/  /  / Freemont
Fiat Freemont

Fiat Freemont

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Fiat Freemont
© Fiat
Fiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat FreemontFiat Freemont
Fiat Freemont, to jeden z pierwszych owoców współpracy włoskiego producenta z amerykańskim Chryslerem. Należące do segmentu D auto jeszcze do niedawna zdobił Muflon, symbol marki Dodge, zaś sam model nosił nazwę Journey, co w języku angielskim znaczy „podróż”. Patrząc na gabaryty modelu, zbudowanego na zmodyfikowanej płycie podwoziowej modelu Avenger, trudno nie zgodzić się, iż nazwa zdecydowanie pasowała do jego charakteru. Nowy właściciel postanowił ją jednak zmienić. Nazwa Freemont nawiązuje do szeroko rozumianego pojęcia wolności, z której korzystanie umożliwić ma największy model Fiata.

Zasadnicze kształty potężnego nadwozia nie uległy zmianie. Mamy więc dwie bryły, jak w klasycznym kombi, jednak sylwetka jest tutaj znacznie bardziej „napompowana”. Takie wrażenie wzmagają wyraźnie zaznaczone, szerokie nadkola oraz potężny przedni zderzak wraz z umieszczonym nad nim imponujących rozmiarów „grillem”. Gdy porównujemy Freemont’a oraz Journey’a z zewnątrz, różnice między oboma autami są minimalne. Gdyby nie znaczek na masce, zapewne wiele osób nie było by w stanie ich od siebie odróżnić. Główne zmiany miejsce miały wewnątrz. Co prawda ocena wyglądu jest kwestią gustu, jednak nowy wygląd deski rozdzielczej wiele osób ocenia lepiej, niż poprzedni. Zniknęły zegary rodem z początku lat 90-tych, zastąpione przez okrągłe, umieszczone w tubach, przypominające te z Fiata Bravo. Zmienił się zresztą kształt całej deski rozdzielczej, która straciła swój nieco anachroniczny charakter na rzecz stylu, który odnaleźć możemy w innych modelach Turyńskiego koncernu. Długie (4888mm), szerokie (1878mm) oraz wysokie (1678mm) nadwozie zapewnia ilość miejsca we wnętrzu wystarczającą aby zapewnić komfort pasażerom na dalekich trasach. Do dyspozycji podróżujący autem mają siedem miejsc. Przeznaczenie Freemont’a, którym nie jest z pewnością sportowa jazda, determinuje zastosowane w nim jednostki napędowe. Do napędu służy dwulitrowy silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem, występujący w dwóch wariantach mocy- 140 oraz 170KM. Mocniejsza odmiana zapewnia autu przyspieszenie do 100km/h w 11 sekund oraz prędkość maksymalną 195km/h. Auto w tej konfiguracji zużywa średnio 6.3l oleju napędowego na sto kilometrów.

Fiat Freemont, z zakresu bezpieczeństwa seryjnie wyposażony jest w system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania ABS, system kontroli stabilności toru jazdy ESP, kontrolę trakcji TSC, system zapobiegający przewróceniu się pojazdu Rollover Mitigation, a także układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu BPS. W razie zderzenia pasażerów pierwszego rzędu chronią poduszki czołowe, boczne oraz kurtynowe. Te ostatnie, chronią również pasażerów podróżujących w drugim rzędzie.

Niekonwencjonalne nadwozie Freemont’a sprawia, iż jest on konkurentem zarówno dla rodzinnych kombi jak Ford Mondeo, czy Skoda Superb oraz vanów takich jak Seat Alhambra, Volkswagen Sharan, czy Ford S-Max.
 

Freemont najczęściej porównywany z

Honda CR-V
Honda CR-V
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Tourer
SEAT Alhambra
SEAT Alhambra
Reklama