/  /  /  /  / Fiat Qubo Trekking
Fiat Qubo

Fiat Qubo

Zmień
SegmentKombi Van
Cena40 600 zł - 66 600 zł (aktualizacja: 2016-07-18)
Emisja CO2107 g/km - 161 g/km
Żużycie paliwa4,1 L/100km - 6,9 L/100km
 

Fiat Qubo Trekking

FIAT|
null
© FIAT
null

Prezentowany we Frankfurcie model Fiat Qubo Trekking adresowany jest do miłośników natury, sportów rekreacyjnych oraz entuzjastów aktywnego wypoczynku. Auto wyposażono w silnik Multijet 1.3 o mocy 75 KM.

Qubo Trekking to nowa wersja samochodu Fiata "wolnej przestrzeni," który jest skierowany do miłośników natury, sportów rekreacyjnych i entuzjastów aktywnego wypoczynku. Zasilany znakomitym silnikiem Multijet o mocy 75 KM i o pojemności 1,3 litra, a także wyposażony w nowy system kontroli trakcji Traction+, pojazd oferuje osiągi podobne do tych, które zapewnia "lekki samochód typu crossover," ale z korzyściami ekonomicznymi, które zapewnić może jedynie silnik napędzany olejem napędowym o napędzie 4x2 (27 km / 1l w cyklu pozamiejskim). Wydajność środowiskowa również jest znakomita (115 g/km CO2).

Aby podkreślić swój terenowy charakter Qubo Trekking oferuje specjalny zderzak przedni wraz z osłoną, podwyższony o 20 mm (z zawieszeniem o 10 mm wyższym do pokonywania trudnych nawierzchni). Standardowe wyposażenie obejmuje relingi dachowe, tylne szyby przyciemniane i specjalne wnęki na koła z oponami 185/65 R15 M + S.

Główną cechą nowego Fiata Qubo jest przyjęcie innowacyjnego systemu kontroli trakcji Traction+, który usprawnia trakcję na trudnych i śliskich terenach i kosztuje znacznie mniej niż konwencjonalny napęd 4x4. System kontroli trakcji "Traction+" pozostaje w doskonałej harmonii z koncepcją Qubo: to pojazd zaprojektowany tak, aby umożliwiał robienie tego, na co masz ochotę, właśnie tego, na co powinien pozwalać uniwersalny samochód. Qubo jest tak samo zręczny jak samochód miejski, tak przestrzenny i wygodny jak samochód typu hatchback i tak samo uniwersalny, ale bardziej kompaktowy na zewnątrz i dostępny po niższej cenie.

Nowy system kontroli trakcji Traction+ wykorzystuje zaawansowany sprzęt komputerowy obecny w samochodach wyposażonych w ESP, ale jest czymś znacznie więcej niż zwykłym rozwinięciem ESP. Dzięki specjalnym algorytmom służącym do kontroli i sterowania układem hamulcowym, układ sterowania elektronicznie imituje zachowanie samohamownego elektromechanicznego dyferencjału. Optymalizacja oprogramowania i fakt, że siła jest wywierana poprzez normalny (hydrauliczny) układ hamulcowy powodują, że działanie układu jest bardziej stopniowane niż w układach konwencjonalnych. Chociaż osiągi są łatwo porównywalne, ciężar układu jest również znacznie mniejszy. System kontroli trakcji Traction+ jest sterowany przy pomocy przycisku na tablicy rozdzielczej i może działać przy prędkościach do 30 km/h.

Oto jak działa system. W warunkach niskiej lub zerowej przyczepności któregoś z kół napędowych, układ sterowania wykrywa poślizg i wydaje układowi hydraulicznemu polecenie wywarcia siły hamowania na koło wpadające w poślizg, przenosząc w ten sposób napęd na koło na nawierzchni zapewniając lepszą przyczepność. To ułatwia prowadzenie pojazdu, pozwala zachować stabilność i kontrolę i zapewnia najlepszą z możliwych kontroli trakcji nawet na najbardziej trudnych i śliskich powierzchniach.

Qubo Trekking jest dlatego dosyć unikatowy w swoim segmencie. To zasługa koncepcji oryginału modelu "wolnej przestrzeni," który łączy różne konfiguracje siedzeń (łącznie do szesnastu konfiguracji) z racjonalnością i wnętrzem o regularnym kształcie. Efektem jest wyjątkowo duża i elastyczna przestrzeń nadająca się do użytku. Na przykład, gdy siedzenia znajdują się w normalnym położeniu, bagażnik ma pojemność 330 litrów (do wysokości półki za tylnym siedzeniem) i 650 litrów do wysokości dachu. Jeśli jednak tylne siedzenia zostaną usunięte, a przednie siedzenie pasażera zostanie złożone do poziomu ładunku, pojemność wyniesie 2.500 litrów (najlepszą w klasie) z wystarczającą przestrzenią dostępną do zapakowania przedmiotów o długości prawie 2,5 metra (prawdziwy rekord jeśli zważymy na całkowitą długość samochodu, która wynosi 3,9 metra).

Wreszcie Qubo Trekking dziedziczy już bogate wyposażenie wersji Dynamic. Na przykład w kwestii bezpieczeństwa wyposażenie to obejmuje systemy ABS i EBD, światła przeciwmgielne, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem ładunku, hydrauliczne wspomaganie, przednie i boczne poduszki powietrzne. Oprócz tego nowa wersja może się poszczycić systemami ESP i kontroli trakcji Traction+. Wreszcie system Blue&Me z innowacyjnym oprogramowaniem eco:Drive, czujnikami parkowania i radioodtwarzaczem CD/MP3 z przyciskami sterującymi na kole kierownicy są również dostępne.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama