/  /  / Sandero
Dacia Sandero

Dacia Sandero

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
001.jpg
© Dacia
001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg017.jpg018.jpg019.jpg020.jpg021.jpg023.jpg024.jpg025.jpg100.jpg101.jpg102.jpg103.jpg104.jpg105.jpg106.jpg107.jpg108.jpg
  Dacia Sandero to najmłodsze dziecko rumuńskiej marki należącej do koncernu Renault. Zaliczany jest on do klasy małych miejskich aut (segment B). Model ten zadebiutował w 2007 roku w Brazylii jak Renault Sandero, gdzie odniósł znaczący sukces. Zachęciło to władze francuskiego koncernu do wprowadzenia go również na rynki europejskie pod marką Dacia. Nastąpiło to w roku 2008. Sandero zostało zbudowane na płycie podłogowej modelu Logan, a dodatkowo aż 70% części mechanicznych również pochodzi z Logana, co pośrednio równa się też z tym, że duża ilość podzespołów pochodzi z wcześniejszych modeli Renault. Niska cena oraz dobre właściwości jezdne zapewniły popularność modelu Sandero również w Europie. W maju 2009 z linii produkcyjnych zjechało 100-tysięczne auto przeznaczone na rynek europejski. Ponadto pojazd ten uznany zostałem „Autem roku 2009” w Rumunii. Jego produkcja odbywa się w zakładach Dacii w rumuńskiej miejscowości Miloveni, zakładach Renault w Sao Jose dos Pinhais w Brazylii, a także w mieście Medellin w Kolumbii.

Opis konstrukcji

   Dacia Sandero to auto o nowoczesnym i atrakcyjnym wyglądzie, które czerpie wzorce z modelu Logan. Z przodu wyróżniają się wyraziste światła oraz atrapa chłodnicy z chromowaną listwą oraz logiem producenta. Z kolei linia boczna przypomina odwróconą falę przez co wzmacnia wrażenie solidności. Łagodnie opadający tył podkreśla przestronność teog modelu. Dacia Sandero dostępna jest na polskim rynku jako 5-drzwiowy hatchback, który może być także dodatkowo wyposażony tak, aby przypominał auto typu SUV, a to dzięki specjalnym plastikowym zderzakom oraz zwiększonemu prześwitowi. Wersja taka została nazwana „Stepaway”. W gamie silników znajdziemy jednostki znane już z modelu Logan. Do wyboru są więc dwie jednostki benzynowe o pojemności 1.4 oraz 1.6 litra. Potrafią one rozwinąć moc odpowiednio 75 oraz 87 KM. Pozostałe dwa silniki zasilane są olejem napędowym, a ich pojemność wynosi 1.5 litra. Moc jaką osiągają to przy słabszej wersji 68 KM, a przy bardziej wydajnej 86 KM. Wszystkie jednostki napędowe współpracują z tą samą 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Bezpieczeństwo

   W projektowaniu Dacii Sandero wykorzystano uznane doświadczenie grupy Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. W wersji podstawowej seryjnie montowana jest jedna poduszka powietrzna przeznaczona dla kierowcy. Za dodatkową opłatą, lub też w lepiej wyposażonych wersjach możliwe jest także zamontowanie poduszki powietrznej pasażera, a także poduszek bocznych z przodu. Standardowo w modelu Sandero znajduje się system antypoślizgowy ABS Bosch 8.1, elektroniczny korektor siły hamowania EBV oraz system wspomagania nagłego hamowania (BAS). W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten uzyskał 3 z 5 możliwych gwiazdek (wersja z pakietem „safety pack” zdobyła 4 gwiazdki, jednak w oficjalnych wynikach uwzględnia się tylko wynik wersji ze standardowym wyposażeniem). Szczególnie słabo wypadł test zderzenia bocznego.

   Głównymi konkurentami Dacii Sandero są Chevrolet Aveo, Skoda Fabia, Tata India oraz Hyundai Getz.
 

Sandero najczęściej porównywana z

Citroen C3
Citroen C3
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Fiat Panda
Fiat Panda
Fiat Punto
Fiat Punto
Kia Picanto
Kia Picanto
Kia Rio
Kia Rio
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Reklama