/  /  / 500C
Fiat 500C

Fiat 500C

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Mini
Cena55 900 zł - 73 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO299 g/km - 119 g/km
Żużycie paliwa3,5 L/100km - 5,1 L/100km
 
null
© Fiat
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Kultowy model Fiata, produkowany w latach 1957-1975. Charakteryzował się prostą konstrukcją, która wpływała na niską cenę auta, Szczególną popularność zyskało wśród biedniejszej społeczności południa Włoch. Po latach, wraz z modą na prezentację nowoczesnych modeli w stylu retro, które z jednej strony wykorzystywały sentyment starszych pokoleń, a jednocześnie przyciągały do marki nową, młodą klientelę, pojawiło się, obok chociażby nowego Mini, kolejne wcielenie Fiata 500. Jako konsekwencję sukcesu rynkowego nowego modelu należącego do klasy A- najmniejszych aut, w 2009 roku fiat zaprezentował wersję ze składanym, płóciennym dachem.

Patrząc na auto z boku, wygląda ono zupełnie jak zwykła pięćsetka. Jednobryłowe, krągłe,  pękate, tak dobrze ogółowi znane nadwozie. Z przodu również brak konwencjonalnego dachu nie rzuca się w oczy. Dopiero patrząc z tyłu dostrzegamy, iż od górnej części przedniej szyby, aż do połowy wysokości tylnych słupków dachowych auto przykryte jest zamontowanym na chwalonym bardzo przez Fiata mechanizmie odsuwanym dachem. Jedną z  zalet mechanizmu jest to, iż w przypadku, gdy przy opuszczonym dachu zechcemy dostać się do bagażnika, mechanizm automatycznie podciągnie złożony dach o kilkanaście centymetrów, tak by nie blokował dostępu do przestrzeni bagażowej. Równie zgrabnie co z opuszczonym, auto prezentuje się z podniesionym płóciennym dachem, który dostępny jest w trzech, pasujących do koloru lakieru kolorach. Nadwozie produkowanego w Tychach Fiata 500C mierzy dokładnie tyle samo co wersji  z twardym dachem, a więc: 3546 mm długości, 1488 mm wysokości, oraz 1627 mm szerokości.

Fiat 500 C jest seryjnie wyposażany w takie elementy poprawiające bezpieczeństwo czynne jak ABS z elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania, system sygnalizacji awaryjnego hamowania ESS, układ elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy ESP wraz z systemami ASR (zapobiega poślizgowi kół podczas ruszania), MSR (system optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem), HBA (hydrauliczny system wspomagania nagłego hamowania) oraz Hill Holder (zapobiegający się staczaniu pojazdu podczas podjeżdżania pod wzniesienie), a także czujniki parkowania. Do wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa biernego pięćsetki zaliczają się:poduszki czołowe oraz boczne kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa kierowcy, kurtyny powietrzne, oraz układ FPS zapobiegający wybuchowi pożaru na skutek kolizji. W przeprowadzonych przez Euro NCAP testach Fiat 500 okazał się bardzo bezpiecznym samochodem, uzyskując w testach zderzeniowych 5 gwiazdek.

Do konkurentów małego kabrioletu zaliczają się takie modele jak mniejszy od Fiata Smart For Two Cabrio, lub nieco większe Peugeot 207 CC oraz Mini Cabrio.
 

500C najczęściej porównywany z

Abarth 500
Abarth 500
Abarth 500C
Abarth 500C
Fiat 500
Fiat 500
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
SEAT Mii
SEAT Mii
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Reklama