/  /  /  / TEST | Citroen C4 Picasso w kolejnej odsłonie
Citroen

Citroen

Zmień
Citroen to francuska marka wytwarzająca samochody osobowe, dostawcze oraz ciężarowe. Logo firmy (zazębienie daszkowe) jest w szczególny sposób związane z Polską. Twórca firmy podróżując przez Polskę nabył bowiem patent na wytwarzanie maszyny do obróbki zębatych kół daszkowych.
Dowiedz się więcej o marce
 

TEST | Citroen C4 Picasso w kolejnej odsłonie

IBRM Samar|
null
© IBRM Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Citroen już od wielu lat kojarzony jest z unikalnym designem, który przejawia się w coraz większej liczbie modeli tego francuskiego producenta. Brawurowa stylistyka marki łamie wszelkie stereotypy i potrząsa coraz mocniej kolejnymi segmentami rynku. Jednym z przykładów oryginalnej formy jest model C4 Picasso, który właśnie pojawił się w ofercie sprzedażowej.

Jaki jest i co oferuje? Przekonaliśmy się o tym podczas prezentacji i jazd testowych, które odbyły się w malowniczych rejonach Pojezierza Iławskiego.

Zabiegi, które zostały wykonane przez francuskich konstruktorów opierają się głównie na zastosowaniu nowej modularnej płyty podłogowej EMP2 (Efficient Modular Platform 2), dzięki której zredukowano masę auta o 140 kg zachowując jednocześnie kompaktowe proporcje auta (dł.: 4,43 m / szer.: 1,83 m / wys.: 1,61 m).

Naprzeciw hotelu, ustawione obok siebie samochody zachęcały do jazd.
Apetyczna czerwień, srebrne aluminium i zimny błękit przyciągały uwagę wszystkich.
Do jazd testowych wybraliśmy samochód z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 156 KM oraz 6-biegową przekładnią manualną.
Ruszyliśmy. Trasa wiodła charakterystycznymi dla Warmii i Mazur – wąskimi drogami z ciasnymi zakrętami bez pobocza z blisko posadzonymi drzewami. W pokonywaniu wyznaczonych odcinków pomagała nam całkiem sprawnie działająca nawigacja z 7” dotykowym ekranem, który pełni również funkcję tabletu z przyciskami odpowiadającymi za sterowanie większości funkcji samochodu m.in. klimatyzacji czy systemu audio. Ciekawym rozwiązaniem był również centralnie umieszczony 12” wyświetlacz HD z komputerem pokładowym, który zastąpił dotychczasowy obrotomierz i prędkościomierz. Duży ekran można również dowolnie personalizować w zależności od upodobań kierującego, umożliwiając nawet ustawienie własnej tapety. Przekonaliśmy się, że oba ekrany pozwalają podczas jazdy w łatwy sposób korzystać z wszystkich przyrządów kontrolnych umilających podróżowanie.
W nowym Citroenie C4 Picasso oprócz funkcji użytecznych na co dzień, takich jak zdalny dostęp i uruchamianie bez kluczyka (ADML), elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika czy też kamera cofania, zaproponowano również inne innowacyjne rozwiązania niespotykane dotąd w tej klasie samochodów, a które niewątpliwie ułatwiają prowadzenie samochodu i sprzyjają odprężeniu za kierownicą. Należy do nich system PARK ASSIST (system wspomagania parkowania prostopadłego i równoległego), kamera 360° (przedstawia obraz „z lotu ptaka” dzięki czterem kamerom zewnętrznym), a także przednie fotele z funkcją masażu.

Wracając jednak do testu. Auto z silnikiem 1.6 THP przyspiesza w 9 s. w sprincie od 0 do 100 km/h, a max. moment obrotowy rzędu 240 Nm już przy 1400 obr/min daje możliwość sprawnego przyspieszania w każdych warunkach drogowych zużywając przy tym średnio 6.1 l na 100 km (wg danych producenta). Podczas naszej jazdy komputer wskazał jednak wynik wyższy o 1 l, co przy dynamicznej jeździe testowej daje całkiem przyzwoity wynik.

Również w zakresie bezpieczeństwa nowe C4 Picasso imponuje. Oprócz dostępnych w standardzie systemów ABS, ESP, ASR, BAS i EBD, a także sześciu poduszek powietrznych,  otrzymać możemy system kontroli martwego pola, aktywny tempomat, aktywne pasy bezpieczeństwa automatycznie napinające się w przypadku wykrycia zagrożenia, które wibrują w połączeniu z systemem niezamierzonego przekroczenia linii, a także automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania w zależności od natężenia światła i warunków na drodze. Wielka szkoda, że większość z nich dostępna jest za dopłatą nawet w topowej wersji Exclusive.

Nowe C4 Picasso w bazowej wersji Attraction z podstawowym silnikiem 1.6 VTi/ 120 KM w Polsce wg cen katalogowych kosztuje 73 900 PLN. Jednak po odliczeniu wszelkich rabatów, które oferuje importer kwota obniżyć się może do 59 900 PLN.

Szczegółowy cennik i podstawowe specyfikacje są już dostępne w bazie Samaru.

Podsumowując, Citroen C4 Picasso jest samochodem dojrzałym o ugruntowanej pozycji rynkowej. Na szczególną pochwałę zasługuje zawieszenie wraz z układem kierowniczym, które sprawiają, iż prowadzenie nowego C4 Picasso staje się czystą przyjemnością. Nowoczesna stylistyka niewątpliwie przyciąga oko, a bogate wyposażenie niespotykane dotąd w tej klasie samochodów sprawia, że auto może stać się rynkowym hitem.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama