/  /  /  /  / Nowy Fiat Panda 4x4 kosztuje w Polsce od 59 990 złotych
Fiat Panda Van

Fiat Panda Van

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Van
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Fiat Panda 4x4 kosztuje w Polsce od 59 990 złotych

FAP|
null
© FIAT
nullnullnullnullnullnullnull

Dobrze wyposażony Fiat Panda 4x4, z oszczędnym i ekologicznym silnikiem 1.3 MultiJet II, produkowanym przez Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej, jest dostępny na polskim rynku w cenie promocyjnej 59 990 złotych.

Wersja 4x4 to zdecydowanie najlepiej standardowo wyposażona wersja modelu w gamie nowej Pandy. Klient otrzymuje, pomijając w tym miejscu terenową stylistykę samochodu, bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in. klimatyzację z filtrem przeciwpyłowym, radioodtwarzacz CD+MP3 (6 głośników), systemy ELD (elektroniczna blokada dyferencjału) i ESP (system stabilizacji toru jazdy z ASR i Hill Holder), system ABS z EBD (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania z systemem wspomagania hamowania BAS), przednie poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne, elektryczne wspomaganie kierownicy Dualdrive z trybem City, elektryczne podnoszenie szyb przednich, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, ESS (system sygnalizacji awaryjnego hamowania), felgi ze stopów lekkich 15-calowe z oponami 175/65 R15 M+S, komputer pokładowy z menu w języku polskim, system tankowania Smart Fuel, światła do jazdy dziennej (DRL), system Start&Stop oraz centralny zamek z pilotem.

Klient może wybrać jeden z 12 kolorów nadwozia (w tym 5 metalizowanych).

W skład równie bogatego wyposażenia opcjonalnego wchodzi m.in. system City Brake Control, przesuwna kanapa tylna oraz system audio/nawigacji Blue&Me TomTom2 Live.

Tak wyposażona nowa Panda 4x4, dysponująca silnikiem 1.3 MultiJet II, jest dostępna w cenie promocyjnej 59 990 złotych.

Panda 4x4 ma długość 368, szerokość 167 i wysokość 160 centymetrów. Rozstaw osi wynosi 230 cm, a rozstaw kół przednich i tylnych to odpowiednio 141 i 140 centymetrów.

Fiat Panda 4x4 może mierzyć się z trudniejszym terenem, czego dowodzi wartość nie tylko jej prześwitów (160 mm), ale i „terenowych" kątów nadwozia. Kąt najazdu to maksymalny kąt przedniej części samochodu zanim nadwozie zahaczy o grunt. Kąt zejścia to maksymalny kąt podjazdu tyłem z powierzchni poziomej bez dotknięcia podłoża. Kąt rampowy z kolei to maksymalny kąt trójkąta równoramiennego pomiędzy osiami, bez kontaktu podłoża z podwoziem pojazdu.

Wartości te dla nowej Pandy 4x4 wynoszą odpowiednio: 21 stopni (kąt najazdu), 36 stopni (kąt zejścia) oraz 20 stopni (kąt rampowy).

Fiat Panda 4x4 wyposażony jest w napęd 4WD typu Torque On Demand, obejmujący dwa mechanizmy różnicowe oraz elektroniczne sprzęgło międzyosiowe. Jest to system stałego napędu na cztery koła ze sterownikiem elektronicznym, który w sposób płynny i proporcjonalny rozdziela moc napędu na oś przednią i tylną w zależności od bieżących warunków trakcyjnych podłoża. System ten działa całkowicie automatycznie i nie wymaga żadnych okresowych czynności obsługowych.

Wyposażenie standardowe nowej Pandy 4x4 obejmuje system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC wraz z mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD (Electronic Locking Differential).

ELD jest systemem wspomagającym jazdę na podłożu o niskiej przyczepności (np. śnieg, lód, błoto) poprzez przyhamowanie koła o śladowej trakcji, (albo poślizgu większym niż innego koła), przekazując moment obrotowy na koło lepiej „trzymające się" nawierzchni.

Funkcja ta może być aktywowana ręcznie przyciskiem obok dźwigni selektora biegów i działa przy prędkości poniżej 50 km/h.

Przyczepność zapewniają specjalne opony 175/65 R15 84T M+S, wykazujące optymalne własności jezdne i trakcyjne na podłożu ośnieżonym. Opony te gwarantują pewność prowadzenia w warunkach letnich i deszczowych, a także odpowiednią charakterystykę trakcyjną w warunkach off-roadowych.

Zawieszenie samochodu z napędem 4WD ma dwa zasadnicze cele do spełnienia: zapewnić odpowiedni stopień komfortu podróży i prowadzenia oraz należyte własności jezdne i bezpieczeństwo, ale także umożliwić sprawne poruszanie się w trudniejszych warunkach, szczególnie off-roadowych.

Z tego właśnie względu dla Pandy 4x4 wybrano dwa wypróbowane układy zawieszenia: niezależne na kolumnach McPherson z przodu oraz półzależne z wykorzystaniem belki skrętnej z tyłu, specjalnie skalibrowane dla samochodu z napędem 4WD. Obecne zawieszenie kół tylnych jest lżejsze wagowo niż trójkątne wahacze wleczone stosowane w Pandzie poprzedniej generacji i zapewnia wyższy komfort fizyczny oraz akustyczny jazdy przy identycznej charakterystyce w warunkach off-road.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Fiat Panda Van