/  /  /  / Rynki poza Europą coraz ważniejsze dla Renault
Dacia

Dacia

Zmień
Dacia to rumuńska marka samochodów osobowych, która od chwili powstania miała ścisłe powiązania z Renault. Oferuje auta w przystępnej cenie, charakteryzujące się nowoczesną technologią zaczerpniętą od swojego francuskiego właściciela.
Dowiedz się więcej o marce
 

Rynki poza Europą coraz ważniejsze dla Renault

Renault|
null
© Renault
null

W pierwszym półroczu sprzedaż Grupy Renault na świecie osiągnęła poziom około 1,3 mln samochodów, co oznacza spadek o 3,3% w stosunku do pierwszego półrocza 2011. Coraz większe znaczenie dla koncernu mają wyniki uzyskiwane poza Europą.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Sprzedaż grupy na rynkach pozaeuropejskich osiągnęła rekordowy poziom i dzięki sukcesowi odniesionemu w Rosji i Brazylii odnotowała o 14,3% większy wzrost niż ogólny wzrost na rynku (+9,5%). Wzrost ten nie wystarczy jednakże do skompensowania spadku sprzedaży w Europie o 14,9%.

Światowa sprzedaż Grupy Renault osiągnęła 1,3 mln samochodów, co oznacza spadek o 3,3% w stosunku do pierwszego półrocza 2011, i to pomimo dobrego drugiego kwartału (+1,2%). Udział w rynku wyniósł 3,3%, co daje spadek o 0,3%.

Ważne wydarzenia dla Grupy Renault w pierwszym półroczu 2012 to:
- Na rynkach międzynarodowych grupa kontynuuje z powodzeniem strategię wzrostu: odnotowała rekordową sprzedaż 620 306 samochodów (+14,3% w stosunku do pierwszego półrocza 2011). 47% sprzedaży grupy to sprzedaż na rynki pozaeuropejskie (w porównaniu do 39% w pierwszym półroczu 2011).
- W Europie sprzedaż grupy spadła o 14,9% ze względu na silną tendencję zniżkową na tych rynkach, zwłaszcza na rynku francuskim, a także na przyjętą strategię obrony marży jednostkowej i restrukturyzację oferty handlowej w Wielkiej Brytanii.
- We Francji sprzedaż Grupy Renault zmniejszyła się o 15,2% ze względu na sytuację w pierwszym kwartale 2011, na którą wpływ miały ostatnie dostawy samochodów objętych premią za złomowanie, a także ze względu na znacznie niższy niż przewidywano popyt na rynku. Marka Renault pozostała liderem w segmentach: A, B i C z modelami Twingo, Clio III, Megane i Scenic. Jeśli chodzi o samochody dostawcze, sama tylko marka Renault reprezentuje 32,9% rynku, a jej sprzedaż jest większa od sprzedaży innych grup.
- Już obecnie Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie z udziałem w rynku w wysokości 31,4% dzięki Fluence i Kangoo Z.E.
- Jeśli chodzi o samochody dostawcze, grupa odnotowała wzrost udziałów w rynku, we wszystkich regionach. W Europie marka Renault rozpoczyna już 15. rok na pozycji lidera.

"Na rynkach pozaeuropejskich pobiliśmy w pierwszym półroczu kolejny rekord sprzedaży marki Renault. Sukces ten stanowi potwierdzenie słuszności strategii rozwoju firmy na tych rynkach. Ofensywa ta nie skompensowała w całości spadku naszej sprzedaży w Europie, gdzie w trudnych warunkach rynkowych zdecydowaliśmy się na obronę naszych marży - oświadczył Jerome Stoll, dyrektor handlowy grupy.

Perspektywy handlowe na rok 2012
Światowy rynek samochodowy w roku bieżącym powinien nadal rosnąć na poziomie +5%, przy czym sytuacja będzie mocno zróżnicowana: wzrost na rynkach pozaeuropejskich i spadek na rynku europejskim od 6% do 7%. Na rynku francuskim nadal będzie utrzymywał się spadek w granicach 10-11%.

Po wprowadzeniu pięciu nowych produktów w pierwszym półroczu (Twizy, Pulse, Talisman, Lodgy i Dokker), ofensywa produktowa będzie nadal kontynuowana w drugiej połowie roku wraz z:
• pojawieniem się nowego Clio i Zoe
• poszerzeniem gamy Entry dzięki wprowadzeniu nowego Logana i nowego Sandero
• zwiększeniem produkcji Dustera, który po swoim debiucie na rynku rosyjskim i kolumbijskim pojawi się również w Indiach.

"Spełnione są warunki umożliwiające dalszy wzrost Grupy Renault na rynkach pozaeuropejskich w drugim półroczu 2012. Zwiększenie sprzedaży w stosunku do wyników z 2011 r. będzie zależało jednak w znacznej części od sytuacji ekonomicznej i finansowej w Europie, która na tym etapie jest jeszcze bardzo niepewna - oświadczył Stoll.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama