/  /  /  /  / NGK dla nowego Fiata TwinAir
Fiat 500C

Fiat 500C

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Mini
Cena55 900 zł - 73 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO299 g/km - 119 g/km
Żużycie paliwa3,5 L/100km - 5,1 L/100km
 

NGK dla nowego Fiata TwinAir

Spółka|
null
© FIAT
null

Firma NGK Spark Plug Europe została wyłącznym dostawcą platynowych świec zapłonowych, szerokopasmowych sond lambda oraz cyrkonowych sond lambda do nowego dwucylindrowego silnika Fiata 500C TwinAir.

W porównaniu do czterocylindrowych silników o podobnej mocy nowa jednostka napędowa zużywa o około 30% mniej paliwa i emituje tylko 92 gramów CO2 na kilometr.

Nowy silnik Fiat TwinAir 875 przy pojemności zaledwie 875 ccm osiąga moc 63 kW (85 KM). Średnie zużycie paliwa wynosi 4 l/100 km. Po jego wprowadzeniu na rynek na platformie 500C, nowy silnik TwinAir będzie napędzał wszystkie kompaktowe samochody Grupy Fiat.

Aby wydobyć taką moc z lżejszego o 10% i mniejszego o 23% silnika od podobnych w tej klasie, oprócz turbodoładowania Fiat postawił na przedstawioną w 2009 roku elektrohydrauliczną technologię MultiAir. Umożliwia ona zmienne, dopasowane do obciążenia silnika sterowanie zaworami. Tak samo jak w czterocylindrowym silniku MultiAir, w silniku TwinAir Fiat również zdecydował się zamontować wyłącznie produkty NGK (świece zapłonowe i sondy lambda).

Specjalnie na potrzeby nowego silnika TwinAir firma NGK stworzyła platynową świecę zapłonową PLKR9C8. Model ten dysponuje długim gwintem (26,5 mm) o średnicy zaledwie 12 mm. Dzięki wyjątkowo cienkiej konstrukcji świecy PLKR9C8 w tym bardziej kompaktowym silniku pozostaje więcej miejsca na kanały chłodzące. Cienkiej, stopniowanej elektrodzie środkowej świecy PLKR9C8 wystarczy niezwykle małe napięcie zapłonowe i jest ona (tak jak elektroda masy) wyposażona w platynową płytkę. Z kolei metal szlachetny jest odporny na zużycie, dzięki czemu zapewnia niezawodność zapłonu i wydajność silnika w całym okresie użytkowania.

Ponieważ zmienny system MultiAir wymaga dokładnej regulacji mieszanki powietrzno-paliwowej, NGK zastosowała dodatkowo szerokopasmową sondę lambda pod marką NTK jako sondę regulującą. Sonda UAA0001-FA001 należy do drugiej generacji sond szerokopasmowych NTK i wykrywa natężenie przepływu powietrza oraz proporcje mieszanki powietrzno-paliwowej również poza stechiometrycznym punktem roboczym. Została wybrana z uwagi na jej szybką gotowość do pracy, szybkość reakcji i dokładność pomiaru oraz wytrzymałość na uderzenie wody. Natomiast jako sondę diagnostyczną NGK dostarcza cyrkonową sondę OZA629-A3.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama