/  /  / Jumpy
Citroen Jumpy

Citroen Jumpy

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Kombi Van
Emisja CO2--
Żużycie paliwa--
 
null
© Citroen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Citroen Jumpy zaliczany jest do segmentu T samochodów dostawczych, a konkretnie do grupy pojazdów średnich. Jednak jest też dostępna jako wersja do przewozu osób, jako kombi-van. Jest to kolejny model, który powstał przy współpracy grupy PSA (właściciela marek Peugeot oraz Citroen) z grupą Fiat, w ramach której narodziły się jeszcze modele Peugeot Expert oraz Fiat Scudo. Wszystkie te auta otrzymały nagrodę „Samochodu dostawczego roku 2008” przyznaną przez jury, składające się z dziennikarzy motoryzacyjnych z ponad 20 krajów. Głównym zadaniem Citroena Jumpy było wypełnienie luki pomiędzy małym Berlingo, a największym Jumperem. Model ten zadebiutował na rynku w 1995 roku jako pojazd pierwszej generacji. Druga generacja weszła na rynek w 2007 roku i była całkowicie nową konstrukcją. Jest o blisko 30 cm dłuższa i 8,5 cm szersza od poprzednika, a także zwiększyła się o przeszło 100 kg jego ładowność. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne jest zawieszenie pneumatyczne, które umożliwia obniżenie samochodu przy załadunku. Produkcja Jumpy odbywa się w firmie Sevel Nord mieszczącej się w mieście Hordain we Francji.

   Nowy Citroen Jumpy dostępny jest jako 4-drzwiowy furgon do przewozu towarów lub też jako 4-drzwiowy kombi-van do przewozu od 5 do 9 osób. W porównaniu do poprzedniej generacji, nowy model otrzymał bardziej atrakcyjną i dynamiczną stylistykę, mimo, że cały czas mamy do czynienia z autem dostawczym. W szczególności widać to po przedzie pojazdu, gdzie nadano mu bardziej opływowych kształtów. Wśród elementów stylistycznych, które wyróżniają model Jumpy jako przynależny do francuskiego koncernu jest atrapa chłodnicy wraz dużym logiem producenta. Do wyboru pozostawiono zaledwie trzy silniki, w tym wszystkie wysokoprężne, z których najmniejszy ma pojemność 1.6 litra oraz osiąga moc 92 KM. Następne dwie jednostki mają pojemność 2 litrów jednak w zależności od wersji osiągają różną moc. Słabsza charakteryzuje się mocą 122 KM, zaś silniejsza 138 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm. Mocniejsza wersja jest również wyposażona w filtr cząstek stałych. Napęd przenoszony może być przy pomocy 5- lub 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.

   Już w wyposażeniu standardowym Citroena Jumpy można znaleźć poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne. Dodatkowo seryjnie montowany jest system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania, czyli ABS z EBD oraz system wspomagający gwałtowne hamowanie BAS. Za dodatkową opłatą można otrzymać jeszcze system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy ESP i system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR. Jak na auto dostawcze jest to dość bogate wyposażenie. Na danym modelu nie przeprowadzono jak do tej pory testów zderzeniowych organizacji EuroNCAP.

   Konkurencją dla Citroena Jumpy oprócz wspominanych już bliźniaków Peugeota Expert oraz Fiata Scudo są Renault Traffic, Mercedes Vito oraz Volkswagen Transporter.
 

Jumpy najczęściej porównywany z

Citroen Berlingo
Citroen Berlingo
Fiat Scudo
Fiat Scudo
Ford Transit Connect
Ford Transit Connect
Ford Transit Custom
Ford Transit Custom
Mercedes Vito
Mercedes Vito
Nissan NV200
Nissan NV200
Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
Reklama