/  /  / 500
Fiat 500

Fiat 500

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Cena40 900 zł - 63 900 zł (aktualizacja: 2016-10-01)
Emisja CO290 g/km - 115 g/km
Żużycie paliwa3,8 L/100km - 4,9 L/100km
 
null
© Bogusław Korzeniowski
nullbagażnik.JPGdeska bok.JPGdeska kierowcy.JPGdeska pasażera.JPGdeska przód.JPGdrzwi p.JPGelektryczne szyby przód.JPGfotel kierowcy.JPGkanapa tył.JPGklamka.JPGklimatyzacja.JPGkoło.JPGkomora silnika.JPGkomputer.JPGlampa przód.JPGlampa tył.JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko boczne.JPGlusterko wsteczne.JPGosłona pasażera.JPGpas.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzeciwmgielne przód.JPGprzód.JPGradio.JPGregulacja kierownicy.JPGschowek pasażer.JPGskrzynia1.JPGtył.JPGwlew paliwa.JPGwlot powietrza.JPGzagłówek kierowcy.JPGzderzak przód.JPGzderzak tył.JPGzegary.JPGbołtowicz2.JPGbołtowicz.JPGP1010081.JPGP1010153.JPGP1010218.JPGP1010220.JPGP1010229.JPGP1010233.JPGP1010235.JPGP1010236.JPGP1010237.JPGP1010249.JPGP1010258.JPGP1010261.JPGP1010265.JPGP1010266.JPGP1010268.JPGP1010270.JPGP1010271.JPGP1010279.JPGP1010283.JPGP1010285.JPGP1010288.JPGP1010289.JPGP1010309.JPGP1010310.JPGbrązowa tapicerka.JPGcentralny zamek w klamce.JPGchromowane listwy przyokienne.JPGchromowany wydech.JPGczujniki cofania.JPGdach w szachownicę.JPGdywaniki.JPGdźwignia świateł.JPGdźwignia wycieraczek.JPGelektrycznie sterowane lusterka.JPGkieszenie w oparciach foteli przednich.JPGklimatyzacja wyświetlacze.JPGkluczyk składany2.JPGkluczyk składany.JPGkoło zapasowe.JPGlistwy progowe.JPGogrzewana tylna szyba.JPGpodłączenie usb.JPGpoduszka boczna.JPGpoduszka kierowcy.JPGpoduszka kolanowa kierowcy.JPGpoduszka kurtynowa.JPGpoduszka pasażera.JPGpopielniczka i zapalniczka.JPGregulacja położenia świateł.JPGregulacja wysokości fotela kierowcy.JPGschowek kierowcy po lewej stronie.JPGschwek wysuwany w konsoli środkowej.JPGsilnik 100hp.JPGsterowanie radiem.JPGsterowanie telefonem.JPGtryb sportowy, sw awaryjne sw przeciwmgielne, .JPGtylny spoiler i antena dachowa.JPGuchwyt na kubki tył.JPGwycieraczka tył.JPGwyłącznik ASR, ogrzewana tylna szyba.JPGzagłówki tył.JPG

Historia Fiata 500 sięga 1957 roku, kiedy to na ulice miast wyjechały pierwsze, historyczne modele włoskiego producenta oznaczone jako 500. Samochód ten był produkowany przez blisko 20 lat i odniósł znaczący sukces na rynku. Dlatego też szefowie koncernu Fiat postanowili reaktywować model. Nastąpiło to w dokładnie 50 lat po premierze swego poprzednika, w 2007 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Sam pojazd został zbudowany na płycie podłogowej znanej już z Fiata Pandy, dlatego też jego gabaryty nie należą do największych. Długość to zaledwie 3,55 metra, a szerokość 1,69 metra. Pozwoliło to jednak na utrzymanie małego ciężaru własnego pojazdu, który wynosi tylko 865 kg. Fiat 500, dzięki swoim wymiarom i przeznaczeniu do jazdy miejskiej, został zakwalifikowany do klasy aut mini (segment A) i ma zastąpić Fiata 600 (Seicento). Od czasu premiery auto to otrzymało całą masę nagród. Najważniejszy jednak to tytuł „Europejskiego Samochodu Roku 2008”, „EuroCarBody 2007”, a także tytuł „Najpiękniejszego auta na świecie” w kategorii aut miejskich. Produkcja odbywa się w zakładach Fiat Auto Poland w Tychach, skąd w ostatnim roku zjechało blisko 200 tysięcy Fiatów 500.

Styliści z firmy Fiat w modelu tym połączyli koncepcje historyczne z modelu sprzed 50 lat oraz z obecnych modeli Fiata. Wynikiem tego połączenia jest miękka linia nadwozia oraz zaokrąglone kształty. Na masce umieszczone zostało charakterystyczne nowe logo Fiata, a po jego obu stronach chromowane listwy przypominające „wąsy” oraz podwójne światła. Fiat 500 oferuje tylko jedną wersją nadwozia, którą jest 3-drzwiowy hatchback, choć początkowo producent w planach miał również wersją kabrio. W ofercie silników znajdują się trzy jednostki, dwie benzynowe oraz jeden diesel. Ten napędzany olejem napędowym charakteryzuje się pojemnością 1.3 litra oraz mocą 75 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 140 Nm i jest dostępny już od 1500 obrotów na minutę, a emisja spalin należy do najniższych na rynku. W gamie silników benzynowych najsłabsza jednostka ma pojemność 1.2 litra i rozwija moc 69 KM. Silniejsza z kolei charakteryzuje się pojemnością 1.4 litra, a jej moc wynosi 100 KM. Do wyboru są również dwie manualne skrzynie biegów, 5- i 6-biegowa.

Pod względem wyposażenia w systemy podnoszące bezpieczeństwo, Fiat 500 jest jednym z najlepiej wyposażonych w swojej klasie. Już w najbardziej podstawowej wersji montowanych jest 7 poduszek powietrznych, po jednej dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie, kurtyny powietrzne chroniące głowy podróżnych oraz poduszka kolanowa kierowcy. Nawet w wyższych klasach za takie wyposażenie trzeba często dopłacać. Ponadto w aucie seryjnie montowany jest system antypoślizgowy ABS wraz z system rozdziału siły hamowania EBD. Za dodatkową opłatą dostępny jest także system stabilizujący tor jazdy ESP, system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP Fiat 500 otrzymał maksymalną możliwą ilość pięciu gwiazdek za ochronę kierowcy i pasażera.

Głównymi konkurentami Fiata 500 są Citroen C1, Toyota Aygo, Ford Ka oraz Renault Twingo.

 

500 najczęściej porównywany z

Abarth 500
Abarth 500
Fiat 500C
Fiat 500C
Ford Ka
Ford Ka
Kia Picanto
Kia Picanto
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Opel Adam
Opel Adam
SEAT Mii
SEAT Mii
Reklama