/  /  /  /  / Liderzy w rankingu najmniejszej utraty wartości
Fiat 500

Fiat 500

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Cena40 900 zł - 63 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO290 g/km - 115 g/km
Żużycie paliwa3,8 L/100km - 4,9 L/100km
 

Liderzy w rankingu najmniejszej utraty wartości

FAP|
null
© FIAT
null

Fiat 500 po czterech latach od zakupu utrzymuje najwyższą wartość w swoim segmencie; Bravo w swojej klasie zajmuje drugie miejsce, a Panda plasuje się na trzeciej pozycji. Oznacza to, że przy ewentualnej odsprzedaży właściciele tych aut odzyskają najwięcej pieniędzy wydanych przy kupnie w salonie. To wyniki najnowszych obliczeń tygodnika "Motor".

Zakup samochodu to w naszych realiach nadal ważne wydarzenie. Zatem warto wiedzieć, jaki kupić, żeby "stracić" na nim jak najmniej w momencie jego odsprzedaży.

Tygodnik "Motor" obliczył, które samochody po zakupie w 2008 roku najmocniej trzymają cenę, a których wartość maleje najszybciej. Aż trzy modele Fiata w dwóch segmentach rynkowych znalazły się na podium wśród samochodów o najmniejszej utracie wartości.

W klasie samochodów małych najlepszą inwestycją są zakupy Fiata 500 (pierwsze miejsce) i Fiata Panda (trzeci stopień podium). Fiat 500 jako model z silnikiem benzynowym 1.2, którego cena w 2008 roku wynosiła 39 500 zł, stracił najmniej: tylko 39% i obecnie jest wart około 24 000 zł.

Czerwony Fiat 500 dla medalistki z Londynu

Model Fiat Panda napędzany jednostką benzynową 1.1 kupiony w tym samym czasie kosztował w salonie 26 900 zł. Dziś auto po czterech latach eksploatacji jest warte 14 000 zł (utrata 48%). Z 12 samochodów uwzględnionych w tej klasie najgorszą inwestycją okazuje się być jeden produkt konkurencji, który w tym samym czasie stracił aż 65% ceny nowego egzemplarza.

Także w "królewskiej" klasie samochodów kompaktowych Fiat uzyskał wysokie noty. Model Bravo uplasował się na drugim miejscu podium, wygrywając z Toyotą Auris, Volkswagenem Golfem, Kią cee'd i Skodą Octavią. Jak wynika z obliczeń tygodnika "Motor", Fiat Bravo z silnikiem benzynowym 1.4 16v, który w 2008 roku kosztował 47 990 zł, po czterech latach użytkowania osiąga wartość rynkową na poziomie około 27 000 zł (utrata wartości 44%).

Jak powstało zestawienie samochodów o najmniejszej i największej utracie wartości? Pod uwagę brano ceny bazowych wersji benzynowych chyba, że tańszą odmianą była wersja z silnikiem Diesla. Wartości na rok 2012 to kwoty wyliczone z dwóch czynników: cen ogłoszeniowych i wartości podawanych przez dwa najważniejsze katalogi wycen samochodów używanych.

Kilka dobrych rad
Na co zwrócić uwagę w salonie przy wyborze nowego samochodu, tak by po np. 4 latach eksploatacji stracić jak najmniej pieniędzy i przy ewentualnej odsprzedaży być zadowolonym z transakcji? W opinii autorów zestawienia warto pamiętać, że klient na rynku wtórnym preferuje nadwozia pięciodrzwiowe (Fiat Panda i Bravo); modele trzydrzwiowe są popularne w klasie samochodów najmniejszych (Fiat 500).

Liczą się stonowane kolory: czarny i srebrny (jaskrawy w przypadku samochodów sportowych). Samochód powinien być wyposażony w klimatyzację.

Przy odsprzedaży kartą przetargową w uzyskaniu jak najwyższej ceny z pewnością okażą się m.in. regularne przeglądy w ASO i kompletna dokumentacja samochodu.

Całe zestawienie zostało opublikowane w 35. numerze tygodnika Motor z 27 sierpnia.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama