/  /  /  /  / Rok 2012: Fiat Auto Poland podsumowuje wyniki sprzedaży
Fiat Doblo

Fiat Doblo

Zmień
SegmentKombi Van
Cena52 400 zł - 82 400 zł (aktualizacja: 2015-12-03)
Emisja CO2137 g/km - 173 g/km
Żużycie paliwa5,2 L/100km - 7,2 L/100km
 

Rok 2012: Fiat Auto Poland podsumowuje wyniki sprzedaży

FAP|
null
© FIAT
null

W roku ubiegłym firma Fiat Auto Poland sprzedała na polskim rynku łącznie 25 471 samochodów. Największą grupę z powyższego stanowi wolumen wygenerowany przez markę Fiat oraz Fiat Professional.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W roku ubiegłym Fiat Auto Poland sprzedał na polskim rynku 25 471 samochodów. Oto uzyskany wolumen w podziale na poszczególne marki:
- Fiat: 12 880 sztuk
- Fiat Professional: 9 232 sztuk
- Alfa Romeo: 1 458 sztuk
- Jeep: 1 006 sztuk
- Lancia: 843 sztuk
- Abarth: 52 sztuk

Dynamiczny wzrost sprzedaży zanotowały marki premium Grupy Fiat, czyli Lancia (+90,3%) i Jeep (+77,4%).

Największym powodzeniem polskich klientów marki Lancia cieszyły się modele: Voyager (+352,9%) i Ypsilon (+146,6%), natomiast wśród modeli Jeep jest to Compass (+120%) oraz Grand Cherokee (+94,9%).

Alfa Romeo utrzymała poziom sprzedaży podobny do zeszłorocznego (-5,8%) z modelem Giulietta umacniającym się w segmencie samochodów kompaktowych (1 084 sztuk; +16,9%).

Mniej na rynku polskim sprzedano samochodów osobowych marki Fiat (-27,1%), przy czym warto zaznaczyć że np. Fiat Freemont odnotował wzrost aż o 188,4%.

W segmencie samochodów dostawczych niezmiennie od lat marka Fiat Professional zachowuje pozycję lidera na polskim rynku. Bogata gama produktowa, możliwości zabudów, atrakcyjne oferty dla biznesu spowodowały, że w roku 2012 klienci kupili 9 232 samochody (udział w rynku na poziomie 24%), w tym najwięcej modeli: Ducato (4 973 sztuk; +15,3%) i Fiorino (1 319 sztuk; +2,5%). Nie mniejszym powodzeniem cieszyły się modele Doblo i Panda Van.

Fiat Ducato to zdecydowany lider sprzedaży na rynku samochodów dostawczych, co udowadnia od lat sprawdzając się w praktyce, oferując bogatą gamę wyposażenia i możliwości adaptacyjne do każdego biznesu.

O pozycji Fiata Ducato świadczy jego udział w ogólnej sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce: prawie 13%.

W roku ubiegłym, trudnym dla rynku samochodowego w Polsce, Fiat Auto Poland sprzedał 22 102 samochody osobowe i dostawcze marki Fiat, zajmując tym samym trzecie miejsce w rankingu sprzedaży.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama