/  /  / DS5
Citroen DS5

Citroen DS5

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Citroen DS5 2012
© IBRM Samar
Citroen DS5 2012Citroen DS5 2012Citroen DS5 2012Citroen DS5 2012Citroen DS5 2012Citroen DS5 2012Citroen DS5 2012Citroen DS5 2012Citroen DS5 2012Citroen DS5 2012Citroen DS5 2012Citroen DS5 2012
Citroen DS5 to samochód segmentu D, należący do klasy premium. Stylistycznie i technicznie bazuje na modelu C5, jednak płytę podłogowa dzieli z modelem 5008. Cała linia samochodów DS nawiązuje do słynnego modelu DS z lat 1955-75, który wyróżniał się długą charakterystyczna linia nadwozia, reflektorami doświetlającymi zakręty. Produkcja DS5 odbywa się we francuskim mieście Rennes i dostępny jest jedynie jako pięciodrzwiowy hatchback.

Pomimo tego, że Citroen DS5 jest technicznie spokrewniony z modelem C4 Picasso, to ich wymiary są rożne. Nadwozie DS5 mierzące 4,52m, szerokie na 1,85m przy rozstawie osi równym 2,73m jest dłuższe od protoplasty o 6cm. Pojemność bagażnika wynosi 456l. DS5 jest pierwszym modelem marki, który korzysta z technologii full-hybrid diesel Hybrid4, która umożliwia jazdę po mieście w wykorzystaniem trybu elektrycznego, a także oferuje funkcję overboost przy przyspieszaniu i ograniczoną do 99 g/km emisję CO2.

Linia boczna w wersji sedan przypomina coupe. Jednak najbardziej w oczy rzuca się przód pojazdu z eleganckim, chromowanym grillem na którym umieszczono sporej wielkości logo producenta. Sportowego charakteru dodają również masywne nadkola oraz obszerne wloty powietrza. Wyjątkowość Citroena DS5 podkreślona jest przez ozdobne elementy chromowane (listwy boczne, podwójna końcówka układu wydechowego)

Pod maską może pracować benzynowa jednostka o pojemności 1.6 wyposażona w turbosprężarkę, występująca w dwóch wariantach mocy: 156 KM oraz 200 KM. Dla zwolenników silników wysokoprężnych, Citroen oferuje silnik o pojemności 1.6l i mocy 112 KM lub jednostkę 2l o mocy 163 KM. Nowością jest zastosowanie napędu hybrydowego, wyposażonego w elektryczny silnik o o mocy 37 KM, który napędza jedynie tylne koła.

Dominującym elementem deski rozdzielczej jest centralnie umieszczony dotykowy ekran, który montowany jest we wszystkich wersjach. Wyświetlane są na nim wszystkie funkcję komputera pokładowego, nawigacji satelitarnej oraz radia. Oświetlenie wnętrza zostało oparte na diodach LED. Zastosowano również technologię Head-Up Display, dzięki której kierowca nie odrywając wzroku od drogi, ma możliwość zobaczenia podstawowych danych podroży na przedniej szybie. Integralną częścią wnętrza, jest trzyczęściowy panoramiczny dach. Najważniejsze przyciski zostały rozmieszczone na dwóch konsolach. Jednej centralnej, a drugiej umieszczonej na podsufitce.
 
  Standardowo Citroen DS5 wyposażony jest w poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, poduszki powietrzne boczne przednie, kurtyny powietrzne oraz poduszkę kolanową kierowcy. Seryjnie montowane są takie układy jak: ABS z EBD - system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania, ASR - system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu, ESP - system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy oraz BAS - system wspomagający gwałtowne hamowanie. Za dodatkową opłatą dostępne są poduszki powietrzne boczne na tylnych siedzeniach, a także alarm niezamierzonego przekroczenia linii jezdni. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP DS5 uzyskał maksymalny wynik 5 gwiazdek, zapewniając bardzo dobrą ochronę zarówno w przypadku zderzenia czołowego, jak i bocznego.

 

DS5 najczęściej porównywany z

Citroen C5
Citroen C5
Hyundai i40
Hyundai i40
Lexus CT
Lexus CT
Mercedes A
Mercedes A
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Subaru XV
Subaru XV
Reklama