/  /  /  /  / Największa w Polsce flota napędzana LPG?
Fiat Fiorino

Fiat Fiorino

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / VanLekkie dostawcze / Furgonetki
Cena46 556 zł - 67 835 zł (aktualizacja: 2016-09-22)65 190 zł - 73 493 zł (aktualizacja: 2016-09-22)
Emisja CO2107 g/km - 164 g/km107 g/km - 165 g/km
Żużycie paliwa4,3 L/100km - 6,9 L/100km4,3 L/100km - 7,0 L/100km
 

Największa w Polsce flota napędzana LPG?

Grupa PGD|
null
© PGD
nullnullnullnull

150 samochodów Fiat Fiorino z instalacją LPG kupiła do tej pory w PGD Flota firma Relacom. Ostatnia transza zamówionych aut (30 sztuk) będzie dostarczona do końca czerwca. Kontrakt jest elementem wymiany floty Relacomu na wozy napędzane gazem.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Samochody dostarczane przez PGD Flota wyposażone są w zalecaną przez Fiata instalację Tartarini, w związku z czym są objęte pełną gwarancją producenta. Cena tej instalacji LPG z montażem wynosi dla klientów detalicznych 3 500 złotych.

Montaż wykonuje Centrum Adaptacji Pojazdów Grupy PGD w Warszawie. Dodatkowym wyposażeniem samochodów w wersji base są bagażniki bazowe (pod drabiny) oraz zabudowy warsztatowe.

"Cieszymy się, że Fiorino LPG zyskiwał zaufanie klienta z każdymi dziesiątkami tysięcy przejechanych kilometrów, co wpłynęło na rozszerzenie kontraktu planowanego pierwotnie na 50 aut - zdradza Wojciech Piątek, dyrektor PGD Flota Śląsk. Podkreśla on również fakt, że dział flotowy Fiat Auto Poland jest tak pewny atrakcyjności Fiorino z LPG, iż nie mając jeszcze potwierdzonego kontraktu, z wyprzedzeniem zamówił pod klienta kilkadziesiąt aut, co pozwoliło PGD Flota zapewnić płynność dostaw.

Lider rynku dealerskiego w Polsce

Zajmujący się budową i utrzymaniem sieci telekomunikacyjnych, energetycznych i teletechnicznych międzynarodowy koncern Relacom ma główną siedzibę w Szwecji, gdzie jak wiadomo do ochrony środowiska przykłada się wielką wagę.

"Oczywiście braliśmy pod uwagę względy ekologiczne, szczęśliwie szły one w parze z ekonomicznymi - mówi Michał Giłka, kierownik ds. zaopatrzenia i floty samochodowej Relacom.

"Dział floty od dłuższego czasu wnikliwie analizował ceny paliw oraz parametry techniczne samochodów na LPG różnych producentów i już w 2011 roku podjęliśmy decyzję o wymianie większości parku samochodów obsługi technicznej na auta napędzane gazem".

Za swój duży sukces Michał Giłka może uznać wynik negocjacji z firmami leasingowymi, które wciąż bardzo ostrożnie podchodzą do finansowania zakupów samochodów z instalacjami LPG i zwykle nisko wyceniają poleasingową wartość pojazdów.

Ważnym argumentem w rozmowach były gwarancje producenta i szczegółowo przeanalizowane parametry techniczne.

Samochody służą ekipom technicznym Relacomu od Kołobrzegu po Komańczę. Te z pierwszej partii mają już po 70-80 tys. km przebiegu i według Michała Giłki spisują się bez zarzutu.
 
"Także eksploatacja w trudnych warunkach zimowych wypadła pozytywnie i nie pojawiły się przesłanki, by myśleć o powrocie do paliw płynnych - analizuje menadżer floty Relacomu.

Wyjątkiem są miejsca ze słabo rozbudowaną siecią stacji LPG, jak np. okolice Nowego Sącza, gdzie firma będzie wykorzystywać samochody z silnikami Diesla. Nie powinny one jednak stanowić znaczącego udziału we flocie Relacomu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama