/  /  /  /  / W oczekiwaniu na polską premierę Dacii Logan Van
Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

W oczekiwaniu na polską premierę Dacii Logan Van

Dacia|
1.jpg
© Renault
1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

Model Dacia Logan Van uhonorowany został prestiżową nagrodą dla najlepszego lekkiego auta dostawczego roku 2008 w Bułgarii. Samochodu nie ma jeszcze na razie w ofercie polskiego importera.

Kliknij, aby powiększyćKonkurs organizowany jest przez bułgarski Auto Press Club od roku 1998, a jury złożone ze specjalistów ma za zadanie wybrać najlepszy nowy model wprowadzony na tamtejszy rynek, biorąc pod uwagę takie przesłanki jak design, funkcjonalność, właściwości jezdne, bezpieczeństwo oraz wartość dla użytkownika.

W Bułgarii oraz Rumunii samochód Dacia Logan Van pojawił się w lutym ubiegłego roku.

Logan Van to trzeci z kolei pojazd odpowiadający kolejnemu etapowi wdrażania programu X90 w ramach międzynarodowego rozwoju grupy Renault. Plan ten zakłada wprowadzenie na rynek sześciu nowych modeli do zakończenia planu Kontrakt Renault 2009. Logan Van w pełni wpisuje się w filozofię programu Logan. Dzięki unikalnemu w tym segmencie stosunkowi ceny do wyposażenia, Logan Van spełnia potrzeby klientów poszukujących prostego, nowoczesnego, solidnego i ekonomicznego pojazdu dostawczego.

Dzięki wprowadzeniu modelu Logan Van, marka Dacia unowocześnia swoją ofertę pojazdów dostawczych na rynku rumuńskim oraz na rynkach zagranicznych. Już w lutym 2007 Logan Van trafi na rynki Rumunii i Bułgarii, a pod koniec 2007 roku na rynki pozostałych krajów. Przeznaczony dla małych firm, rzemieślników i kupców, jak również dla użytkowników małych i średnich flot pojazdów, Logan Van umożliwi pozyskanie większego przywiązania klientów do marki Dacia na terenie Rumunii. Na pozostałych rynkach Logan Van będzie samochodem mającym na celu zdobycie nowych grup klientów.

W usytuowanych na terenie Rumunii zakładach Dacii w Pitesti produkowane są również modele Logan sedan i Logan MCV. Maksymalna zdolność produkcyjna Logana Van wynosi 200 pojazdów dziennie.

Kliknij, aby powiększyćNowy model został opracowany na bazie Logana MCV, co pozwoliło znacznie ograniczyć koszty opracowania oraz wprowadzenia go do produkcji. Kwota inwestycji w narzędzia produkcyjne wyniosła 110 mln EUR, a całkowity koszt opracowania i wprowadzenia obu modeli na rynek wyniósł 154 mln EUR. W Loganie Van wykorzystano bogate doświadczenie grupy Renault w zakresie produkcji pojazdów dostawczych. Dzięki połączeniu najlepszych rozwiązań stosowanych w pojazdach dostawczych z programem X90, model ten odznacza się solidnością pojazdów dostawczych oraz poziomem wyposażenia typowym dla samochodów osobowych.

Podobnie jak pozostałe pojazdy z rodziny Logan, również Logan Van został opracowany z myślą o jego dostosowaniu do różnorodnych i często bardzo trudnych warunków użytkowania. Cechuje go ten sam, charakterystyczny dla rodziny pojazdów Logan zmysł prostoty oraz duża wytrzymałość zastosowanych materiałów.

Kliknij, aby powiększyćOferta dla rynków Rumunii i Bułgarii obejmuje dwa silniki benzynowe 1.4 MPI 55 kW i 1.6 MPI 64 kW oraz silnik wysokoprężny 1.5 dCi 50 kW, wszystkie pochodzące ze wspólnego „banku podzespołów” grupy Renault. Poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego tego modelu jest identyczny jak w przypadku Logana MCV. Jego stylistyka oraz wymiary są również zbliżone do modelu Logan MCV. Podobnie jak Logan MCV, również wszystkie wersje Logana Van są wyposażone w drzwi boczne tak jak w samochodach osobowych. Drzwi te zapewniają bardzo swobodny dostęp do przestrzeni ładunkowej zarówno z prawej jak i z lewej strony, podczas gdy wiele innych pojazdów tej samej kategorii umożliwia dostęp tylko z jednej strony. Dostęp od tyłu pojazdu zapewniają dwuskrzydłowe, uchylne drzwi, dzielone w układzie 1/3-2/3.

Kliknij, aby powiększyćJuż na etapie projektowania konstrukcję nadwozia Logana MCV i Logana Van tworzono z myślą o ich wykorzystaniu zarówno w charakterze samochodów osobowych, jak i pojazdów dostawczych. Dlatego też ich wytrzymałość i sztywność spełnia w całości wymagania stawiane pojazdom dostawczym, nie tracąc przy tym na poziomie komfortu jak i jakości prowadzenia pojazdu. Konstrukcja nadwozia umożliwia w szczególności przewóz ładunków o masie do 800 kg, co stawia ten pojazd na najwyższym poziomie w segmencie furgonetek. Logan Van posiada przestrzeń ładunkową o pojemności 2,5 m3. Ponadto dzięki zwiększeniu długości całkowitej o 200 mm w stosunku do Logana sedan, Logan Van dysponuje przestrzenią ładunkową o długości 1936 mm, co jest wynikiem unikalnym w tej kategorii pojazdów dostawczych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Dacia Logan MCV