/  /  /  /  / Fiat Qubo Trekking Traction+
Fiat Qubo

Fiat Qubo

Zmień
SegmentKombi Van
Cena40 600 zł - 66 600 zł (aktualizacja: 2016-07-18)
Emisja CO2107 g/km - 161 g/km
Żużycie paliwa4,1 L/100km - 6,9 L/100km
 

Fiat Qubo Trekking Traction+

FIAT|
null
© FIAT
nullnullnullnull

Qubo Trekking to nowa wersja debiutującego w 2008 r. modelu Fiata, przeznaczona dla miłośników samochodów wielofunkcyjnych, łączących w sobie swobodę aranżacji wnętrza, możliwość wszechstronnego zastosowania z ekonomiką użytkowania.

Wyposażony w silnik 1.3 Multijet o mocy 75 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 190Nm, nowy Qubo Trekking dzięki systemowi Traction+ oferuje osiągi zbliżone do samochodu typu light crossover, ale ma zalety, które może zapewnić jedynie samochód z napędem 4X2 wyposażony w silnik wysokoprężny, zarówno pod względem ekonomicznym (27 km na 1 litrze w cyklu pozamiejskim), jak i w kwestii ochrony środowiska (115 g/km CO2).

W celu lepszego podkreślenia wszechstronnego charakteru, Qubo Trekking wyposażony jest w przedni zderzak z dodatkowym elementem w części dolnej w kolorze aluminium, metalową osłonę silnika i podwyższone zawieszenie, aby lepiej radził sobie na nierównych nawierzchniach drogi. Ponadto, w standardzie posiada: relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, kołpaki o specjalnym wzorze a 15-calowe felgi wyposażone są w opony Pirelli P2500 185/65 R15 M+S (mud+snow)

System Traction+
Najistotniejszym wyróżnikiem nowej wersji Fiata Qubo jest zastosowanie Traction+, innowacyjnego systemu kontroli napędu, który z jednej strony zwiększa przyczepność pojazdu na trudnych i śliskich nawierzchniach a jednoczesnie jest rozwiązaniem mniej kosztownym od napędu 4x4.

System Traction+ wykorzystuje zaawansowane urządzenia, obecne w samochodach z systemem ESP, ale jego działanie nie może być sprowadzone do prostej funkcji dodanej do systemu. System działa następująco: W warunkach niskiej lub zerowej przyczepności koła napędowego, centralka systemu Traction+ wykrywa uślizg koła, aktywuje hydrauliczny obwód w celu zastosowania akcji hamowania na kole o niższej przyczepności, przenosząc moment obrotowy silnika na koło o wyższej przyczepności do podłoża.

System może być włączony dodatkowym przyciskiem na desce rozdzielczej i jest aktywny do prędkości 30 km/h.

Zachowano zatem tradycyjny układ napędu przedniego, ale wyposażono go w system, który w przypadku utraty przyczepności jednego z kół napędzających jest w stanie przenieść moment obrotowy silnika na koło trakcyjne (o wyższej przyczepności). Ten elektryczno-hydrauliczny system jako jedyny zapewnia jednocześnie efektywność napędu bez wpływu na poziom zużycia paliwa i obniżenia ładowności.

Wyposażenie standardowe i opcjonalne (rynek polski)
Qubo Trekking odziedziczył i tak już bogate wyposażenie wersji Dynamic, która na przykład, w dziedzinie bezpieczeństwa zawiera ABS z EBD, światła przeciwmgłowe, 3 punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem napięcia, wspomaganie hydrauliczne, przednie i boczne poduszki powietrzne.

Dodatkowo wyposażony jest w wiele elementów podnoszących komfort użytkowania jak centralny zamek sterowany pilotem, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka (podgrzewane), radioodtwarzacz CD z MP3 czy regulacja wysokości fotela kierowcy wraz z regulacją części lędźwiowej

Do tych elementów wyposażenia, w nowej wersji dodano ESP i system Traction+, relingi dachowe i przyciemniane szyby tylne oraz opony M+S.

Z listy wyposażenia dodatkowego klient może wybrać np. system Blue&Me z aplikacją eco:Drive, kierownicę obszyta skórą z przyciskami sterującymi radiem i systemem Blue&Me, czujniki parkowania oraz autoalarm.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama