/  /  /  /  / Jazda nową Pandą jeszcze bardziej ekonomiczna
Fiat Sedici

Fiat Sedici

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Jazda nową Pandą jeszcze bardziej ekonomiczna

Goodyear|
null
© FIAT
nullnullnullnullnull

Opony marki Goodyear znajdą się w wyposażeniu fabrycznym najnowszego Fiata Pandy, który zjedzie z linii produkcyjnej z oponami Goodyear EfficientGrip o średnicy 15". Opony te gwarantują wysokie osiągi w zakresie przyczepności i hamowania, a dzięki technologii FuelSaving pozwalają oszczędzać paliwo.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Jest to kolejny model z oferty Grupy Fiata wyposażony w opony Goodyeara. Wśród nich są już m.in. takie auta jak Fiat 500 TwinAir, nowa Lancia Ypsilon, Fiat Bravo, Alfa Romeo 159 oraz Lancia Delta.

EfficientGrip to opona oferująca najwyższe osiągi (Ultra High Performance). Została zaprojektowana specjalnie z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa, dzięki wykorzystaniu technologii FuelSaving. Ostatnie badania osiągów opony Goodyear EfficientGrip, przeprowadzone przez niezależny niemiecki instytutu badań i certyfikacji TUV SUD Automotive, wykazały, że opory toczenia tej opony są o 13% niższe od średnich wyników opon wyprodukowanych przez konkurencję.

Wynik ten wskazuje na większą skuteczność przekazywania napędu z silnika na koła mające styczność z nawierzchnią. Badania zużycia paliwa wykazały zmniejszenie zużycia paliwa średnio o 1,9% w samochodach wyposażonych w opony EfficientGrip, natomiast droga hamowania pojazdu na mokrej i suchej nawierzchni była krótsza o 2% w stosunku do średniej dla trzech przebadanych opon konkurencji.

Nowy Fiat Panda oferta modelowa z cennikiem

Mieszanka gumowa bieżnika opony EfficientGrip zawiera najnowszej generacji polimery, a waga opony jest o 10% niższa od poprzedniczki. Do konstrukcji opony zużyto również mniej materiałów, co pozwoliło zmniejszyć nakłady surowcowe oraz zredukować emisję szkodliwych substancji w procesie produkcji.

Dalsze badania przeprowadzone przez TUV SUD Automotive wykazały świetne wyniki w kwestii potencjalnego przebiegu opony. Samochód na oponach EfficientGrip był w stanie przejechać średnio do 8% większą odległość w przypadku opon zamontowanych na koła napędowe oraz o 49% większą w przypadku opon założonych na koła napędzane, co stanowi kolejną znaczącą korzyść dla kierowców i środowiska naturalnego.

"Niski opór toczenia jest wskaźnikiem, który umożliwia redukcję zużycia paliwa oraz emisji CO2. Jeśli chodzi o korzyści dla kierowców, to nasze cele były niezwykle ambitne, ale udało się je osiągnąć. Było to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologicznie materiałów i najnowszych rozwiązań w zakresie procesu produkcji. Dzięki zastosowaniu technologii FuelSaving, EfficientGrip jest oponą ekologiczną o bardzo niskim oporze toczenia. W zakresie swoich osiągów spełnia zarówno bardzo rygorystyczne wymagania Goodyeara, jak i najostrzejsze wymogi prawne - mówi Elena Versari, szef marketingu pojazdów dla Goodyear Dunlop Tires we Włoszech.

"Fiat Panda to model o długiej tradycji. Jesteśmy dumni, że opona Goodyear EfficientGrip została wybrana na jego pierwsze wyposażenie. Zmniejszanie wpływu samochodów na środowisko jest wspólnym priorytetem dla całej branży motoryzacyjnej. Goodyear odgrywa w tym procesie ważną rolę i stale kreuje nowe standardy dla całej branży. Opona EfficientGrip jest naszą najnowszą odpowiedzią w zakresie realizacji powyższego celu - mówi Hugues Despres, dyrektor Goodyeara ds. marketingu w regionie EMEA.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama