/  /  /  /  / Fiat Panda Trekking
Fiat Panda

Fiat Panda

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Cena34 600 zł - 78 900 zł (aktualizacja: 2015-11-26)
Emisja CO294 g/km - 125 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 5,2 L/100km
 

Fiat Panda Trekking

FIAT|
null
© FIAT
null

Prezentowany na targach w Paryżu Fiat Panda Trekking, jako "łącznik" pomiędzy wersją 4x2 oraz wersją 4x4, proponuje wizerunek off-road połączony z inteligentnym napędem na przednie koła dzięki technologii Traction+.

Z punktu widzenia stylistycznego, jak również jeśli chodzi o wyposażenie, nowa wersja jest idealnie zgodna z wersją 4x4: jedyne różnice stanowi obróbka estetyczna felg (aluminiowe zamiast oksydowane) oraz brak płyty zabezpieczającej spód silnika.

O wyjątkowym charakterze modelu Fiat Panda Trekking świadczy zastosowanie Traction+. To innowacyjny system kontroli trakcji, który z jednej strony zwiększa możliwości napędu pojazdu na terenach trudnych i o słabej przyczepności, z drugiej zaś strony potwierdza się jako rozwiązanie mniej kosztowne od napędu 4x4.

Ponadto, nowy Traction+ wykorzystuje zaawansowaną technologię obecną w samochodach wyposażonych w ESC, lecz jego skuteczność nie przypomina prostej funkcji dodanej do tego systemu.

Przy pomocy odnośnych algorytmów kontroli i sterowania układem hamulcowym centralka sterująca symuluje elektronicznie zachowanie się samoblokującego elektromechanicznego mechanizmu różnicowego.

Co Fiat pokaże w Paryżu

Optymalizacje oprogramowania, jak również fakt, iż działanie sił następuje poprzez normalny układ hamulcowy (więc działanie hydrauliczne), umożliwiają działanie bardziej progresywne w stosunku do systemów tradycyjnych, z osiągami całkowicie porównywalnymi oraz z korzyścią posiadania mniejszego ciężaru. Ponadto, system uruchamiany jest przy pomocy specjalnego przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej, a jego działanie możliwe jest do prędkości 30 km/h.

Oto, jak funkcjonuje: w warunkach niskiej przyczepności lub jej braku na kole napędzającym centralka systemu wykrywa poślizg i steruje układem hydraulicznym w celu wywarcia działania hamującego na koło o mniejszym tarciu, przenosząc w konsekwencji moment napędowy na koło znajdujące się na nawierzchni drogowej o większym tarciu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama