/  /  /  /  / Polska: Odmłodzony Fiat Sedici od 53 990 PLN
Fiat Sedici

Fiat Sedici

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Polska: Odmłodzony Fiat Sedici od 53 990 PLN

Fiat Auto Poland|
null
© FIAT
null

Fiat odnowił model Sedici w zakresie stylu i zastosowanych silników. Wprowadzono dwa silniki silniki spełniające normę Euro 5 – benzynowy 120 KM 1.6 16v oraz diesel 135 KM 2.0 16v Multijet 16v. Zmieniono stylistykę zarówno wnętrza, jak i części zewnętrznej, która pozostaje w zgodzie z Fiat „family feeling” wprowadzoną przez modele Grande Punto i Bravo.

Największych zmian dokonano w przedniej części samochodu. Sedici posiada teraz szerszy przód wyposażony w element ochronny „off-road” oraz światła przeciwmgielne z nowym chromowanym obramowaniem. Wprowadzono również dwa nowe kolory karoserii (biała perła -dostępna dla serii specjalnych i nowy odcień szarości, dostępny już w gamie kolorów Fiata Bravo) oraz nowe 16-calowe obręcze ze stopów metali.

Odnowione również zostało wnętrze Nowego Sedici. Unowocześniono zestaw wskaźników, który zyskał nowy, centralnie usytuowany wyświetlacz. Same zegary są teraz bardziej czytelne i zbliżone wyglądem do innych zestawów z samochodów w grupie Fiata. System HI-FI, wyposażony jest teraz w 8 głośników. Wprowadzono nowy cyfrowy wyświetlacz klimatyzacji umiejscowiony pod zestawem audio. Aby zwiększyć bezpieczeństwo podczas jazdy nocnej elementy sterowania radiem znajdujące się przy kierownicy, jak i te do sterowania światłami przednimi, są teraz podświetlone.

Nowy Sedici może być wyposażony w jeden z dwóch nowych silników (benzynowy 120KM 1.6 16v lub wysokoprężny 135KM 2.0 Multijet 16v), sprzężone odpowiednio ze skrzynią pięcio- i sześciobiegową. Spełniające wymogi Euro 5, oba silniki charakteryzują się znaczną redukcją emisji CO2 w porównaniu z silnikami z poprzednich modeli. W porównaniu z wersją 107 KM 1.6, nowy silnik 120 KM (poza dodatkowymi 13 KM) wykazuje niższe zużycie paliwa oraz mniejsze emisje CO2 o około 10%, zarówno w przypadku modelu 4x2, jak i 4x4. Jeszcze dalej w tym aspekcie idzie nowy silnik 135 KM 2.0 Multijet, który w porównaniu z wersją 120 KM 1.9 Multijet (poza dodatkowymi 15 KM) emituje do 20% mniej CO2 w przypadku modelu 4x4 (w przypadku modelu 4x2 jest to 17%).

Klient może wybrać spośród trzech wersji (Fresh, Dynamic i Emotion), dwóch układów napędowych (4x2 i 4x4), 9 kolorów karoserii oraz dwóch nowych silników.

Standardowym wyposażeniem wersji Fresh (od 53 990 zł) obejmuje m.in. ręcznie sterowaną klimatyzację, radio z odtwarzaczem CD, centralny zamek sterowany pilotem, elektryczne szyby przednie, elektronicznie sterowane lusterka boczne, kierownica z regulowaną wysokością, składane oparcie tylnej kanapy dzielone w stosunku 60/40 i kieszeń na tylnej stronie oparcia siedzenia pasażera. Ponadto cztery poduszki powietrzne,  ABS z EBD,  światła przeciwmgielne, mocowania Isofix, klucz z immobilizerem, system „Deadlock”.

Wersja Dynamic (od 63 990 zł) posiada wyposażenie odmiany Fresh plud dodatkowo napęd 4x4. Napęd ten posiada centralny mechanizm różnicowy i 3 tryby pracy, co łączy prawdziwie „terenowe” osiągi z komfortem jazdy cechującym samochody szosowe. W normalnych warunkach samochód zachowuje się jak pojazd z napędem na dwa przednie koła, którego zaletą jest niższe zużycie paliwa i emisje. Z kolei przy ciężkich warunkach drogowych i małej przyczepności do podłoża uruchamia się napęd na cztery koła, i automatycznie zostaje wyregulowana dystrybucja momentu obrotowego między przednią i tylną oś, co zwiększa poziom bezpieczeństwa pojazdu.

Najbogatszą wersją wyposażenia jest odmiana Emotion (od 68 990 zł)  posiadająca dodatkowo tapicerkę z tkaniny Inox-Sand, specjalne wewnętrzne chromowane wykończenia, elektryczne szyby tylne, siedzenie kierowcy o ręcznie regulowanej wysokości oraz „Luxury Pack” zawierający: automatyczną klimatyzację i skórzaną kierownicę z przyciskami do sterowania radiem. Na zewnątrz Sedici Emotion wyróżnia się dzięki nakładkom ochronnym na nadwozie z ozdobnym paskiem w kolorze chromu oraz 16-calowym obręczom ze stopów metali lekkich. Lusterka i zewnętrzne klamki polakierowane są w tym samym kolorze, co karoseria.

Odnośniki
Pliki do pobrania
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama