/  /  / Panda Van
Fiat Panda Van

Fiat Panda Van

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Van
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Zdjęcie 1088624080.jpg
© Fiat
Zdjęcie 1088624080.jpgZdjęcie 1088624081.jpgZdjęcie 1088624082.jpgZdjęcie 1088624084.jpgZdjęcie 1088624086.jpgZdjęcie 1088624086.jpgZdjęcie 1088624088.jpgZdjęcie 1088624089.jpgZdjęcie 1088624090.jpgZdjęcie 1088624090.jpgZdjęcie 1088624091.jpgZdjęcie 1088624092.jpg
Fiat Panda Van to samochód zbudowany na osobowej wersji Fiata Panda. Zakwalifikowany został do grupy lekkich vanów w kategorii aut dostawczych (segment T). Model ten został wprowadzony na rynek w 2003 roku jako następca pierwszej generacji Fiata Pandy Van, która była produkowana w latach 1980 – 2003. Obecna generacja różni się prawie wszystkim od przestarzałej konstrukcji starej Pandy. Poczynając od wyglądu, części mechanicznych po pojemność. Właśnie pomimo swojej małej wielkości (zaledwie 3,54 metra długości) samochód ten jest zdumiewająco przestronny. Przedział ładunkowy o wymiarach długość 1150 mm, szerokość 1220 mm oraz wysokość 1000 mm pozwala załadować towar o pojemności tysiąca litrów. Łączna waga towarów jaką to małe auto może przewozić podobnie jak w Seicento 600 Van wynosi 505 kg. Przedział ładunkowy jest oświetlony i wyposażony w punkty kotwiczenia ładunku. Od kabiny kierowcy oddziela go solidna przegroda, której dolną część stanowi krata z blachy, zaś metalowa siatka w górnej części, zapewnia jak najlepszą widoczność. Dostępne za dodatkową opłatą relingi dachowe znacznie poszerzają możliwości transportowe samochodu. Produkcja tego modelu odbywa się w polskich zakładach Fiat Auto Poland w Tychach.

W przeciwieństwie do poprzednika, który wyposażony był tylko w 3 drzwi, nowa Panda posiada 5-drzwiowe nadwozie typu furgon. Tylne drzwi boczne są identyczne jak w wersji osobowej i otwierają się do zewnątrz. W wyglądzie zewnętrznym nie różni się prawie niczym od cywilnej Pandy. Stylistyka nawiązuje więc do innych modeli Fiata, a z przodu znajdują się prostokątne reflektory, które łączą się z linią osłony chłodnicy. Jedynym wyróżnikiem są przyciemniane szyby boczne tylne oraz szyba tylna. W ofercie silników znajdują się trzy pozycje. Jedną z nich jest, znany z chociażby modelu Seicento, benzynowy silnik o pojemności 1.1 litra i mocy 54 KM. Nieco większa jednostka o pojemności 1.2 litra zasilana jest benzyną, a jej moc wynosi 60 KM. Pozostałym wyborem, tak samo jak w cywilnej wersji, jest silnik wysokoprężny o pojemności 1.3 litra i mocy 70 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 180 Nm. W sprzedaży dostępna jest również specjalna wersja Fiata Pandy Van, która wyposażona jest w napęd na wszystkie koła, który ułatwić ma swobodne poruszanie się po każdej drodze. Dostępna jest również wersja ekologiczna, której silnik zasilany może być sprężonym gazem ziemnym CNG.

Wyposażenie Fiata Pandy Van w elementy podnoszące bezpieczeństwo określić można jako bardzo podstawowe. W standardzie znajduje się zaledwie jedna poduszka powietrzna, przeznaczona dla kierowcy oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania (ABS). Za dodatkową opłatą otrzymać można jeszcze tylko poduszkę powietrzną pasażera. Na tym lista opcji dodatkowych się kończy. Na modelu tym nie przeprowadzono testów zderzeniowych EuroNCAP, lecz można się domyślać, że ze względu na taką samą budowę co wersja osobowa wynik testów byłby identyczny. Wersja osobowa otrzymała ocenę 3 z 5 możliwych gwiazdek.

Niektórzy upatrują naturalnego przeciwnika dla Fiata Pandy Van w Dacii Logan Van, jednak uznaje się, że Panda Van nie ma konkurencji w swojej klasie, gdyż Logan Van przewyższa ją zarówno wymiarami, jak i pojemnością.

 

Panda Van najczęściej porównywany z

Dacia Dokker Van
Dacia Dokker Van
Fiat Punto Van
Fiat Punto Van
Fiat Fiorino
Fiat Fiorino
Ford Fiesta Van
Ford Fiesta Van
Peugeot 208 Van
Peugeot 208 Van
Peugeot Bipper
Peugeot Bipper
Suzuki Jimny
Suzuki Jimny
Reklama