/  /  /  /  / Światowa premiera Doblo Cargo XL na stoisku Fiata w Hanowerze
Fiat Doblo

Fiat Doblo

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / PodwozieLekkie dostawcze / Furgonetki
Cena62 792 zł - 94 526 zł (aktualizacja: 2015-06-03)64 083 zł - 102 398 zł (aktualizacja: 2015-06-03)
Emisja CO2126 g/km - 163 g/km126 g/km - 175 g/km
Żużycie paliwa4,8 L/100km - 7,0 L/100km4,8 L/100km - 7,5 L/100km
 

Światowa premiera Doblo Cargo XL na stoisku Fiata w Hanowerze

FIAT|
null
© FIAT
nullnullnull

Podczas salonu motoryzacyjnego w Hanowerze debiutuje nowe Doblo Cargo XL. Jest to kolejny „specjalista" z rodziny Doblo, który przy ponad 500 wariantach obejmujących kombinacje wersji nadwozia, drzwi i silnika może pochwalić się najszerszą gamą w segmencie.

Nową wersję XL, przy objętości wynoszącej 5 m3 (5,4 m3 przy złożonym siedzeniu pasażera) i ładowności równej 1000 kg, cechują wartości typowe dla wyższych segmentów, choć nadal jest to samochód, który przywiązuje wagę do kwestii ograniczenia zużycia paliwa i poszanowania środowiska.

Nowe Doblo XL posiada podobne wymiary jak wersja Cargo Maxi, zapewniając lepszy dostęp do przedziału ładunkowego, co jest zasługą tylnych drzwi o wysokości 1455 mm oraz 1550 mm wysokości samego przedziału ładunkowego.

Dzięki tylnemu zawieszeniu typu bi-link samochód można bez obaw załadować do maksymalnego dopuszczalnego obciążenia osi: 1200 kg z przodu i 1450 kg z tyłu.

Gama silników nowego Doblo XL w wersji Cargo obejmuje trzy turbodoładowane jednostki Diesla: 1,6 MultiJet o mocy 105 KM, 1.6 MultiJet MTA o mocy 90 KM oraz 2.0 MultiJet o mocy 135 KM. Natomiast wersja Kombi dostępna jest z silnikiem 2.0 MultiJet o mocy 135 KM. Gamę silników uzupełnia benzynowa jednostka 1.4 TJet o mocy 120 KM, dostępna również dla wersji Cargo.

Wszystkie wysokoprężne jednostki, zgodne z normą Euro 5, wyróżniają osiągi, cicha praca i niskie koszty utrzymania (zużycie paliwa i konserwacja), a także niezawodność i ekologia, co jest również zasługą obecności systemu Start&Stop oraz filtra cząstek stałych (Start&Stop dostępny na zamówienie na rynku polskim).

W celu zapewnienia optymalnej dynamiki, komfortu i bezpieczeństwa aktywnego na każdej nawierzchni i przy każdym obciążeniu, Fiat Doblo XL został wyposażony w innowacyjne rozwiązania mechaniczne, zwłaszcza zaś układ tylnego zawieszenia typu bi-link. Stałą przyczepność do nawierzchni zapewniono poprzez zastosowanie najnowocześniejszych urządzeń wchodzących w skład elektronicznego systemu stabilizacji dostępnych jako standard, w tym system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD).

Wyposażenie związane z bezpieczeństwem uzupełniają przednie poduszki powietrzne oraz przednie poduszki boczne, które chronią zarówno głowę, jak i klatkę piersiową (poduszka powietrzna pasażera oraz poduszki boczne dostępne na zamówienie na rynku polskim).

Dyskretnie umiejscowione i nierzucające się w oczy rozwiązania, takie jak umieszczona pod dachem półka, uchwyt na dokumenty na desce rozdzielczej i wiele praktycznych skrytek oraz duży schowek nad kabiną, do którego bezpośredni dostęp można uzyskać z przedziału ładunkowego, zmieniają kabinę w prawdziwe ruchome biuro.

W samochodzie dostępne są również rozwiązania techniczne i wyposażenie, które stwarzają optymalne warunki komfortu i pomagają kierowcy skupić uwagę na drodze. Obejmują one system klimatyzacji (dostępny również w wersji automatycznej), tempomat, tylne czujniki parkowania, wbudowany system Blue&Me obsługiwany bez pomocy rąk, nawigację Blue&Me TomTom oraz innowacyjny system eco:Drive Fleet Professional (dostępne na zamówienie).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama