/  /  /  / Fiat znów jest w rankingach Dow Jones Sustainability World i Europe
Fiat

Fiat

Zmień
Fiat to największy producent samochodów we Włoszech, a także jeden z sześciu największych na świecie. Mająca swoją siedzibę w Turynie firma jest właścicielem wielu innych marek, w tym Alfy Romeo i Abarth, czy też Ferrari. Znana jest jednak przede wszystkim za sprawą swoich niewielkich, popularnych samochodów osobowych oraz samochodów dostawczych.
Dowiedz się więcej o marce
 

Fiat znów jest w rankingach Dow Jones Sustainability World i Europe

FIAT|
null
© FIAT
null

Już po raz piąty z rzędu, potwierdzając swoje przywództwo w zakresie zrównoważonego rozwoju, Fiat S.p.A. został wyróżniony w rankingu Dow Jones Sustainability (DJSI) World i Europe.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Grupa uzyskała wynik 89/100 punktów w porównaniu ze średnią 61/100 dla firm działających w sektorze motoryzacyjnym, analizowanych przez RobecoSAM (spółka doradztwa inwestycyjnego w zakresie zrównoważonego rozwoju).

Obecność w klasyfikacji prestiżowych indeksów Dow Jones Sustainability (DJSI) World i Europe ograniczona jest wyłącznie do firm uważanych za najlepsze w kategoriach działalności gospodarczej, ochrony środowiska oraz relacji socjalnych. Do DJSI World zostało zaproszonych 31 firm z sektora motoryzacyjnego i tylko trzy z nich weszły do rankingu, natomiast do klasyfikacji DJSI Europe zaproszono 7 firm, a tylko trzy zostały dopuszczone.

"W coraz bardziej konkurencyjnym scenariuszu globalnym grupa nie zrezygnowała ze swojego odpowiedzialnego przywództwa, pamiętając o naszym moralnym obowiązku, aby przyczyniać się do tworzenia "jutra" zarówno w przedsiębiorstwie, jak i społeczności - skomentował Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiat S.p.A.

"Kultura odpowiedzialności jest celem wyższym niż sukces w biznesie, do którego dążymy każdego dnia".

Grupa Fiata osiągnęła maksymalny wynik w niemal wszystkich obszarach analizy przeprowadzonej przez RobecoSAM: pod kątem poszanowania środowiska i przeciwdziałania zmianom klimatycznym oraz jeżeli chodzi o politykę i zarządzanie w zakresie ochrony środowiska oraz w wymiarze socjalnym: w zakresie rozwoju i zarządzania zasobami ludzkimi, bezpieczeństwa pracy i zagrożenia chorobami zawodowymi.

Najwyższy stopień uznania przyznano także w sferze zarządzania innowacją. Grupa uzyskała najlepszy wynik również w sektorze za odpowiedzialność wobec społeczności oraz zarządzanie ciągłością dostaw.

W roku 2012 włosko-amerykańska grupa może poszczycić się szeregiem wyników w sferze innowacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, ograniczenia wpływu procesów produkcyjnych na środowisko naturalne i zaangażowania na rzecz społeczności, w której działa, o czym świadczy:  
- prymat marki Fiat wśród producentów najlepiej sprzedawanych samochodów w Europie w zakresie najniższej emisji CO2 z wynikiem119,8 g/km
- wprowadzenie na rynek amerykański Fiata 500 z napędem elektrycznym o zerowej emisji
- Przywództwo grupy w Europie jeżeli chodzi o pojazdy zasilane metanem, z udziałem w rynku na poziomie 70% i największą gamą oferowanych samochodów (10 modeli)
- fakt bycia pierwszym producentem samochodów w Ameryce Północnej, który produkuje pickupa zasilanego gazem ziemnym (RAM 2500 Heavy Duty CNG)
- przyznanie zakładowi w Pomigliano d'Arco prestiżowego wyróżnienia Automotive Lean Production Award 2012, przyznanego niedawno również polskiemu zakładowi w Bielsku-Białej. Zakład w Pomigliano otrzymał także tytuł Gold Award World Class Manufacturing w roku 2013, nawiązując do analogicznego wyróżnienia, jakie polski zakład otrzymał w roku 2012
- ciągła redukcja wpływu procesów produkcyjnych na środowisko w zakładach należących do koncernu na całym świecie: redukcja emisji CO2 na wartość około 230 000 ton i zmniejszenie zużycia wody o 2 mld m3
- 21 mln EUR przeznaczonych na inicjatywy i projekty wsparcia rozwoju ekonomicznego, socjalnego i kulturalnego lokalnych społeczności, a także liczne okazje dialogu i zaangażowania udziałowców/akcjonariuszy i partnerów biznesowych grupy w tematy związane ze zrównoważonym rozwojem.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama