/  /  /  /  / PREZENTACJA | Dacia Dokker 1.6 MPI (84 KM) Access
Dacia Dokker

Dacia Dokker

Zmień
SegmentKombi Van
Cena37 900 zł - 58 400 zł (aktualizacja: 2016-09-06)
Emisja CO2108 g/km - 140 g/km
Żużycie paliwa4,2 L/100km - 6,2 L/100km
 

PREZENTACJA | Dacia Dokker 1.6 MPI (84 KM) Access

IBRM Samar|
Dacia Dokker 2012
© IBRM Samar
Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012Dacia Dokker 2012

Przedstawiamy najnowszą Dacię Dokker w wersji kombivan z podstawowym silnikiem 1.6 MPI o mocy 84 KM oraz 5-biegową, manualną skrzynią.

Dokker jest pierwszym tego typu autem w gamie Dacii, po przejęciu firmy przez koncern Renault. Występuje w dwóch wersjach: jako furgon (z przydomkiem „Van”) oraz kombivan, a więc w wersji osobowo-użytkowej, którą właśnie prezentujemy. Odmiana ta może być ciekawą i też sporo tańszą alternatywą dla vanów. Dlatego Dokker w pewnym sensie stanowi wewnętrzną konkurencję dla modeli Lodgy i Logan MPV. Prezentowany pojazd bazuje na platformie z Dacii Logan, wykorzystywanej także w autach Renault (Clio i Modus) oraz Nissana (Juke, Cube i Micra).
Kombivan miał swoją premierę w 2012 roku na targach Casablanca Motor Show, w Polsce do salonów trafił z końcem 2012 roku. Dokker (nazwa pochodzi od „dock worker”, czyli „pracownik doków”) należy do najtańszych aut w klasie. Samochód został dobrze przyjęty na rynku europejskim i zajął drugie miejsce w konkursie „Van of the Year 2013”.

Gdzie jest produkowany?
Dacia Dokker jest wytwarzana w miejscowości Tangier (nad cieśniną Gibraltarską) w Maroko.

Segmentacja i konkurenci
Kombivan Dacii należy do segmentu H. Dokker od pewnego czasu odbiera część klientów takim autom jak Fiat Doblo, Citroen Berlingo, Peugeot Partner czy Renault Kangoo.

Kto kupuje prezentowany model?
Dokker jest wybierany głównie przez firmy, które kupują blisko 88 procent wolumenu sprzedaży tego pojazdu. Pod względem sprzedaży plasuje się na 11. miejscu w segmencie.

Podstawowe informacje
Samochody Dacii cieszą się rosnącym powodzeniem na polskim rynku. Bestsellerem w przypadku rumuńskiej marki jest Duster, który bije rekordy sprzedaży. Obiecująco wyglądają też dwie nowości tego producenta – Lodgy i opisywany Dokker – które również maja duże szanse, by odnieść rynkowy sukces.
Główne zalety Dacii to przestronne wnętrze, olbrzymi bagażnik oraz ekonomiczne silniki pozwalające obniżyć koszty eksploatacji.
Kombivan oferowany jest z jednymi lub dwoma przesuwanymi drzwiami bocznymi, które zapewniają wygodny dostęp do tylnych miejsc.
Dokkera cechuje wysoka praktyczność i uniwersalność oraz – co jest typowe dla tej popularnej, budżetowej marki – umiarkowana cena.

Wymiary, masy i objętości
Gabarytowo Dacia Dokker mieści się w czołówce pojazdów w swojej klasie. Długość 4.363 mm, szerokość 1.751 mm i wysokość 1.814 mm zapowiadają sporą ilość przestrzeni wewnątrz. I tak jest w rzeczywistości. Pasażerowie siedzący z tyłu mają zapewnione dużo  miejsca, dzięki wysokości 1.065 mm liczonej od siedzenia do dachu i  szerokości na wysokości ramion równej 1.458 mm. Rozstaw osi wynosi 2.810 mm.
Dzięki funkcjonalnej kanapie, składanej do pionu, przejście od konfiguracji 5-miejscowej do 4-, 3- lub 2-miejscowej w zależności od potrzeb jest proste i nie zabiera wiele czasu. Zaletą Dokkera jest bardzo przestronne wnętrze zapewniające dużo miejsca dla pięciu pasażerów i potężny bagażnik mieszczący od 800 do aż 3000 litrów. Długość przestrzeni ładunkowej to przyzwoite 116 cm, a dostęp do bagażnika ułatwiają niski próg oraz dwuskrzydłowe, asymetryczne drzwi tylne.
Ważący 1090 kg pojazd zapewnia 678 kg ładowności (w bazowej wersji).
W rumuńskim kombivanie znajdziemy kilka funkcjonalnych schowków. Jeden z nich, umieszczony na podszybiu, jest idealnym miejscem gdzie możemy położyć rękawiczki, okulary czy większy notes. W wewnętrznych kieszeniach kierowcy i pasażera swobodnie mieści się 1,5-litrowa butelka. Kolejny schowek znajdziemy przy podsufitce.

Bezpieczeństwo
W standardzie znajduje się ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania oraz ESC (Electronic Stability Control) czyli odpowiednik ESP. Jest też system mocowania fotelików dziecięcych Isofix. W aucie mogą być zainstalowane cztery poduszki powietrzne (dwie czołowe i dwie boczne).
Euro NCAP nie poddał jeszcze Dacii Dokker testom bezpieczeństwa.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
Dacia, jak większość budżetowych marek, nie może pochwalić się za bardzo innowacjami. Samochód zbudowany jest oszczędnie, przy jego projekcie priorytetem była maksymalna redukcja kosztów.
Wśród dodatków znajdziemy wyposażenie podnoszące komfort lub zwiększające możliwości ładunkowe. Z ciekawszych opcji można wymienić: centralny podłokietnik, odtwarzacz DVD, organizer montowany na oparciu przedniego siedzenia, foteliki dla dzieci, mobilną lodówkę czy dachowy box. Jest też krata montowana za tylnymi siedzeniami i kilka innych akcesoriów.
Producent chwali się systemem MEDIA NAV. Wbudowany w konsolę centralną system multimedialny MEDIA NAV z dużym, 7-calowym ekranem dotykowym oferuje kilka funkcji. Radioodtwarzacz z systemem łączności bezprzewodowej Bluetooth umożliwia słuchanie muzyki pochodzącej z przenośnych odtwarzaczy MP3 lub telefonów GSM bez konieczności użycia kabli (tzw. audiostreaming). Nawigacja satelitarna wyświetla mapę w trybie 2D lub z „lotu ptaka”. Złącza USB i Jack w panelu oraz pilot umieszczony pod kierownicą dodatkowo zwiększają funkcjonalność MEDIA NAV.

Napęd
W ofercie Dacii Dokker znajduje się kilka oszczędnych silników o przyzwoitych osiągach. W chwili debiutu oferowane są: nowy silnik benzynowy 1.2 TCe o mocy 115 KM (na polskim rynku dostępny w późniejszym terminie), 85-konny silnik benzynowy 1.6 MPI oraz wysokoprężna jednostka 1.5 dCi o mocy 75 KM lub 90 KM. Wszystkie jednostki mają wielopunktowy wtrysk (Diesle posiadają common-rail).

Silnik benzynowy – zestawienie podstawowych informacji:
1.6 MPI o mocy 60,5 kW/ 82 KM. Napędzający najtańszy wariant Dacii Dokker silnik oferuje 134 Nm momentu obrotowego. Czterocylindrowa jednostka pozwala rozpędzić pojazd do 159 km/h, a „setka” osiągana jest po 14,3 sekundach. Silnik spala średnio 7,5 litra benzyny, emitując przy tym 175 g/km CO2.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
1.5 dCI o mocy 55 kW/ 75 KM. Oszczędny Diesel rozpędza osobowo-użytkowy pojazd do 150 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zabiera 15,9 sekundy. Auto zużywa w cyklu mieszanym 4,5 litra ON na 100 km i emituje 118 g/km dwutlenku węgla.

1.5 dCI o mocy 66 kW/ 90 KM. Mocniejszy wariant wcześniej opisanego turbodiesla, dzięki dodatkowym 15 KM pozwala rozpędzić Dokkera do 162 km/h i zapewnia nieco lepsze przyspieszenie („setka” w 13,9 s). Średnie zużycie paliwa i emisja CO2 pozostały bez zmian w stosunku do słabszego, 75-konnego wariantu.

Grupa emisyjna
Oznaczenie „Dacia eco2” zastosowane w przypadku turbodiesli stanowi gwarancję umiarkowanego zużycia paliwa (poniżej 5 litrów na 100 km w cyklu mieszanym).
Dokker w prezentowanej podstawowej wersji zużywa w cyklu mieszanym 4,5 litra benzyny na 100 km. Kombivan konsumuje w mieście 5,2 litra, a na trasie 4,1. Pojazd emituje średnio 175 g/km CO2, co plasuje go w grupie E.

Koszty i gwarancja
Ceny wersji kombivan zaczynają się od 36.900 zł (tyle właśnie kosztuje opisywany pojazd). Za najdroższą odmianę zapłacimy – nie uwzględniając opcji – 53.500 zł.
 


Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Dacia Dokker