/  /  / Lodgy
Dacia Lodgy

Dacia Lodgy

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Cena37 900 zł - 63 900 zł (aktualizacja: 2016-09-06)
Emisja CO2103 g/km - 139 g/km
Żużycie paliwa4,0 L/100km - 6,1 L/100km
 
Dacia Lodgy
© IBRM Samar
Dacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia LodgyDacia Lodgy
Dacia Lodgy to należący do klasy C Van. Jego premiera miała miejsce w 2012 roku. Dzielące płytę podłogową z modelem Dokker auto ma zapewniać maksymalnie dużo przestrzeni za jak najniższą cenę. Jego produkcja odbywa się w Maroku.

Mierząca 4498mm długości, 1751mm szerokości oraz 1682mm wysokości Dacia nie ustępuje, a wręcz przewyższa gabarytami takie klasyki segmentu kompaktowych vanów, jak Ford C-Max, Opel Zafira, czy Citroen C4 Picasso. Co prawda stylistyka rumuńsko- francuskiego vana nie jest tak odważna, jak jego konkurentów spod znaku bardziej prestiżowych niż Dacia marek, jednak atut w postaci kilkadziesiąt procent niższej ceny w porównaniu z nimi z pewnością wynagrodzi mniej wybujałe wrażenia estetyczne właściciela Lodgy. Nadwozie auta prezentuje typowe kształty vana. Krótko, mocno pochylona maska, a za nią niemal idealnie prostokątna bryła, zapewniająca maksimum przestrzeni we wnętrzu. Gdzieniegdzie tylko projektanci mogli się wykazać kreatywnością- lekko zarysowane nadkola, tylna szyba o ściętych dolnych narożnikach, charakterystyczne światłą z tyłu oraz dość pokaźne reflektory są najbardziej charakterystycznymi elementami Dacii Lodgy. Malkontenci mogą narzekać na brak finezji, jednak ich głosy ucichną, gdy zajmą miejsce w bardzo pojemnym wnętrzu. Dacią swobodnie podróżować może pięć dorosłych osób, a jeśli chwila tego wymaga, w trzecim rzędzie miejsce znajdą dwie kolejne osoby. Kabina również nie budzi kontrowersji. Przejrzysta i nieskomplikowana w kształtach i obsłudze deska rozdzielcza przywodzi na myśl minioną generację pojazdów Renault. Do jej wyglądu nieco urozmaicenia wnoszą okrągłe, niczym w aucie sportowym, otwory nawiewu. Do napędu auta przewidziano 3 silniki: jeden benzynowy o pojemności 1.6l dysponujący 82-końmi mechanicznymi oraz dwa diesle o pojemności półtora litra- 90 oraz 107KM.

Dacia, mimo iż niedroga jest bogato wyposażona w systemy dbające o bezpieczeństwo podróżnych. Na jej pokładzie znajdują się: ABS + układ wspomagania nagłego hamowania, poduszka powietrzna kierowcy, poduszka powietrzna pasażera z przodu z możliwością dezaktywacji, boczne poduszki powietrzne z przodu.

Do konkurentów Dacii Lody należą takie auta, jak Ford C-MAX, Citroen C4 Picasso, Renault Scenic, Chevrolet Orlando, czy Opel Zafira.
 

Lodgy najczęściej porównywana z

Citroen C-Elysee
Citroen C-Elysee
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Dacia Dokker
Dacia Dokker
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Ford C-Max
Ford C-Max
Kia Carens
Kia Carens
Opel Meriva
Opel Meriva
Reklama