/  /  / Logan Pick-up
Dacia Logan Pick-up

Dacia Logan Pick-up

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Pick-up
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
photo_media_en_15874_HD_ren2008DaciaLoganPickUp.jpg
© Dacia
photo_media_en_15874_HD_ren2008DaciaLoganPickUp.jpgphoto_media_en_15878_HD_ren2008DaciaLoganPickUp.jpgphoto_media_en_15879_HD_ren2008DaciaLoganPickUp.jpgphoto_media_en_15888_HD_ren2008DaciaLoganPickUp.jpgphoto_media_en_15896_HD_ren2008DaciaLoganPickUp.jpgphoto_media_en_15900_HD_ren2008DaciaLoganPickUp.jpg
Dacia Logan Pick-up to samochód należący do klasy T lekkich aut dostawczych typu pick-up. Rumuńska firma wykorzystała fakt, że rynek pickupów w Europie jest przez większość producentów zaniedbywany. Jedynymi dostępnymi samochodami są, wyglądające bardzo amerykańsko, wielkogabarytowe pickupy typu Nissan Navara. W przeciwieństwie do pozostałych rynków na świecie, w Europie rynek małych, praktycznych pickupów nie istnieje. Dlatego też w marcu 2008 roku zadebiutował na rumuńskim rynku model Logan z otwartą przestrzenią ładunkową. W tym samym roku został zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie i na jesieni samochód ten wszedł również na pozostałe rynku europejskie. Pojazd ten został na tej samej płycie podłogowej co zwykły Logan oraz wykorzystuje znaczną ilość (80%) tych samych części. Same wymiary skrzyni ładunkowej, wynoszące 1,80 x 1,38 metra mogą go porównywać wręcz do pickupów z wyższego segmentu. Dodatkowo na przestrzeni ładunkowej można przewozić do 800 kg ładunku, a próg załadunku wynoszący 64 cm znacznie ułatwia samą operację załadunku lub też rozładunku. Produkcja tego modelu odbywa się tylko i wyłącznie w rumuńskich zakładach Dacii umieszczonych w mieście Pitesti.

Opis konstrukcji

   Auto zostało zaprojektowane całkiem atrakcyjnie, a duża część rozwiązań stylistycznych została zaczerpnięta z Logana w wersji sedan. Dotyczy to szczególności przodu auta. Tylne lampy oraz zderzak są zupełnie inne niż w sedanie czy kombi MCV. Za drzwiami kabiny zostały zaś umieszczone małe, boczne szybki. W tym 2-drzwiowym pickupie zastosowano takie same silniki jak w pozostałych wersjach Logana, czyli takie, które znane są z modeli Renault. Do dyspozycji jest tylko mocniejsza jednostka benzynowa o pojemności 1.6 litra, która rozwija moc 90 KM i maksymalny moment obrotowy 128 Nm. Pozostałe dwa silniki zasilane są olejem napędowym i charakteryzują się pojemnością 1.5 litra. Potrafią rozwinąć moc, w zależności od wersji, 70 lub też 85 KM oraz maksymalny moment obrotowy odpowiednio 160 i 200 Nm. Niezależnie od wersji występuje 5-biegowa manualna skrzynia biegów.

Bezpieczeństwo

   Logan Pick-up może pochwalić się identycznym poziomem bezpieczeństwa biernego jak i czynnego jak modele Logan oraz Logan MCV. Tak więc wyposażony jest on w wersji podstawowej w poduszkę powietrzną kierowcy. Za dodatkową opłatą można również otrzymać poduszkę powietrzną pasażera. Seryjnie montowany jest także system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS oraz elektronicznym korektorem siły hamowania (EBD). Deska rozdzielcza zaś wykonana jest z polipropylenu i w znacznym stopniu łagodzi skutki uderzenia kolanami w następstwie zderzenia. Uwzględniono ponadto zwiększoną masę i ładowność uwydatniając parametry układu hamulcowego. Dotychczas na tym modelu nie przeprowadzono testów zderzeniowych organizowanych przez EuroNCAP.

   Jedynym konkurentam na polskim rynku Dacii Logan Pick-up jest Fiat Strada.

 

Logan Pick-up najczęściej porównywana z

Ford Ranger
Ford Ranger
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
Peugeot Partner
Peugeot Partner
Renault Kangoo
Renault Kangoo
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Reklama