/  /  /  /  / Polska: Nowe Doblo Cargo to Samochód Dostawczy Roku 2010
Fiat Doblo

Fiat Doblo

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / PodwozieLekkie dostawcze / Furgonetki
Cena62 792 zł - 94 526 zł (aktualizacja: 2015-06-03)64 083 zł - 102 398 zł (aktualizacja: 2015-06-03)
Emisja CO2126 g/km - 163 g/km126 g/km - 175 g/km
Żużycie paliwa4,8 L/100km - 7,0 L/100km4,8 L/100km - 7,5 L/100km
 

Polska: Nowe Doblo Cargo to Samochód Dostawczy Roku 2010

Fiat Auto Poland|
null
© FIAT
nullnullnull

Nowy Fiat Doblo Cargo zajął pierwsze miejsce w niezależnym teście porównawczym z udziałem lekkich modeli dostawczych. Nagrodą w plebiscycie był tytuł dla Samochodu Dostawczego Roku 2010.

Test został przeprowadzony przez sześciu dziennikarzy reprezentujących czasopisma branżowe: Ciężarówki, Samochody Specjalne, Polski Traker i Vanekstra, o dużym doświadczeniu w prowadzeniu samochodów tej klasy (w składzie sędziów znajdywał się m.in. juror międzynarodowego konkursu Van of The Year). Oceny dokonywano na podstawie pokonanej jednocześnie trasy o długości ponad 500 km i dodatkowych prób specjalnych, punktując w kategoriach: kabina, silnik i układ napędowy, ładowność, właściwości jezdne, codzienna funkcjonalność. Samochody były obciążone do DMC wpisanej w dowód rejestracyjny.

Na podstawie uśrednionych ocen wyłoniono zwycięzcę, którym został Fiat Doblo 1.6 Multijet - Samochód Dostawczy Roku 2010 w Polsce, zdobywając 45,7 punktów na 50 możliwych i zajmując pierwsze miejsce w czterech z pięciu kategorii testu.

Kolejne miejsca zajęły: Citroen Berlingo 1.6 (41,7 punktów), Peugeot Partner (40,4 punktów), Renault Kangoo (35 punktów) oraz Dacia Logan Van (24,9 punktów).

Wykonany na nowej płycie podłogowej, nowy Doblo Cargo może poszczycić się licznymi atutami w porównaniu z konkurentami ze swojej kategorii: długość wewnętrzna sięgająca 2,17 m, szerokość między nadkolami 1,23 m, pojemność od 3,4 do 4,6 m3, ładowność od 750 do 1000 kg, zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,8 l /100 km i zasięg do 1.250 km przy silniku 1.3 Multijet o mocy 90 KM (Euro5). Te rekordowe parametry niewątpliwie zapewnią użytkownikowi niezaprzeczalne korzyści w postaci usprawnienia wykonywanej pracy i ograniczenia kosztów eksploatacji. W zestawieniu z poprzednim modelem, nowy samochód posiada jeszcze większą przestrzeń ładunkową, o regularnym, sześciennym i łatwym do wykorzystania kształcie, wyposażoną w boczne drzwi przesuwne i drzwi tylne o dużych wymiarach, ułatwiające wygodny dostęp do wnętrza i sprawne załadowanie bądź rozładowanie towarów.

Fiat Doblo Cargo może być wyposażony w silnik benzynowy 1.4 o mocy 95 KM lub jeden z trzech silników turbodiesel: 1.3 Multijet o mocy 90 KM drugiej generacji, 1.6 Multijet 105 KM lub 2.0 Multijet 135 KM. Wszystkie spełniają normy Euro5 (silnik benzynowy 1.4, silniki 1.3 oraz 1.6 Multijet dostępne są też w wersji zgodnej z normą Euro4) i wyróżniają się łatwością prowadzenia, znakomitymi osiągami, cichą pracą, niskimi kosztami obsługi (zużycie paliwa i koszty serwisowania), a także niezawodnością i dbałością o środowisko. Jednostki spełniające normy Euro5 wyposażone są na przykład seryjnie w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych (dla diesli). Gama silników będzie jeszcze rozszerzona w późniejszym terminie o wersję Natural Power (podwójne zasilanie benzyna/metan) oraz kolejną jednostkę wysokoprężną z automatyczną zrobotyzowaną skrzynią biegów (MTA).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama