/  /  /  /  / Fiat nie składa broni
Fiat Qubo

Fiat Qubo

Zmień
SegmentKombi Van
Cena40 600 zł - 66 600 zł (aktualizacja: 2016-07-18)
Emisja CO2107 g/km - 161 g/km
Żużycie paliwa4,1 L/100km - 6,9 L/100km
 

Fiat nie składa broni

null
null

Marek Kisz, dyrektor handlowy Fiat Auto Poland: Koncentrujemy się na sprzedaży wszystkich marek w ramach Grupy Fiat – Chrysler. Tym samym zmierzamy do utrzymania przychodów ze sprzedaży na poziomie niezmienionym w stosunku do roku ubiegłego. Interesują nas te produkty, których sprzedaż przynosi najlepsze efekty. Nie będziemy więc za wszelką cenę walczyć o każdy ułamek procenta udziału w rynku, każdą sprzedaną sztukę. Dużo ważniejsze są dla nas: satysfakcja i zadowolenie klientów, którzy wybrali lub rozważają wybór naszych aut i usług.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Jaki pomysł ma Fiat na obronę swojej, słabnącej pozycji na polskim rynku?

Marek Kisz, dyrektor handlowy Fiat Auto Poland: Naszym nadrzędnym celem jest zapewnienie właściwego poziomu przychodów oraz dochodowości z prowadzonej  działalności handlowej. Tak więc na przykład, wpływy ze sprzedaży małego samochodu mają się nijak do przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży Jeep'a Grand Cherokee czy Fiata Ducato.  Dlatego wszelkie nasze działania zmierzają do sprzedaży w ramach Grupy Fiat - Chrysler  tych samochodów i usług, które w danym momencie pozwalają uzyskać najlepsze efekty. Cieszy nas zarazem fakt, że od lat jesteśmy niekwestionowanym liderem w sprzedaży samochodów dostawczych, a w rankingu aut osobowych i dostawczych marki Fiat– trzecią marką  na rynku.

Czym firma chce się wyróżnić z tłumu rywali, przekonać klientów, że fiaty to wciąż jeszcze fajne samochody?

Auta Grupy Fiat zawsze wyróżniały się na tle konkurencji niedoścignionym designem oraz nowoczesnymi, niezawodnymi i wielokrotnie nagradzanymi silnikami. W 2013 roku wprowadzamy na polski rynek kolejne nowe modele: Fiata 500L i 500L Trekking, 500L w wersji siedmiomiejscowej, super sportową Alfę Romeo 4C, Jeepa Grand Cherokee oraz Jeepa Cherokee. Mam nadzieję, że te nowości trafią w gusta klientów i miło ich zaskoczą. Uzupełnieniem  gamy będą nowe wersje znanych już modeli, jak  np. Linea FL czy też produkowana w Tychach Lancia Ypsilon  Elefantino.

Czy obecne działania Fiata nie są tylko strategią przetrwania? Do czasu, gdy europejski rynek motoryzacyjny odbije, a firma uzupełni braki w gamie modelowej?  

Na razie nie ma szans na wzrost rynku nowych samochodów w Europie. Wręcz przeciwnie, sprzedaż nadal spada. W lutym była  o 10,2 proc. mniejsza w porównaniu z sytuacją sprzed roku. Najbardziej  załamał się rynek we Włoszech - o 17,4 proc, we Francji – o 12,1 oraz w Niemczech – o 10,5 proc.  Grupa Fiat - Chrysler, jako koncern międzynarodowy stara się dostosowywać swoją ofertę do aktualnej sytuacji na poszczególnych kontynentach. Liczę, że w naszym kraju – wzorem innych rynków – wejdą w życie rozwiązania prawno-podatkowe, które zachęcą klientów do zakupu nowych aut. Takie zmiany umożliwiłyby wykorzystanie potencjału naszego kraju. Dla przykładu, Czechy liczą około 10,5 mln mieszkańców, a sprzedaje się tam około 170 tysięcy nowych samochodów osobowych rocznie. W Polsce zamieszkałej przez 38,5 mln osób nabywców znajduje jedynie ok. 270 tys. sztuk.  

Czy w tym roku Fiat w Polsce spodziewa się dużych spadków sprzedaży i utraty udziału w rynku? A może widzi Pan jakieś światełko w tunelu?

Koncentrujemy się na sprzedaży wszystkich marek w ramach Grupy Fiat – Chrysler. Tym samym zmierzamy do utrzymania przychodów ze sprzedaży na poziomie niezmienionym w stosunku do roku ubiegłego. Interesują nas te produkty, których sprzedaż przynosi najlepsze efekty. Nie będziemy więc za wszelką cenę walczyć o każdy ułamek procenta udziału w rynku, każdą sprzedaną sztukę. Dużo ważniejsze są dla nas: satysfakcja i zadowolenie klientów, którzy wybrali lub rozważają wybór naszych aut i usług.

W jakiej kondycji są dealerzy Fiata? Czy grożą bankructwa w sieci, zwolnienia?  Jak importer będzie wspierał sieć w trudnych czasach?

W porównaniu z innymi rynkami europejskimi,  sytuacja dealerów Fiata w Polsce wygląda zdecydowanie korzystniej. Wiele firm prowadzonych jest w sposób profesjonalny i na bieżąco modernizowanych, mają one także pod kontrolą koszty administracyjne. Są i tacy, którym wiedzie się gorzej. W dużej mierze sytuacja danej firmy zależy od tego, w jaki sposób jest zarządzana. Nie pozostaje nic innego, jak rzetelnie pracować.

Skuteczny styczniowy atak Peugeota na pozycję Fiata, jako lidera segmentu aut dostawczych, pokazuje, że także tu firma musi zachować czujność. Jaka będzie strategia marki na polskim rynku aut użytkowych w 2013 r.

Po dwóch miesiącach jesteśmy zdecydowanym liderem w sprzedaży samochodów dostawczych i mamy 23,5 proc. udziału w rynku. Fiat Ducato, już szósty rok z rzędu jest najczęściej wybieranym samochodem dostawczym w Polsce. Liczymy, że nadal co czwarty sprzedawany w Polsce samochód dostawczy do 3,5 tony będzie miał nasze logo.  Fiat Professional jest przygotowane na każde potrzeby rynku. Posiadamy kompletną ofertę samochodów dostawczych, poczynając od Nowej Pandy Van, a na Ducato kończąc. W 2012 roku gamę uzupełnił samochód Doblo XL. Cały czas pracujemy też nad optymalizacją kosztów eksploatacji naszych samochodów. Przejawem tych działań było wprowadzenie oszczędniejszych silników Euro 5, pojawiła się też możliwość zakupu pakietów serwisowych, poczynając od przeglądów a kończąc na kompletnej eksploatacji. Klient może też rozszerzyć gwarancję do 5 lat, co ważne - w tym samym zakresie, który oferuje gwarancja fabryczna.

I na koniec. Czy prawdą jest, że ze względu na spadki sprzedaży, Fiat planuje skonsolidować rynki w Polsce, Czechach i na Słowacji?  Mówi się też, że centrala nowego regionu znajdzie się raczej w Pradze niż w Warszawie?  

Obecnie nie są nam znane takie plany. Z pewnością będziemy natomiast standaryzować wyposażenie sprzedawanych samochodów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Magazyn w Tychach obsługuje wiele rynków, co przy takim samym wyposażeniu samochodów umożliwia nam na elastyczne działania. Możemy na przykład przesuwać z jednego kraju do drugiego te modele i ich wersje, które w danym momencie cieszą się największym zainteresowaniem.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama