/  /  /  /  / Nowy Citroen C4 Picasso i pierwsze informacje o gamie silnikowej
Citroen DS3

Citroen DS3

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy Citroen C4 Picasso i pierwsze informacje o gamie silnikowej

Citroen|
null
© Citroen
nullnullnullnullnullnullnull

Jak zapowiada francuski koncern, nowy Citroen C4 Picasso w najbardziej wydajnej wersji silnikowej charakteryzować się będzie średnim zużyciem paliwa na poziomie około 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym.

Aby sprostać normom emisji CO2, ciężar nowego Citroena C4 Picasso został zredukowany o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji dzięki:
- nowej płycie podłogowej EMP2 (lżejsza o 70 kg), do budowy której wykorzystano aluminium, wysokowytrzymałą stal w przypadku niektórych części. Tylna część podłogi powstała z materiałów kompozytowych,
- pomniejszenie masy samochodu o dodatkowe 70 kg poprzez optymalizację wymiarów zewnętrznych i użycie najnowocześniejszych materiałów, jak np. aluminiowa osłona silnika i tylna klapa bagażnika z kompozytów.

Rezultat? Nowy Citroena C4 Picasso przeszedł prawdziwą kurację odchudzającą i dorównał ciężarem C3 Picasso - podkreśla z dumą francuski koncern.

Redukcja masy w połączeniu z optymalnymi parametrami aerodynamicznymi (SCx 0,71) i gamą udoskonalonych silników wpłynęła istotnie na obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa: średnio zyskano 30 gramów, tj. ponad 1 litr na 100 km w stosunku do poprzedniej wersji C4 Picasso.

Ponadto, nowy C4 Picasso jest pierwszym kompaktowym minivanem z silnikiem spalinowym, który wykazuje emisję poniżej 100 g CO2/km. Silnik e-HDi 90 KM Airdream, montowany z najnowszej generacji 6-przełożeniową manualną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ETG6, emituje według danych fabrycznych tylko 98 g CO2/km (tzn. spala w cyklu mieszanym około 3,8 l/100 km).

Ponadto, gama silników nowego C4 Picasso wyróżnia się istotnymi atutami:
- wszystkie silniki Diesla wyposażono w technologię Stop&Start (z wyjątkiem HDi 90 KM z mechaniczną skrzynią biegów);
- najczęściej wybierany silnik z gamy czyli e-HDi 115 KM emituje 104 gramów CO2 w wersji ze skrzynią ETG6 (105 gramów CO2 w wersji ze skrzynią manualną) i spala w cyklu mieszanym około 4 l/100 km;
- nowy C4 Picasso będzie pierwszym modelem francuskiej marki korzystającym ze spełniającego normy Euro VI silnika BlueHDi* (BlueHDi 150 KM) o emisji 110 g CO2/km, który wyposażony został w moduł SCR (Selective Catalytic Reduction), czyli najbardziej skuteczną technologię redukcji emisji tlenków azotu (-90%) i CO2.

Oprócz 6-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej z silnikami Diesla (z wyjątkiem HDi 90 KM), w ofercie pojawia się nowa 6-przełożeniowa manualna elektronicznie sterowana przekładnia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) o udoskonalonych parametrach, montowana z silnikami e-HDi 90 KM i e-HDi 115 KM. Oferuje ona kierowcy możliwość przełączania trybu jazdy z manualnego na automatyczny i odwrotnie, w zależności od sytuacji.

Skrzynia posiada funkcję pełzania (po włączeniu trybu jazdy samochód zaczyna bardzo powoli jechać do przodu, bez konieczności wciskania pedału gazu). Dzięki odpowiednio dobranym parametrom pracy pedału przyśpieszenia i optymalnemu dozowaniu mieszanki paliwowej osiągnięty został duży komfort przy ruszaniu i w czasie jazdy. Przekładnia wykorzystując płynną modulację obrotów przy zmianie przełożeń w trakcie przyspieszania, poprawia dynamikę i komfort jazdy. Odpowiednio dobrane przełożenia zwiększają także jej wydajność.

Oferta skrzyń biegów uzupełniona zostanie o 6-przełożeniową przekładnię automatyczną, która dostępna będzie w pierwszym półroczu 2014 roku.

*dostępny w drugiej połowie 2013
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Citroen DS3