/  /  / Fiorino
Fiat Fiorino

Fiat Fiorino

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / VanLekkie dostawcze / Furgonetki
Cena46 556 zł - 67 835 zł (aktualizacja: 2016-09-22)65 190 zł - 73 493 zł (aktualizacja: 2016-09-22)
Emisja CO2107 g/km - 164 g/km107 g/km - 165 g/km
Żużycie paliwa4,3 L/100km - 6,9 L/100km4,3 L/100km - 7,0 L/100km
 
A01.jpg
© FIAT
A01.jpgA02.jpgA03.jpgA04.jpgA05.jpgA06.jpgA07.jpgA08.jpgA09.jpgA10.jpgA11.jpgA12.jpgA13.jpgA14.jpgA15.jpgA16.jpgA17.jpgA18.jpgA19.jpgA20.jpgA21.jpgA22.jpgA23.jpgA01.jpgA24.jpgA02.jpgA25.jpgA03.jpgA26.jpgA04.jpgA27.jpgA05.jpgA28.jpgA06.jpgA29.jpgA07.jpgA30.jpgA08.jpgA31.jpgA09.jpgA32.jpgA10.jpgA33.jpgA11.jpgA34.jpgA12.jpgA35.jpgA13.jpgA36.jpgA14.jpgA37.jpgA15.jpgA38.jpgA16.jpgA39.jpgA17.jpgA40.jpgA18.jpgA41.jpgA42.jpg
Fiat Fiorino to samochód o bardzo bogatej przeszłości. Po raz pierwszy na rynku pojawił w roku 1977 bazując na modelu 127, a druga generacja oparta była na modelu Uno i produkowana była od 1984 przez blisko 20 lat. Jednak najnowsza, trzecia już generacja, dostępna od 2007 roku w przeciwieństwie do poprzedników nie została zbudowana na bazie już istniejącego samochodu osobowego, tylko została zaprojektowana od początku jako model dostawczy. Dopiero na jej bazie powstała wersja osobowa znana pod nazwą Qubo. Fiat Fiorino powstał w ramach współpracy firmy Fiat z grupą PSA, która jest właścicielem marek Citroen i Peugeot. Efektem tej współpracy były jeszcze auta Citroen Nemo oraz Peugeot Bipper. Mimo swoich niewielkich wymiarów - długość to zaledwie 3,86 metra, jego przestrzeń ładunkowa wynosi 2,5 m3. Jednak gdy złoży się fotel pasażera to przestrzeń ładunkowa wydłuża się o metr, do 2,5 metra, a pojemność zwiększa się do 2,8 m3. Dostęp do tyłu pojazdu zapewniony jest przez rozsuwane boczne drzwi i skrzydłowe tylne z progiem o wysokości 53 cm. Produkcja tego modelu, zaliczanego do klasy lekkich furgonów w grupie aut dostawczych, odbywa się w zakładach Tofos w tureckiej miejscowości Bursa.

Fiat Fiorino od swoich braci spod znaku Citroena i Peugeota niewiele się różni. Nie można więc mówić o typowej stylistyce samochodu Fiata. W modelach tych zastosowano uniwersalną budowę niedużych samochodów dostawczych. Znajdują się więc w nim duży zderzak, reflektory mocno uniesione do góry, tylne rozsuwane drzwi, a do tego duże lusterka i podkreślone błotniki. Samochód dostępny jest w czterech wersjach nadwozia. Może występować jako 3- lub 4-drzwiowy furgon oraz jako 4- lub 5-drzwiowe kombi-van. Pod maską znaleźć można 3 silniki, spośród których dwa zasilane są benzyną, a jeden olejem napędowym. Jednostka wysokoprężna znana z innych modeli Fiata ma pojemność 1.3 litra oraz rozwija moc 75 KM. Pozostałe dwie jednostki mają taką samą pojemność wynoszącą 1.4 litra, jednak różnią się od siebie mocą. Pierwsza z nich o mocy 70 KM jest również wersją ekologiczną, gdyż może być zasilana sprężonym gazem ziemnym CNG, który emituje znacznie mniejsze ilości spalin. Druga jednostka o tej samej pojemności charakteryzuje się mocą 73 KM. Wszystkie silniki standardowo współpracują z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Wyposażenie w elementy zapewniające bezpieczeństwo podróżującym nie jest najmocniejszą stroną Fiata Fiorino. W standardowym wyposażeniu znajduje się tylko poduszka powietrzna kierowcy oraz system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania (ABS). A najbardziej intrygujące jest to, że nie można zamówić za dodatkową opłatą innych systemów podnoszących bezpieczeństwo. Do tej pory model ten nie został poddany testom zderzeniowym przeprowadzanym przez niezależna organizację EuroNCAP.

Głównymi konkurentami Fiata Fiorino są jego bracia bliźniacy Citroen Nemo oraz Peugeot Bipper.

 

Fiorino najczęściej porównywany z

Dacia Dokker Van
Dacia Dokker Van
Fiat Panda Van
Fiat Panda Van
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Ford Fiesta Van
Ford Fiesta Van
Nissan NV200
Nissan NV200
Peugeot Bipper
Peugeot Bipper
Renault Kangoo Express
Renault Kangoo Express
Reklama