/  /  /  /  / Fiat Doblo Cargo zdobywa tytuł International Van of the Year 2011
Fiat Doblo

Fiat Doblo

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / PodwozieLekkie dostawcze / Furgonetki
Cena62 792 zł - 94 526 zł (aktualizacja: 2015-06-03)64 083 zł - 102 398 zł (aktualizacja: 2015-06-03)
Emisja CO2126 g/km - 163 g/km126 g/km - 175 g/km
Żużycie paliwa4,8 L/100km - 7,0 L/100km4,8 L/100km - 7,5 L/100km
 

Fiat Doblo Cargo zdobywa tytuł International Van of the Year 2011

Producent|
null
© FIAT
nullnullnullnull

Nowy Fiat Doblo Cargo zdobył tytuł International Van of the Year 2011, otrzymując 128 na 168 możliwych do zdobycia punktów. Tak wysoką ocenę przyznało jury złożone z 24 dziennikarzy, reprezentujących tyleż krajów, a specjalizujących się w branży samochodów dostawczych.

To prestiżowe wyróżnienie zostało oficjalnie przyznane podczas uroczystej gali z okazji 63. edycji międzynarodowego salonu w Hanowerze, najważniejszej europejskiej wystawy samochodów użytkowych.

Podczas ogłaszania werdyktu przewodniczący jury International Van of the Year, Pieter Wieman, stwierdził: „Projekt zwycięskiego samochodu przekonał nas pod wieloma względami, ale przede wszystkim zaproponowaną przez Fiata różnorodnością wariantów płyty podłogowej oraz nadwozia, znacznie bogatszą, niż jakikolwiek inny samochód w tej kategorii. W gamie Doblo znalazła się nie tylko wersja z długim rozstawem osi i podwyższonym dachem, ale także wersje kabina z platformą do zabudowy oraz kabina z fabryczną skrzynią ładunkową. Szczególne wrażenie na jurorach zrobił ogromny wybór jednostek napędowych, wśród których znalazł się także turbodoładowany silnik CNG oraz napęd elektryczny. Poza tym jury doceniło też parametry jazdy i wysoki komfort, jaki oferują rozmaite wersje Doblo Cargo”.

Lorenzo Sistino, dyrektor generalny Fiat Professional, komentując zwycięstwo, powiedział: „Nowy Doblo to pojazd pomyślany jako innowacyjny już na samym początku prac projektowych. Doblo oferuje naszym Klientom największe możliwości wyboru, jednocześnie zapewniając niski poziom emisji spalin i najnowocześniejszą technologię w swojej kategorii. Otrzymana nagroda jest dowodem wysokiego poziomu innowacyjności naszych produktów. To zwycięstwo potwierdza naszą umiejętność reagowania na zmieniające się potrzeby klientów”.

Silne punkty nowego Doblo Cargo
Nowy Doblo Cargo to pierwszy samochód w segmencie małych samochodów dostawczych, który pod względem pojemności i ładowności dorównuje pojazdom z wyższego segmentu. Jednocześnie zaś charakteryzuje się kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi, niskim zużyciem paliwa i dbałością o środowisko. Dzięki tym cechom nowy model Fiata Professional to także pierwszy i jedyny pojazd w swojej kategorii, który ostatecznie odchodzi od koncepcji samochodu dostawczego stworzonego na bazie samochodu osobowego. Już na etapie projektu nowy Doblo został pomyślany jako pojazd dostawczy w pełnym tego słowa znaczeniu - a wiec nie jako mały Van, ale samochód dostawczy z prawdziwego zdarzenia, z możliwością dostosowania się do bardzo różnych zadań i potrzeb użytkownika. Jest to możliwe dzięki 10 dostępnym typom nadwozia i w sumie ponad 500 wersjom, które powstają z kombinacji poszczególnych typów nadwozia, drzwi bocznych i tylnych oraz dostępnych jednostek napędowych. Model ten stanowi zatem idealną odpowiedź na potrzeby użytkowników, którzy spędzają większość czasu pracy za kierownicą auta - w ruchu miejskim, gdzie postoje są częste, by załadować lub rozładować towar, ale również kiedy trzeba szybko przemieścić się na większych odległościach.

Fiat Doblo Cargo to całkiem nowy projekt, który pod wieloma względami zajmuje czołowe miejsce w swojej klasie: długość przestrzeni ładunkowej nawet do 2,17 m, szerokość między nadkolami równa 1,23 m, pojemność do 4,6 m3 (po wprowadzeniu na rynek wersji Maxi z podwyższonym dachem wzrośnie do 5,4 m3), ładowność od 750 do 1000 kg, zużycie paliwa według normy NEDC na poziomie 4,8 l /100 km, zasięg 1250 km, a poziom emisji CO2 jedynie 126 g/km przy silniku 1.3 Multijet II Euro 5 o mocy 90 KM. Wartości te, najlepsze w tej klasie pojazdów, zapewniają Klientom realne korzyści w postaci optymalizacji pracy i ograniczenia kosztów eksploatacji. Nowy samochód posiada przestronny przedział ładunkowy o regularnych, prostopadłościennych kształtach, dzięki czemu można go w pełni efektywnie wykorzystać. Łatwy załadunek i rozładunek towarów umożliwiają drzwi boczne przesuwne i drzwi tylne o dużych wymiarach.

Innowacyjny design i duże wymiary sprawiają, że nowy Doblo Cargo staje się punktem odniesienia dla całego segmentu. Przód wyraża zdecydowany charakter pojazdu, w linii bocznej uwagę przykuwają wyraziste nadkola, a dużych rozmiarów tył akcentuje łatwy dostęp i pojemność przedziału ładunkowego. Podkreśleniem solidności i mocy samochodu są jego rozmiary, zarówno zewnętrzne i wewnętrzne, powiększone w stosunku do poprzednika.

W nowym Doblo Cargo dostępnych jest 5 jednostek napędowych: silnik benzynowy 1.4 o mocy 95 KM, silnik 1.4 turbo, zasilany gazem ziemnym i benzyną, o mocy 120 KM i trzy turbodiesle (1.3 Multijet o mocy 90 KM drugiej generacji, 1.6 Multijet o mocy 105 KM i 2.0 Multijet o mocy 135 KM). Wszystkie spełniają normy emisji spalin Euro5, z seryjnie montowanym systemem Start&Stop i filtrem cząstek stałych w wersjach wysokoprężnych. Wszystkie jednostki cechują się łatwym i przyjemnym prowadzeniem, znakomitymi osiągami, cichą pracą, niskimi kosztami eksploatacji (paliwo i obsługa), a także niezawodnością i dbałością o środowisko.

Na szczególną uwagę zasługuje nowy silnik 1.4 T-jet Natural Power o mocy 120 KM, jedyny w tym segmencie pojazd z zasilaniem benzyna/metan, który został wyposażony w turbodoładowanie. Zapewnia on zasięg do 750 km (do 450 km na paliwie gazowym i 300 km na benzynie), zużywając jedynie 4,9 kg gazu i 7,4 l benzyny na 100 km przy ładowności pojazdu do 980 kg.

Do końca roku do gamy dostępnych silników dołączy jeszcze jednostka 1.6 Multijet o mocy 90 KM, wyposażona w automatyczną skrzynię biegów.

Pod względem bezpieczeństwa Międzynarodowy Van roku 2011 nie ma sobie równych. By zapewnić mu optymalną dynamikę jazdy, komfort i bezpieczeństwo czynne, niezależnie od warunków drogowych i obciążenia pojazdu, samochód wyposażono w nowatorskie rozwiązania mechaniczne. Wśród nich warto przede wszystkim wymienić niezależne zawieszenie tylnej osi typu Bi-link, dostępne w różnych kalibracjach w zależności od przeznaczenia samochodu. Dobrą przyczepność oraz przewidywalne zachowanie na drodze zapewnia zastosowanie w nowym Doblo Cargo najnowocześniejszych systemów, jak ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD, a przede wszystkim system ESP wyposażony w Hill-Holder, pomagający kierowcy ruszać pod górkę.

Nowy Doblo Cargo został zaprojektowany i skonstruowany także z myślą o zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa biernego. Dlatego pojazd posiada nadwozie z kontrolowanymi strefami zgniotu, poduszki powietrzne przednie oraz innowacyjne poduszki powietrzne boczne, chroniące zarówno głowę, jak i klatkę piersiową. Dodatkowo pomyślano o wielu drobnych inteligentnych rozwiązaniach, które sprawiają, że kabina pasażerska może z powodzeniem pełnić funkcję biura na czterech kołach. Wśród takich udogodnień znalazły się na przykład półka pod dachem, schowek na dokumenty pod tablicą rozdzielczą i wiele innych praktycznych schowków na rozmaite przedmioty. Pojazd wyposażono także w rozwiązania technologiczne, które zapewniają najwyższy komfort jazdy i pozwalają skupić się na prowadzeniu - od klimatyzacji (w tym sterowanej automatycznie), po tempomat, od czujników parkowania po wbudowany system głośnomówiący Blue&Me, nawigację Blue&Me TomTom, a także innowacyjny system eco:Drive Fleet Professional.

Warto jeszcze przypomnieć, że również podczas salonu w Hanowerze miały swą światową premierę wersje kabina z fabryczną skrzynią ładunkową (po raz pierwszy w tym segmencie), oraz kabina z kontenerem z zabudową chłodniczą. Na uwagę zasługuje zwłaszcza nowa wersja z fabryczną skrzynią ładunkową, która dzięki swym kompaktowym rozmiarom zewnętrznym nadaje się do sprawnego użytkowania także na wąskich i trudno przejezdnych ulicach miast, a jednocześnie zapewnia dużo miejsca w pojemnej przestrzeni ładunkowej, której długość wynosi 2,30 m, szerokość 1,86 m, a powierzchnia ładunkowa 4 m2. Ładowność użytkowa tej wersji sięga 1000 kg, co jest możliwe dzięki nowatorskiemu zawieszeniu tyłu bi-link, które sprawia, że dopuszczalny nacisk na oś tylną wynosi aż 1450 kg.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama