/  /  / Sedici
Fiat Sedici

Fiat Sedici

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
wycieraczka.jpg
© Samar
wycieraczka.jpgoświetlenie bagażnika.jpgImage 0067.jpgdojazdowe koło zapasowe.jpgosłona przeciwsłoneczna.jpgoświetlenie przód.jpgoświetlenie przód2.jpgkierownica.jpgpoduszka pow kier.jpgmiejsce na kubek z tyłu.jpgelektryka szyb tył.jpguchwyt na butelke z tyłu.jpggłośnik do radia mp3.jpggłośnik gwizdek.jpgregulacja wysokości świateł.jpglusterko bok.jpgspojler dachowy.jpgESP.jpgotwieranie wlewu paliwa.jpgpoduszka pow pasażera.jpgkurtyny pow.jpgobrotomierz.jpgzmiana z 4x4 na przedni napęd.jpgImage 0115.jpgpodgrzewane fotele przednie.jpgklima1.jpgImage 0120.jpgzamknięty obieg pow.jpgklima2.jpgzapalniczka.jpgzegar.jpgblokada drzwi i szyb.jpgImage 0135.jpgImage 0137.jpgkanapa tył.jpgregulacja wysokości fotela kier.jpgpoduszka boczna.jpgpopielniczka2.jpgsterowanie radiem na kierownicy.jpgprzeciwmgielne.jpglistwy boczne ochronne.jpgosłona powozia.jpghaczyk w bagażniku.jpguchwyty metalowe w bagażniku.jpgsterowanie radiem w kier.jpgsrebrne klamki i blokada drzwi.jpgblokada drzwi tylnych przed dziećmi.jpgelektryczne lusterka.jpgblokada drzwi.jpgkontrolka niedomkniętych drzwi.jpgwyłącznik ESP i podgrzewane fotele przednie.jpgpopielniczka1.jpgzagłówki tylne.jpgnakładki na progi.jpgbagażnik.jpgdeska bok.jpgdeska k.jpgdeska p.jpgdeska rozdzielcza.jpgdrzwi p.jpgdrzwi t.jpgdźwignia zmiany biegów.jpgelektryczne szyby.jpgfotel kierowcy.jpgkanapa.jpgklamka p.jpgklamka t.jpgklimatyzacja.jpgkoło.jpgkomputer pokładowy.jpglampa tył.jpglewy bok.jpglewy przód.jpglewy tł.jpglusterko boczne.jpglusterko wsteczne.jpgpas przód.jpgprawy bok.jpgprawy przód.jpgprawy tył.jpgprzeciwmgielne.jpgprzód.jpgreflektor.jpgregulacja kierownicy.jpgrelingi dachowe.jpgschowek.jpgwlew paliwa.jpgwlot powietrza.jpgzagłówek.jpgzderzak p.jpgzderzak t.jpgzestaw audio.jpgzegary.jpgtył.jpgradio.JPG
Fiat Sedici to próba zaistnienia włoskiego producenta w grupie aut SUV. Dzieje się tak pomimo tego, że oficjalnie sklasyfikowany jest w klasie aut małych (segment B). Sedici jest bowiem połączeniem auta kompaktowego z SUV-em, przy czym więcej cech przejął jednak od tego pierwszego, co zadecydowało o klasyfikacji. Sama nazwa oznacza po włosku liczbę 16, czyli iloczyn 4x4, który często wykorzystywany jest w opisie aut napędzanych na wszystkie koła. Model ten został stworzony przy współpracy grupy Fiat z koncernem Suzuki, którego wynikiem finalnym było powstanie bliźniaczych aut, opisywanego Sedici i Suzuki SX4. Pierwsza prezentacja odbyła się jeszcze w 2005 roku, zaś światową premierę model ten miał podczas salonu samochodowego w Genewie w 2006 roku, zaś do sprzedaży w Polsce trafił rok później. Został również oficjalnym samochodem Zimowych Igrzysk Olimpijskich odbywających się we Włoszech w 2006 roku. W lipcu 2009 roku Sedici poddane zostało faceliftingowi, po którym zmieniono gamę silników oraz kilka aspektów stylistycznych. Produkcja tego modelu odbywa się w węgierskiej fabryce Suzuki w miejscowości Esztergom.

Fiat Sedici dostępny jest w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy hatchback. O tym, że model ten ma aspiracje do jazdy w terenie informują przede wszystkim osłony ochronne z przodu i tyłu oraz zwiększony prześwit. Projekt stworzony przez Giorgetto Giugiaro stylistycznie nawiązuje do pozostałych modeli Fiata. Przednie reflektory nachodzą ukośnie na nadkola, a na dużej trapezowej atrapie chłodnicy znajduje się logo włoskiego producenta. Obecnie samochód ten dostępny jest z jednym z dwóch silników, benzynowym o pojemności 1.6 lub też wysokoprężnym o pojemności 2.0 litra. Oba silniki zostały wprowadzone po liftingu w lipcu 2009 roku i spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Euro 5. Jednostka napędzana benzyną osiąga moc 120 KM oraz maksymalny moment obrotowy 156 Nm. Z kolei 2 litrowy diesel rozwija moc 135 KM, a także maksymalny moment obrotowy 320 Nm dostępny od 1500 obrotów na minutę. Tylko najtańsza wersja nie oferuje napędu na wszystkie koła. Moc przenoszona może być za pomocą 5- lub 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.

W podstawowej, najtańszej wersji Fiata Sedici w standardzie znajdują 4 poduszki powietrzne, kierowcy, pasażera oraz 2 poduszki boczne przednie. Dodatkowo seryjnie montowany jest system zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania (ABS) z system rozdziału siły hamowania (EBD). O bezpieczeństwa dba także pochłaniająca energię zderzenia kierownica oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami na każdym siedzeniu. Za dodatkową opłatą uzyskać jeszcze kurtyny powietrzne oraz system stabilizacji toru jazdy ESP i tempomat. Jak dotychczas model ten nie został poddany testom zderzeniowym przeprowadzanym przez niezależną organizację EuroNCAP.

Dla Fiata Sedici znaleźć konkurenta jest naprawdę ciężko, gdyż niewiele samochodów z segmentu B ma za zadanie naśladować auta typu SUV. Jedynym tak naprawdę konkurentem staje się więc bliźniacze Suzuki SX4

 

Sedici najczęściej porównywany z

Hyundai ix20
Hyundai ix20
Kia Venga
Kia Venga
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Nissan Juke
Nissan Juke
Opel Mokka
Opel Mokka
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Reklama