/  /  / Logan
Dacia Logan

Dacia Logan

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena33 750 zł - 40 750 zł (aktualizacja: 2016-09-06)
Emisja CO2109 g/km - 130 g/km
Żużycie paliwa4,9 L/100km - 5,8 L/100km
 
null
© Dacia
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Dacia Logan to przedstawiciel segmentu B powstały w ramach reaktywacji marki Dacia przez właściciela – francuskie Renault. Miała się ona charakteryzować jedną główną cechą- niska cena.

Pierwsza generacja tego modelu pojawiła się na rynku w 2004 roku. Kolejna zadebiutowała 4 lata później. W porównaniu do poprzedniczki oprócz zmian stylistycznych zwiększono również rozstaw osi o 7 mm, wydłużono ją o 4 cm oraz zastosowano układ ABS firmy Bosch.  Samochód bazował na rozwiązaniach technicznych znanych z innych modeli Renault. Poczynając od płyty podłogowej zaczerpniętej z Renault Modus, przez zawieszenie wzięte z modelu Clio oraz silnikom z Thalii i Megane.

Najnowsza, trzecia generacja zadebiutowała na polskim rynku na początku 2013 roku i jest dostępna jedynie jako 4-drzwiowy sedan. Jej konstrukcja nie należy do awangardowych, ale wciąż wygląda w miarę nowocześnie. Kształty są lekko kanciaste, a jej charakterystycznym elementem jest atrapa chłodnicy otoczona czarnym tworzywem. Wyraźnie zarysowana linia bagażnika i tylnej części dachu nie tylko podkreśla sporą jak na swoją klasę wielkość pojazdu, ale zwiększa też przestronność kabiny. Produkcja tego modelu odbywa się w miejscowości Pitesti w Rumunii.

Producent oferuje do wyboru trzy silniki. Jedyna wysokoprężna jednostka ma pojemność 1.5 litra i występuje w dwóch wariantach mocy 75 lub 90 KM. Pozostałe jednostki zasilane są już benzyną i znane są również z innych modeli Renault. Charakteryzują się one pojemnością 0.9 i 1.2 litra. Mniejszy z nich posiadający jedynie 3 cylindry, został turbodoładowany dzięki czemu rozwija moc 90 km i 135 NM . Z kolei większy pojemnościowo może pochwalić się mocą 75 KM i momentem obrotowym na poziomie 128 Nm. Ten silnik występuje również opcjonalnie wraz z fabryczną instalacją LPG. Wszystkie silniki współpracują z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

  Dacia Logan z zamierzenia miał być samochodem tanim, jednak oszczędzano na wszystkim tylko nie na bezpieczeństwie. Przełożyło się to na zastosowanie w podstawowej już wersji w poduszkę powietrzną kierowcy, pasażera oraz poduszki boczne dla pasażerów pierwszego rzędu. Seryjnie jest też montowany system antypoślizgowy ABS firmy Bosch, który znalazł zastosowanie, system elektronicznej korekcji siły hamowania EBV (system analogiczny do EBD, który umożliwia zwiększenie chwilowej wartości siły hamowania osi bardziej obciążonej wskutek oddziaływania siły bezwładności) oraz system wspomagania nagłego hamowania BAS. Na każdym fotelu znajduje się także 3-punktowy pas bezpieczeństwa z regulowanym zagłówkiem. Samochód nie brał jeszcze udziału w teście zderzeniowym organizowanym przez EuroNcap.

  Wśród konkurentów Dacii Logan wymienić należy między innymi : Fiat Punto, Citroen C3, Hyundai i20, Kia Rio oraz Skoda Fabia.
 

Logan najczęściej porównywana z

Citroen C-Elysee
Citroen C-Elysee
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Kia Rio
Kia Rio
Peugeot 301
Peugeot 301
Renault Megane
Renault Megane
SEAT Ibiza V
SEAT Ibiza
Skoda Rapid
Skoda Rapid
Reklama