/  /  / Więcej o marce
Dodge

Dodge

Zmień
Dodge to jedna z wielu amerykańskich marek, która pochodzi z centrum przemysłu motoryzacyjnego USA, Detroit w stanie Michigan. Jest to również marka wchodząca w skład korporacji Chrysler, produkująca zarówno samochody osobowe, jak i terenowe, pick-upy i vany. Część modeli Dodge’a ma swoje odpowiedniki w gamie Chryslera, różniące się jedynie wyposażeniem.
Dowiedz się więcej o marce
 
prawy przód.JPG
© Samar
prawy przód.JPGIMG_1568.JPGprawy p.JPGDodge Nitro - 19.jpg020.jpg
Dodge to jedna z wielu amerykańskich marek, która pochodzi z centrum przemysłu motoryzacyjnego USA, Detroit w stanie Michigan. Jest to również marka wchodząca w skład korporacji Chrysler, produkująca zarówno samochody osobowe, jak i terenowe, pick-upy i vany. Część modeli Dodge’a ma swoje odpowiedniki w gamie Chryslera, różniące się jedynie wyposażeniem.

Historia firmy Dodge zaczęła się już pod koniec XIX wieku, kiedy to dwaj bracia o takim właśnie nazwisku założyli firmę produkującą rowery i części do maszyn. Po przeniesieniu na początku XX wieku zakładu do Detroit przekwalifikowano produkcję na wytwarzanie łożysk, a z czasem również silników i innych części samochodowych. Pierwszy własny pojazd został stworzony dopiero w 1914 roku i konkurować miał z popularnym w tamtym czasie modelem Dord T. Był on jednak lepiej wyposażony od swojego konkurenta. Dodatkowo był to pojazd, który wprowadził nowe standardy w motoryzacji. Cała konstrukcja wykonana była bowiem ze stali, podczas gdy zdecydowana większość samochodów na świecie używała wciąż elementów drewnianych. Dzięki takim rozwiązaniom firma osiągnęła wysoko cenioną reputację co zaowocowało kupnem Dodge’a w 1928 roku przez koncern Chrysler, który zapewnił stabilność przez kolejnych 80 lat. To z kolei pozwoliło na dalszą ekspansję na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Obecnie, podobnie jak cały koncern Chrysler, jednym z głównych właścicieli firmy jest włoski Fiat, który wprowadził nową strategię rozwoju opierającą się na wspólnych projektach oraz zróżnicowaniu gamy na poszczególnych kontynentach. Jednocześnie zmianie uległo logo producenta, które nie posiada tradycyjnej gwiazdy, bądź głowy barana, a jedynie napis „Dodge” z dwoma ukośnikami.