/  /  / Duster
Dacia Duster

Dacia Duster

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Dacia Duster 2014
© IBRM Samar
Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014Dacia Duster 2014
Duster to niskokosztowy samochód terenowy, zaliczany do klasy niższej średniej (segment C) w grupie aut terenowo-rekreacyjnych, który stworzony został przez rumuńską markę Dacia we współpracy z różnymi ośrodkami badawczymi należącymi do grupy Reanult. Niska cena końcowe jest wypadkową zastosowania wielu gotowych rozwiązań, które znalazły dotychczas zastosowanie w pozostałych modelach Dacii, Renault bądź też Nissana. Po raz pierwszy auto zostało zaprezentowane podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku i w krótkim czasie po tym fakcie było dostępne w salonach. W 2013 roku pojazd przeszedł face-lifting. Docelowo sprzedaż tego modelu ma się odbywać na wszystkich kontynentach świata, pod marką Renault bądź też Dacia. Duster występować może w dwóch wariantach napędu, w pierwszym napędzana jest tylko przednia oś, z kolei w drugim wszystkie koła. W zależność od warunków panujących na drodze kierujący może wybierać pomiędzy trybem „Auto”, który samodzielnie dobiera rozkład momentu obrotowego na osie w zależności od przyczepności, trybem „Lock” przeznaczonym do jazdy w trudnych miejscach oraz trybem „4x2”, który jest najbardziej odpowiedni na suche asfaltowe nawierzchnie. Zawieszenie przednie nie jest skomplikowaną konstrukcją i składa się z wahacza trójkątnego typu MacPherson, tylne zaś w wersji 4x4 to zawieszenie wielowahaczowe. Samochody sprzedawane w Europie produkowane sią w rumuńskiej miejscowości Pitesti.

Dacia Duster występuje tylko w jednej wersji nadwozia, którą stanowi 5-drzwiowy SUV. Wygląd zewnętrzny od razu mówi, że mamy do czynienia z samochodem terenowy. Prześwit 210 mm należy do najwyższych w segmencie. Auto jest masywne oraz posiada potężne nadkola i spory prześwit. W niektórych wersjach pojawiają się dodatkowe osłony z przodu i z tyłu, chroniące podwozie podczas jazdy w trudnym terenie. Optycznie Duster wydaje się być zdecydowanie większy aniżeli jest w rzeczywistości. Dzieje się tak za sprawą specjalnie uformowanym zderzakom i błotnikom. Nie bez znaczenia jest również położenie grilla oraz duża wysokość, na jakiej rozpoczyna się maska. Zdecydowanie bardziej stonowanie wygląda bok oraz tył pojazdu. Brak w nich ekstrawaganckich przetłoczeń i coraz bardziej popularnej techniki dodawania dynamizmu poprzez zastosowanie opadającego dachu.

Wersja po face-liftingu ma znacznie bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, obejmujące, ABS, ESP i cztery poduszki powietrzne (boczne z funkcją ochrony głowy). W testach Euro NCAP samochód otrzymał trzy gwiazdki.

Wśród konkurentów Dacii Duster znajduje się Skoda Yeti oraz Mitsubishi ASX.
 

Duster najczęściej porównywana z

Jaguar XJ
Jaguar XJ
Lada 4x4
Lada 4x4
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Nissan Juke
Nissan Juke
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Suzuki Jimny
Suzuki Jimny
Reklama