/  /  / Bravo
Fiat Bravo

Fiat Bravo

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
18_Fiat Bravo Emotion New NAV.jpg
© Fiat
18_Fiat Bravo Emotion New NAV.jpgnullnull03_Fiat Bravo.jpg04_Fiat Bravo.jpg05_Fiat Bravo.jpg06_Fiat Bravo.jpg07_Fiat Bravo.jpg08_Fiat Bravo.jpg09_Fiat Bravo.jpg10_Fiat Bravo.jpg11_Fiat Bravo.jpg12_Fiat Bravo.jpg13_Fiat Bravo.jpg14_Fiat Bravo.jpg15_Fiat Bravo.jpg16_Fiat Bravo Emotion.jpg17_Fiat Bravo Sport.jpgbagażnik.JPGdeska bok.JPGdeska kierowca.JPGdeska pasażer.JPGdeska przód.JPGfotel.JPGklimatyzacja.jpglewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzód.JPGradio.jpgsilnik.JPGtylna kanapa.JPGtył.JPGwlot powietrza.JPGwyświetlacz.JPGzegary.JPG
Fiat Bravo to samochód zaliczany do klasy niższej średniej (segment C), który zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie wiosną 2007 roku. W bardzo krótkim czasie po prezentacji trafił do salonów. Na rynku model ten zastąpił niezbyt dobrze sprzedającego się Fiata Stilo, który notabene zastąpił wcześniej właśnie Bravo. Można więc powiedzieć, że po 6 letniej przerwie w produkcji doczekano się drugiej generacji tego auta. Jego głównym zadaniem było powtórne zdobycie przewodnictwa w największym segmencie rynku, w którym Stilo sobie nie poradziło. Przewodnictwo to miało być zapewnione m.in. przez wymiary auta, które należą do jednych z największych w klasie (długość 4,34 m, szerokość 1,79 metra). Fiat Bravo to także pierwszy samochód wielko-seryjny, który został w całości zaprojektowany przy pomocy komputerów i programów graficznych. Duża ilość testów aerodynamicznych i drogowych również została wykonana wirtualnie. Dzięki temu nie było konieczności budowania żadnych fizycznych prototypów. Pozwoliło to również na skrócenie procesu projektowego do 18 miesięcy. Model ten powstaje w fabryce Fiata we włoskiej miejscowości Cassino.

Stylistyka Fiata Bravo nawiązuje do modeli włoskiej firmy już obecnych na rynku. Przód został zainspirowany przede wszystkim modelem Grande Punto, ale ogólnie znaleźć można również odniesienia do Alfy Romeo i Maserati. Z przodu znajdziemy więc wysuniętą przednią szybę, reflektory nawiązujące do włoskiej tradycji „Gran Turismo” oraz charakterystyczną osłonę chłodnicy i wloty powietrza. Z boku można zauważyć wąską linię okien i opadającą linię auta, niczym coupe. Bravo dostępny jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback, a pod jego maską umieszczony może być jeden z siedmiu silników. Wśród nich są trzy napędzane benzyną oraz cztery olejem napędowym. Wszystkie jednostki benzynowe mają taką samą pojemność, wynoszącą 1.4 litra, jednak różnią się od siebie osiąganą mocą. Najsłabszy z nich może poszczycić się mocą 90 KM, nieco silniejszy T-JET ma 120 KM, a najmocniejszy również turbodoładowany T-JET ma aż 150 KM. Również wśród jednostek wysokoprężnych występują dwie o takiej samej pojemności, wynoszącej 1.6 litra. Jeden z nich rozwija moc 105, a drugi 120 KM. Mocniejszy z nich wyposażony jest także w filtr cząstek stałych. Następny w kolejności silnik diesla ma pojemność 1.9 litra i osiąga moc 120 KM. Najmocniejszy z nich ma pojemność 2 litrów i jego moc wynosi 165 KM, a maksymalny moment obrotowy 360 Nm.

W podstawowej wersji Fiat Bravo wyposażony jest tylko w poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera oraz system antypoślizgowy ABS z systemem rozdziału siły hamowania EBD. Jednak za dopłatą lub też w lepiej wyposażonych wersjach dostać można dodatkowo poduszki boczne przednie, kurtyny powietrzne, poduszkę kolanową kierowcy oraz systemy kontroli trakcji ESP, ASR, MSR i system wspomagania hamowania HBA. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP Bravo uzyskał maksymalną ilość 5 gwiazdek za ochronę kierowcy i pasażera.

Fiat Bravo w segmencie C zmierzyć się musi z Citroenem C4, Hyundaiem i30, Kia Cee’d, Oplem Astrą, Peugeotem 308 oraz Seatem Leonem.
 

Bravo najczęściej porównywany z

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Citroen C4
Citroen C4
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Ford Focus
Ford Focus
Hyundai i30
Hyundai i30
Kia cee'd
Kia cee'd
Renault Megane
Renault Megane
Reklama