na swój praktyczny charakter Fiat 500L odpowiada bardziej tradycyjnej klienteli tego segmentu: 40% nabywców ma od 36 do 50 lat, a 30% od 50 do 65.

Mieszczą się tu także starsze wiekowo rodziny, które preferując modele wyższych segmentów, wybierają właśnie Fiata 500L, ponieważ spełnia ich oczekiwania co do samochodu funkcjonalnego, przestronnego i komfortowego.

Z drugiej strony 500L podoba się także klienteli o wieku niższym niż przeciętny dla tego segmentu (16% nabywców ma od 18 do 35 lat), która szuka wyszukanych, lecz prostych w obsłudze rozwiązań i technologii odpowiadających potrzebom codziennej mobilności, ale również rosnącej świadomości ekologicznej.

Podkreślić tu należy, że marka Fiat już szósty rok z rzędu może poszczycić się najniższym wśród samochodów sprzedawanych w Europie poziomem emisji CO2: zaledwie 119,8 g/100 km.

500L to idealny przykład ilustrujący, jak przyszłość rodziny Fiata 500 wiąże się z jej rozwojem trans-segmentowym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama