/  /  / Nemo
Citroen Nemo

Citroen Nemo

Zmień
SegmentKombi Van
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Citroen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Citroen Nemo to najmniejszy model dostawczy w gamie francuskiego koncernu. Wersja osobowa zaliczana jest do segmentu H grupy aut kombi-vany, z kolei wersja furgon zaliczana jest do lekkich dostawczych aut (segment T). Zaprezentowany został w 2007 roku podczas targów pojazdów dostawczych w Amsterdamie jako następca Citroena C15, który produkowany byłe nieprzerwanie przez 21 lat od 1984 roku. Podobnie jak najmniejszy pojazd firmy Citroen – C1, posiada dwóch braci bliźniaków, Peugeota Bippera oraz Fiata Fiorino. Auta są efektem współpracy grupy PSA (właściciela Citroena i Peugeota) oraz Fiata. Również produkcja „trojaczków” odbywa się w tym samym miejscu, we wspólnej fabryce w miejscowości Bursa w Turcji. Samochody te zostały uhonorowane tytułem „Van of The Year 2009” podczas targów samochodów użytkowych w Hanowerze. Auta zostały zbudowane na zupełnie nowej płycie podłogowej, dzięki której możliwe było uzyskanie małych gabarytów. Pomimo swoich niewielkich wymiarów, zaledwie 3,86 metra długości, w Nemo może zmieścić się do 610 kg ładunku, a powierzchnia użytkowa to 2,5 m3. Po złożeniu fotelu pasażera powierzchnia ta wzrasta do 2,8 m3 i umożliwia transport ładunku o długości 2,5 metra.

   Stylistyka Citroena Nemo to nawiązanie do modelu C1, gdzie już wcześniej łączono style różnych marek. Z przodu rzuca się w oczy duży zderzak oraz duże lampy oraz opływowe kształty. Producent oferuje Nemo w trzech wersjach nadwozia. Do użytku codziennego przeznaczone są 4 i 5-drzwiowe kombi-vany. Z kolei przy działalności gospodarczej przydatny może być 3-drzwiowy furgon, który od cywilnej wersji różni się też większym stosunkiem powierzchni stalowych do szklanych. Wszystkie wersje wyposażone mogą być w jeden z dwóch silników o pojemności 1.4 litra. Pierwszy z nich napędzany jest benzyną i rozwija moc 75 KM oraz maksymalny moment obrotowy 118 Nm, dostępny od 2600 obrotów, co nie jest złym wynikiem jak na silnik benzynowy. Drugim silnikiem o takiej samej pojemności jest jednostka wysokoprężna, która rozwija moc 70 KM oraz maksymalny moment obrotowy 150 Nm już przy 1750 obrotów na minutę. Oba współpracują jednak z tą samą 5-biegową ręczna skrzynią biegów, tylko w przypadku wersji furgon możliwy jest wybór skrzyni automatycznej. Dostępna jest również specjalna rekreacyjna wersja XTR, w której zostało podwyższone zawieszenie oraz zamontowany bagażnik na dachu.

   To małe zwinne, miejskie auto nie jest bogato wyposażone w elementy podnoszące bezpieczeństwo podróżnych. W standardzie dostępna jest tylko poduszka powietrzna kierowcy. Z dodatkową opłatą można uzyskać jeszcze poduszkę powietrzną pasażera. Spośród elektronicznych systemów dostępny jest tylko układ przeciwdziałający blokadzie kół podczas hamowania, czyli ABS. Dotychczas Citroen Nemo nie został poddany testom zderzeniowym przeprowadzanym przez organizację EuroNCAP.

   Konkurencją dla Citroena Nemo są bliźniacze Peugeot Bipper oraz Fiat Fiorino.
 
 

Nemo najczęściej porównywany z

Citroen C4
Citroen C4
Citroen Berlingo
Citroen Berlingo
Citroen C3 Picasso
Citroen C3 Picasso
Dacia Dokker
Dacia Dokker
Fiat Qubo
Fiat Qubo
Peugeot 508
Peugeot 508
Renault Kangoo
Renault Kangoo
Reklama