/  /  / 500L
Fiat 500L

Fiat 500L

Zmień
SegmentVany / Klasa Małe
Cena49 400 zł - 80 900 zł (aktualizacja: 2016-07-16)
Emisja CO2111 g/km - 157 g/km
Żużycie paliwa4,2 L/100km - 6,7 L/100km
 
Fiat 500L 2013
© IBRM Samar
Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013Fiat 500L 2013
Fiat 500L to nowy reprezentant w segmencie miejskich vanów. Samochód kontynuuje linię stylistyczną zapoczątkowaną przez miejskiego Fiata 500, który już w momencie debiutu stał się klasykiem. Wersja "L" daje nowe możliwości transportowe nabywcom, a przy tym nadal cieszy oko swoim wyglądem i przykuwa spojrzenia przechodniów.

Samochód ujrzał światło dzienne 4 lipca 2012 roku na premierze w Turynie zaskakując widzów swoją stylistyką, która budzi wiele kontrowersji. Jednym się bardzo podoba, innym kompletnie nie, choć z pewnością przykuwa spojrzenia przechodniów. Dwukolorowe nadwozie, nadmuchane nadkola i charakterystyczne "spojrzenie" wyróżniają go w korku ulicznym. W środku jest jeszcze lepiej. Deska rozdzielcza ma ciekawy design, a przy tym jest w pełni funkcjonalna i dobrze wykonana. Tylna część kabiny została dobrze przemyślana. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji dużo przestrzeni, a przesuwana tylna kanapa i pochylane oparcie dają możliwość zajęcia wygodnej pozycji. Funkcjonalne stoliki to typowy element montowany w większych vanach.

Fiat podkreśla, że 500L jest liderem w swej kategorii pod względem stosunku wymiarów zewnętrznych (długość  414 cm, szerokość 178 cm, wysokość 166 cm i rozstaw osi 261 cm) do objętości wnętrza oraz pojemności bagażowej. Standardowe 343 litrów w bagażniku, po złożeniu kanapy wzrasta do 1 310 litrów. Gazowe amortyzatory pod siedziskiem bardzo ułatwiają zabieg składania kanapy. Pojemność jest większa niż w B-Maxie, ale mniejsza niż w Merivie. Warto dodać, że dwupoziomowa podłoga bagażnika oraz płaska podłoga ułatwiają załadunek.

Samochód oferowany jest z czterema silnikami - dwoma benzynowymi (1.4l 95KM i 0,9l 105 KM) oraz dwoma Dieslami (1.3l 85KM i 1.6l 105 KM). Na uwagę zasługuje silnik 0,9l TwinAir, który dysponuje mocą aż 105 KM. TwinAir może poszczycić się może rekordowo niską w swym segmencie emisją CO2 - zaledwie 112 g/km. 500L jest pierwszym modelem, który go otrzymał. W roku 2013 planowany jest debiut silnika TwinAir Turbo Natural Power, którego zaletą jest  efektywność kosztowa i walory ekologiczne spalania paliwa metanowego w połączeniu z wydajnością i mocą systemu TwinAir Turbo.

Wyposażenie Fiata jest typowe w tym segmencie rynku, poza jednym wyjątkiem. Rozwiązaniem "premierowym" jest ekspres do kawy Lavazza. Fiat 500L jest pierwszym samochodem produkcyjnym na świecie, w którym można rozkoszować się prawdziwym espresso z kapsułek Lavazza "A Modo Mio". Zintegrowany ekspres umieszczony jest w specjalnej oprawie zaprojektowanej w tym celu przez Fiata.

Fiat poinformował, że przez pierwsze 5 miesięcy sprzedaży auta zdobył 38 300 zamówień, z czego ponad połowa spoza Włoch. Produkcją auta zajmują się serbskie zakłady Fiata w miejscowości. Obecna wydajność zrekonstruowanego zakładu Kragujevac przekracza 700 samochodów dziennie.

 

500L najczęściej porównywany z

Citroen C3 Picasso
Citroen C3 Picasso
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Ford B-Max
Ford B-Max
Hyundai ix20
Hyundai ix20
MINI Paceman
MINI Paceman
Skoda Rapid
Skoda Rapid
Volkswagen Golf VII
Volkswagen Golf
Reklama