/  /  /  /  / Nowa Dacia Dokker i gama silnikowa
Dacia Lodgy

Dacia Lodgy

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Cena37 900 zł - 63 900 zł (aktualizacja: 2016-09-06)
Emisja CO2103 g/km - 139 g/km
Żużycie paliwa4,0 L/100km - 6,1 L/100km
 

Nowa Dacia Dokker i gama silnikowa

Dacia|
null
© Dacia
nullnullnullnullnullnullnullnull

W chwili wejścia na rynek modeli Dacia Dokker i Dokker Van oferowane będą następujące silniki: benzynowy 1.2 TCe 115 (na polskim rynku dostępny w późniejszym terminie), benzynowy 1.6 MPI 85 oraz wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 75 KM lub 90 KM.

Silnik 1.2 TCe 115, oferowany po raz pierwszy w nowych Renault Megane i Scenic, jest pierwszym silnikiem Grupy Renault, który otrzymał bezpośredni wtrysk turbo. Dzięki lekkiemu blokowi z aluminium łączy przyjemność jazdy, oszczędność i niską emisję CO2, zapewniając jednocześnie moc 115 KM, porównywalną z mocą silnika 1.6. Duży moment obrotowy 190 Nm odpowiadający mocy, jaką dysponuje jednostka 2.0, jest w 90% dostępny już od 1500 obr./min, a w pełnej wartości w zakresie od 2000 do 4000 obr./min.

Nowa Dacia Dokker. Oto pierwsze ceny

Połączony z 5-biegową skrzynią mechaniczną, silnik ten, będący typowym przykładem downsizingu, zużywa tylko 6,1 l paliwa na 100 km (6,2 l w wersji dostawczej) w europejskim cyklu mieszanym, a jego emisja CO2 wynosi 140 g/km (143 g/km dla wersji dostawczej).

Dzięki tak niskiemu zużyciu paliwa koszty eksploatacji są zdecydowanie niższe.

Bezobsługowy łańcuch rozrządu, który zastąpił tradycyjny pasek rozrządu, przyczynia się również do zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych, tak ważnych dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.

Silnik 1.6 MPI 85
Ten oferowany w modelach podstawowych silnik benzynowy o mocy 60,5 kW jest dostępny z 5-biegową skrzynią mechaniczną. Zużywa 7,5 l/100 km w cyklu mieszanym, a jego emisja CO2 wynosi 175 g/km.

Silnik 1.5 dCi 75 i 90
Znany ze swojej niezawodności, osiągów i niskich kosztów eksploatacji, jak również przyjazny dla środowiska, silnik 1.5 dCi jest dostępny w wersjach 75 KM i 90 KM. Te dwa silniki ze znakiem Dacia eco2 są bardzo oszczędne i w cyklu mieszanym NEDC osiągają zużycie paliwa 4,5l/100 km oraz emisję CO2 118 g/km.

Obie wersje są dostępne z 5-biegową skrzynią mechaniczną. Wersja 90 KM dysponuje momentem obrotowym o wielkości 200 Nm, dostępnym od 1750 obr./min, który oferuje prawdziwą przyjemność jazdy, pozwalając na zdecydowane przyspieszenia już od niskiego zakresu obrotów.

Natomiast Energy 1.5 dCi 75 dysponuje 180 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1750 obr./min.

Tak jak Dacia Lodgy, modele Dokker i Dokker Van są zbudowane na nowej płycie podłogowej M0, zintegrowanej z nowo zaprojektowaną komorą silnika i z nową częścią tylną.

Przednie zawieszenie typu McPherson z wahaczami trójkątnymi jest typowe dla modeli Dacii. Tylne zawieszenie z osią sprężystą o programowanym ugięciu wraz ze sprężynami śrubowymi zostało przejęte z modelu Renault Kangoo. Wersja kombivana jest wyposażona w stabilizator poprzeczny o średnicy 20,3 mm.

To solidne zawieszenie, szczególnie przystosowane do przewożenia ciężkich ładunków, jest doskonale dopasowane do nadwozia i zwiększa stabilność modelu Dacia Dokker na zakrętach. Dzięki temu różnica pomiędzy przechyłami bocznymi samochodu „na pusto” oraz obciążonego praktycznie nie istnieje, co zapewnia przewidywalne i bezpieczne zachowanie na drodze we wszystkich konfiguracjach.

Rozmiar i ustawienia zawieszenia są specyficzne dla każdej wersji ze względu na różne ich zastosowanie. Rozstaw osi wynosi 2,81 m, tj. prawie o 10 cm mniej niż w modelu Logan MCV, i zapewnia dużą zwrotność. Promień skrętu wynosi 11,1 m.

Samochody Dacia Dokker i Dokker Van posiadają prześwit odpowiednio 190 mm i 186 mm, co pozwala im na poruszanie się po różnego typu drogach.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Dacia Lodgy