/  /  /  /  / Nowy Fiat Panda w czterech premierowych wersjach
Fiat Panda

Fiat Panda

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Cena34 600 zł - 78 900 zł (aktualizacja: 2015-11-26)
Emisja CO294 g/km - 125 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 5,2 L/100km
 

Nowy Fiat Panda w czterech premierowych wersjach

FIAT|
null
© FIAT
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Gama produktowa modelu Fiat Panda nowej generacji wzbogaca się o cztery istotne odmiany: 4x4, Trekking, Natural Power oraz EasyPower.

Charakteryzująca się wyrazistą linią geometrii obu zderzaków oraz panelami w fakturze aluminium na kształt osłon zespołów podwozia, nowa Panda 4x4 oferowana jest w dwóch nowych kolorach karoserii: pastelowym pomarańczowym Sicilia Orange i metalizowanej zieleni Toscana Green.

Porównując z wersją 4x2, oprawa deski rozdzielczej zyskała wariant w tonacji zielonej i kolejną kieszeń na drobiazgi, materiałowe pokrycia siedzeń w trzech opcjach barwnych (zieleń, piaskowa, ciemnopomarańczowa) i detalami z ekologicznej skóry oraz kolejny schowek na podręczne przedmioty (w dodatku do 14-tu już istniejących w Pandzie z napędem tylko na oś przednią).

Fiat Panda 4x4 oferuje aktywowany w miarę potrzeby system napędu typu Torque On Demand, aby kierowca nie „tracił głowy", (ani przyczepności) na każdym niemal podłożu. Wyposażeniem seryjnym jest również system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC oraz mechanizm różnicowy o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD, który poprawia trakcję podczas ruszania i jazdy po nawierzchni śliskiej: zaśnieżonej, oblodzonej czy też zabłoconej.

Cechą charakterystyczną nowej Panda 4x4 jest ponadto dynamika i komfort jazdy, niezbędne w czasie dłuższych i trudniejszych podróży. Zasługa należy przede wszystkim do zmodernizowanego niezależnego zawieszenia na kolumnach MacPherson (z przodu) oraz półzależnego zawieszenia tylnego w postaci belki skrętnej.

Swój udział ma także silnik TwinAir Turbo oraz 6-stopniowa skrzynia przekładniowa o skróconym przełożeniu pierwszego biegu, podkreślająca uterenowienie pojazdu i pozwalająca sprawnie ruszać na wzniesieniu.

Maksymalną przyczepność na każdej nawierzchni zapewniają specjalne opony 175/65 R15 84T M+S o nowej rzeźbie bieżnika.

Nowy Fiat Panda 4x4 oferowany jest w dwóch wersjach silnikowych z systemem Start&Stop: napędzanej nową, 85-konną benzynową jednostką TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra oraz 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II.

W porównaniu z silnikiem Fire 1.2 poprzedniej generacji różnica wytwarzanego momentu obrotowego wynosi aż 40% na korzyść nowego TwinAir Turbo. Dla diesla MultiJet II wzrost momentu obrotowego sięga 30%. W tandemie z 6-stopniową skrzynią biegów oznacza to łatwiejszy start samochodu także i na wzniesieniu, lepsze przyspieszenia na drodze oraz zwiększoną elastyczność napędu, przydatną m.in. w trakcie manewru wyprzedzania.

Bogate wyposażenie standardowe nowego Fiata Panda 4x4 obejmuje m.in. system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC wraz z mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD, klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD/MP3, 15-calowe polerowane felgi ze stopu lekkiego, ogumienie 175/65 R15 M+S, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, zdalnie sterowany zamek centralny oraz zagłówki siedzeń tylnych.

W skład równie bogatego wyposażenia opcjonalnego wchodzi m.in. innowacyjny system City Brake Control, przesuwna kanapa tylna oraz system infotainment/nawigacji Blue&Me TomTom2 Live.

Fiat Panda Trekking
Jako rodzaj ogniwa łączącego wersje modelowe 4x2 i 4x4, Fiat Panda Trekking jest pierwszym 5-drzwiowym samochodem typu CUV (z ang. użytkowy pojazd miejski) w segmencie A. Panda Trekking stanowi atrakcyjne połączenie off-roadowego wyglądu z inteligentnym napędem na koła przednie, który dzięki wzbogaceniu o system kontroli trakcji Traction+ usprawnia prowadzenie w trudniejszych warunkach drogowych i na podłożu śliskim o niskiej przyczepności.

Oferowany seryjnie z silnikami 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM oraz 75-konnym dieslem 1.3 MultiJet II system Traction+, wspomniany model wpasowuje się idealnie w koncepcję Pandy, samochodu gotowego na spełnienie wszelkich oczekiwań i potrzeb swego właściciela.

Może to być ciekawa propozycja dla osób korzystających ze swego środka transportu głównie w warunkach miejskich, ale dbających o bezpieczeństwo także na drogach o niepewnej przyczepności podczas wycieczek plenerowych. A wszystko to bez uszczerbku dla przestrzeni i wszechstronności, a więc cech, którymi imponuje ten zwinny, miejski SUV o kompaktowych wymiarach zewnętrznych, ale zaskakująco obszerny w środku.

Multum konfiguracji siedzeń oznacza, że kabina pasażerska stanowi przykład elastycznej funkcjonalności. Poczucie panowania nad drogą z kolei zawdzięczać można widoczności i wysokiej pozycji za kierownicą, w połączeniu z umieszczeniem selektora skrzyni biegów w łatwym zasięgu ręki, pośrodku konsoli środkowej.

Ze stylistycznego punktu widzenia nowa Panda Trekking nie odbiega od wersji modelowej 4x4 zarówno na zewnątrz, jak i pod względem wystroju kabiny. Jedyną różnicą jest inne wykonanie felg z lekkiego stopu (aluminium matowe zamiast polerowanego) oraz brak metalizowanej płyty osłonowej podwozia.

W nowej Pandzie Trekking dostępne są trzy jednostki napędowe: 85-konna benzynowa TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra, 80-konna TwinAir Natural Power oraz 75-konny diesel 1.3 MultiJet II.

Rozszerzenie ekologicznej gamy samochodów Fiata
Jest już uznaną regułą, że Fiat wyprzedza konkurencję w zakresie innowacyjności rozwiązań ukierunkowanych na obniżenie poziomu emisji szkodliwych spalin i dwutlenku węgla do atmosfery. Są to powszechnie dostępne, konkretne i sprawdzone technologie pozwalające już dzisiaj osiągać cele tak ważne z perspektywy troski o środowisko naturalne.

Fiat jest obecnie jedynym europejskim producentem motoryzacyjnym, który oferuje szeroką i urozmaiconą gamę samochodów osobowych i dostawczych z silnikami typu bi-fuel (dwupaliwowymi): na benzynę i LPG (linia EasyPower) oraz benzynę i metan (linia Natural Power).

W tym to właśnie kontekście pojawiają się nowe wersje Pandy (Natural Power oraz EasyPower), które na podobieństwo wszystkich samochodów marki Fiat na metan i LPG przystosowane są do spalania tych paliw fabrycznie (OEM), posiadają pełną gwarancję producenta i rozprowadzane są w firmowej, autoryzowanej sieci sprzedaży.

Dzięki zastosowaniu najbardziej zaawansowanych technologii pozwala to utrzymać wysokie standardy bezpieczeństwa, jakości i niezawodności eksploatacyjnej, przy wyraźnym ograniczeniu kosztów użytkowania. „Alternatywne" wersje Natural Power oraz EasyPower stanowią poszerzenie ekologicznej gamy Fiata Pandy, która poprzez swą unikalność w skali europejskiej zajmuje poczesne miejsce w najnowszych statystykach brażowej firmy analitycznej JATO.

Z wartością średnią 118,2 g/km za rok 2011 (o 4,9 g/km mniej niż średnia w roku 2010) Fiat jest po raz piąty z rzędu marką samochodów o najniższym poziomie emisji CO2 na rynkach Europy - wynika z danych JATO. A emisja CO2 na poziomie 86 g/km Pandy TwinAir Natural Power należy do bezwzględnie najniższych w skali całego rynku.

Warto wiedzieć, że od roku 1997 liczba sprzedanych samochodów osobowych i użytkowych w gamie Natural Power przekracza już łącznie 500 000 egzemplarzy.

Fiat Panda Natural Power
Jako pierwszy samochód z dwucylindrowym silnikiem turbo zasilanym metanem, Fiat Panda TwinAir Turbo Natural Power doskonale łączy zalety ekologicznego napędu paliwem metanowym oraz moc i przyjemność z jazdy, a więc cechy charakteryzujące silnik TwinAir Turbo.

Oferowany w konfiguracji cztero- lub pięciomiejscowej oraz w trzech poziomach wyposażenia (Pop, Easy i Lounge plus nowym Trekking), Fiat Panda Natural Power to pierwszy w świecie samochód osobowy wyposażony w „żywiołowy", choć niewielki silnik dwucylindrowym na metan i benzynę o znacznym momencie obrotowym i wysokiej mocy, który łączy oszczędność zużycia paliwa z przyjemnością jazdy.

Nowa Panda wyposażona w 80-konny silnik TwinAir Turbo Natural Power o pojemności 0,9 litra odznacza się niskim poziomem emisji CO2 (86 g/km) i zużycia paliwa: zaledwie 3,1 kg/100 km w cyklu mieszanym przy zasilaniu samym metanem. Warto tu podkreślić, że poziom emisji CO2 tej wersji Pandy jest iście rekordowy wśród samochodów Fiat Group i należy do najniższych w skali całego rynku samochodowego Europy.

W porównaniu z Pandą Classic 1.4 Natural Power użyteczny zasięg (lub autonomia) wzrósł o niemal 10% nawet pomimo 30-procentowej poprawy dynamiki osiągów.

Z czysto ekonomicznego punktu widzenia „metanowa" Panda pozwala w porównaniu z wersją benzynową znacząco obniżyć koszty eksploatacji, umożliwiając przejechanie nawet podwójnej liczby kilometrów za identyczną cenę paliwa. I tak przykładowo, we Włoszech po zatankowaniu metanu wartego zaledwie 10 EUR nowa Panda TwinAir Natural Power przejechać może nawet do 340 kilometrów.

Fiat Panda EasyPower
To kolejna wersja „dwupaliwowa" (benzyna i LPG), która poszerza gamę modelową Pandy ukierunkowaną na rzeczywiste potrzeby klientów. Oferowana w poziomach wyposażenia Pop, Easy i Lounge, Panda EasyPower stanowi „inteligentne" rozwiązanie w czasach ciągłego wzrostu cen benzyny i oleju napędowego.

Płynny gaz LPG jest ponadto paliwem czystym i ekonomicznym oraz łatwo dostępnym we Włoszech. Panda EasyPower pozwala oszczędzać pieniądze na co dzień już od momentu dokonania zakupu.

Napędzana 69-konnym silnikiem bi-fuel o pojemności 1,2 litra, nowa Panda EasyPower wyróżnia się niskim poziomem emisji CO2 (107 g/km) i zużycia paliwa (według danych fabrycznych około 6,6 l/100 km w cyklu mieszanym). Obecność dwóch zbiorników paliwa zapewnia ponadto wydłużenie zasięgu użytecznego o około 350 km w cyklu pozamiejskim (korzystając ze zbiornika LPG).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama